Johaug tatt i doping!

Det er det sikkert, men når hun hadde sår og sånt, så syns jeg det virker som en glipp. Hva som holder for deg bryr ikke meg så veldig, uten at jeg mener det på en frekk måte :p

Hun har brukt det over flere uker, og dette er et produkt legen har godkjent. Så dette kan umulig være en liten glipp... skjønner at hun er lei seg osv men hun har et ansvar. Doping er doping.

Edit: pakken var også tydelig merket med advarsel om at den inneholdt stoffer som regnes som doping.

Hun har brukt det over flere uker, og dette er et produkt legen har godkjent. Så dette kan umulig være en liten glipp... skjønner at hun er lei seg osv men hun har et ansvar. Doping er doping.

Som jeg sa, JEG tror det, og ut over det så har jo ikke dette noe innvirkning på meg i det hele tatt, egentlig en diskusjon jeg er utrolig uengasjert i.

Som jeg sa, JEG tror det, og ut over det så har jo ikke dette noe innvirkning på meg i det hele tatt, egentlig en diskusjon jeg er utrolig uengasjert i.

Hehe... engasjerer i grunn ikke meg noe spess heller men tenker det er sykt hvor mye sympati hu får. Altså, her er pakka....

ImageUploadedByBV Forum1476372141.921851.jpg

Tydelig merket så dette burde hvem som helst ha sett :p ikke noe "stakkars therese" for min del :p

Hehe... engasjerer i grunn ikke meg noe spess heller men tenker det er sykt hvor mye sympati hu får. Altså, her er pakka....

Vis vedlegget 202153

Tydelig merket så dette burde hvem som helst ha sett :p ikke noe "stakkars therese" for min del :p

Syns mer synd på henne enn på han klysa som fyllekjørte, i alle fall.

Kan jo være hun bare fikk tuben og ikke pakken, det vet jo ikke jeg. Og klart dette er en dum situasjon, er stoffer forbudt og man har en jobb hvor så mye avhenger av det så må man følge med. Syns det virker som en dum krem uansett da, antibiotika og steroider over disk uten resept? Overdreven bruk av antibiotika er jo et helseproblem. Men samtidig syns jeg saken blir det jo latterlig oppblåst.

Når legen legger seg langflat og trekker seg, testene er så lave at det stemmer med krembruk og ikke ville gitt noen prestasjonsøkning, så kjenner jeg at jeg bare rister på hodet og ikke bryr meg. Hva de yrkesmessige konsekvensene for henne blir avhenger jo av diverse forbund som har regler de forholdet seg til, samme hvor mye eller lite sympati hun får, regner jeg med.

Syns mer synd på henne enn på han klysa som fyllekjørte, i alle fall.

Kan jo være hun bare fikk tuben og ikke pakken, det vet jo ikke jeg. Og klart dette er en dum situasjon, er stoffer forbudt og man har en jobb hvor så mye avhenger av det så må man følge med. Syns det virker som en dum krem uansett da, antibiotika og steroider over disk uten resept? Overdreven bruk av antibiotika er jo et helseproblem. Men samtidig syns jeg saken blir det jo latterlig oppblåst.

Når legen legger seg langflat og trekker seg, testene er så lave at det stemmer med krembruk og ikke ville gitt noen prestasjonsøkning, så kjenner jeg at jeg bare rister på hodet og ikke bryr meg. Hva de yrkesmessige konsekvensene for henne blir avhenger jo av diverse forbund som har regler de forholdet seg til, samme hvor mye eller lite sympati hun får, regner jeg med.

Er på sett og vis enig med deg altså... men på en annen side tenker jeg at det er på tide med en vekker, jonsrud er neppe den siste som har brukt ventolin og johaug er neppe den eneste som har brukt krem. Blir med de små mengdene det er snakk om litt sånn snikdoping. Og det tenker jeg det er flott at de slår hardt ned på. Så man setter en grense.

Når de snakker om prestasjonsfremmende stoffer så menes ikke at de får effekt som syns i minutter eller generelt bedre kondis, men i denne sporten står det ofte på sekunder og innimellom hundredeler, da kan det faktisk ha noe å si om dette stoffet har blitt brukt over lengre tid. Det finnes ingen gråsone for doping, heldigvis. I tilegg til denne kremen så har antagelig store deler av det norske landslaget fått ventolin, ikke bare jonsrud. dette er bevist prestasjonsfremmende, så jeg er redd dette bare er starten på snøballen som begynner å rulle. Kanskje vi nå skjønner at vi ikke er uovervinnelige.
Nå var vel min kommentar litt satt på spissen da. jeg mente jo ikke at man får sixpack av lipsyl. Men ja jeg synes synd i henne og forstår frustrasjonen hennes og at det føles urettferdig.

Ulovlige stoffe er ulovlige stoffer, og når jobben din, og flere rundt deg sin, er å passe på å unngå ulovlige stoffer, da er d noen som ikke har gjort jobben sin.

Ellers så er d denne kremen som får skylden, men d ligger noe annet bak. Men hvor d kommer fra er vel egentlig irrelevant, d er ingen gråsone når d kommer til profesjonelle sportsutøvere og dop.
Hvordan vet du at noe annet ligger bak?

Nå var vel min kommentar litt satt på spissen da. jeg mente jo ikke at man får sixpack av lipsyl. Men ja jeg synes synd i henne og forstår frustrasjonen hennes og at det føles urettferdig.
Hehe... ser den :p :D hadde vært flott om man fikk det :p hadde smørt på non stop :D

Hvordan vet du at noe annet ligger bak?

Hun sa jo ikke at hun visste det? Hun skrev at enten var det noen som ikke hadde gjort jobbem sin, eller så var det noe annet som lå bak og så fikk kremen skylden.

Hun sa jo ikke at hun visste det? Hun skrev at enten var det noen som ikke hadde gjort jobbem sin, eller så var det noe annet som lå bak og så fikk kremen skylden.
Takk for oppklaringen. Det var ikke slik jeg lester det. :)

Dette er så sykt. :(
Hvis kremen er brukt bare på leppa skal dette ikke ha noe å si. Jeg synes hele antidopingjaget har tatt helt av.
Hun har hatt åpne sår som ant har gjort at stoffet ble enda bedre absorbert.. Uansett så er det hele bare tragisk!

Den kremen er kjøpt nå
Imgen som vet om den så ut sånnfør

I følge nasjonale regler skal alle preparater merkes fra 2003 (kan være 2004) så den har nok sett slik ut, om ikke hun har fått en 10 år gammel krem da

Tragisk for henne. Men hadde det vært meg hadde jeg vært helt hysterisk på hva jeg brukte av medikamenter. Hadde dobbeltsjekket med listen selv uansett. Blir som en sa på tv; mulig hun ikke tar på seg skylden, men hun må selv ta ansvaret.

Syns ikke så veldig synd i henne. Syns en voksen dame som pleier å ha det problemet med solbrent leppe burde ta sine forhåndsregler, og smørre seg godt med høy faktor. Eventuelt ha med salve selv i tilfelle... Er jo som regel sol og varmt i Italia :) Litt for høy på pæra for min del den dama der.
Men at det skal så lite til for å bli tatt i doping syns jeg er fælt. Noen få gram salve fordelt på 10 dager burde ikke gi utslag syns jeg. Kan neppe bli noe særlig bedre idrettsmessig av det...

I følge nasjonale regler skal alle preparater merkes fra 2003 (kan være 2004) så den har nok sett slik ut, om ikke hun har fått en 10 år gammel krem da
Produsenten kunne ikke garantere for at advarsel var trykket på pakningen fordi den ble produsert av tre forskjellige underleverandører.

Produsenten kunne ikke garantere for at advarsel var trykket på pakningen fordi den ble produsert av tre forskjellige underleverandører.

Men det var høyt sansynelig at den hadde en advarsel, og i tilegg er det innholdsfortegnelse på alle slike produkter, og stoffet hun er "tatt" for å bruke er et veldig vanlig stoff som ofte blir brukt i doping. Jeg sier ikke hun har skyld i det, men hun har et ansvar for å passe på hva hun bruker. Syns det er merkelig at vi som nasjon syns det er på sin plass hver gang noen blir tatt i doping rundt om, men vi kan aldri ta på oss skyld når det skjer her. Therese er tatt i doping, da må vi jobbe for å forhindre at det skjer igjen og ta straffen for det. Blir for meg veldig sutrete og fraskrive seg ansvar slik hun gjør.

Back
Topp