Spiralen på plass :)

Wonderella

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Vært på etterkontroll i dag :) Fikk tatt kreftprøve og satt inn spiral. Hvis noen skal det, og gruer seg, kan jeg si at jeg ikke merket noe som helst smerte. Alt var over på maks 5 min. Benytter sjansen til å oppfordre alle til å huske å sjekke seg for celleforandringer i samme slengen. Flere som har vært på kontroll?

Puh! Det var godt og høre! Skal sette inn spiral i slutten av måneden, og gruer meg litt :p fikk beskjed om og ta to paracet og en ibux for sikkerhetskyld før :/ sjekket meg i fjor, veldig viktig og sjekke seg! :)

Skal på kontroll neste uke og ta celleprøve! Viktig viktig!

Jeg hadde celle foranderinger for 2 og 3år siden så måtte ta biopsi. Heldigvis hadde det forsvunnet av seg selv og prøven var fin ifjor, så krysser fingrene :)

Puh! Det var godt og høre! Skal sette inn spiral i slutten av måneden, og gruer meg litt :p fikk beskjed om og ta to paracet og en ibux for sikkerhetskyld før :/ sjekket meg i fjor, veldig viktig og sjekke seg! :)
Gruet meg masse!! Men jeg ble overrasket over at jeg ikke kjente noe. Tok to Paracet før jeg dro hjemmefra, men vet ikke om det hadde så mye å si. Håper det går like bra med deg! :)

Skal på kontroll neste uke og ta celleprøve! Viktig viktig!

Jeg hadde celle foranderinger for 2 og 3år siden så måtte ta biopsi. Heldigvis hadde det forsvunnet av seg selv og prøven var fin ifjor, så krysser fingrene :)
Kjempeviktig!! Masse lykke til :)

Var på kontroll i går:) tok celleprøve og satt inn spiral jeg også, og kjente ingenting :p var ingenting å grue seg til:)

Har vært på kontroll, men venter noen uker med spiral (skal gjøre det hos gynekolog, ikke fastlegen, og ble anbefalt å vente minst 10 uker etter fødsel).

Celleprøve tok jeg litt før jeg ble gravid, har sjekket meg regelmessig og vært inne til biopsi to ganger pga HPV og små celleforandringer men det forsvant av seg selv og jeg er tilbake på hvert-tredje-år-sjekk nå (ble sjekket på sykehuset en gang i året i en periode).

Så ja, jevnlige celleprøver husker jeg nok resten av livet :-)

Har vært på kontroll, men venter noen uker med spiral (skal gjøre det hos gynekolog, ikke fastlegen, og ble anbefalt å vente minst 10 uker etter fødsel).

Celleprøve tok jeg litt før jeg ble gravid, har sjekket meg regelmessig og vært inne til biopsi to ganger pga HPV og små celleforandringer men det forsvant av seg selv og jeg er tilbake på hvert-tredje-år-sjekk nå (ble sjekket på sykehuset en gang i året i en periode).

Så ja, jevnlige celleprøver husker jeg nok resten av livet :-)

Jeg ble anbefalt av jordmor å gjøre det FØR det hadde gått 10 uker pga smertene... fordi kroppen ville "kjenne igjen" smertene fra fødselen...

Jeg har bestilt time og skal gjøre det på neste fredag. Har grusd meg så lenge at jeg har utsatt og utsatt. Men håper d går like fint her som med dere. Litt letter over å lese vertfall.

Jeg ble anbefalt av jordmor å gjøre det FØR det hadde gått 10 uker pga smertene... fordi kroppen ville "kjenne igjen" smertene fra fødselen...

Den motsatte anbefalingen fikk jeg av jordmor: minst 10 uker for at ting skulle være helt leget....

Har hatt celleforandring ila svangerskapet og måtte inn til biopsi 5 uker etter fødsel. Går og tripper og venter på svaret hver dag her:(

Skal på 6 ukes kontroll i morgen, og tar celleprøve vær gang jeg får påminnelsen i posten, eller av fastlegen min.

Har fått satt inn hormonspiral flere ganger, og kun fått vondt EN gang. Aner ikke hvorfor det var vondt den ene gangen.

Har sagt at mannen min kan stå for prevansjon en stund nå om han ikke vil vi skal bli gravide. Jeg vil vente litt, for og finne ut om en av oss (mannen) skal steriliseres i stede...
Er litt lei av at jeg skal fikse prevansjon hele tiden...

Back
Topp