1-års dag!

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Tips og triks til en fin feiring? Vi nærmer oss jo november :) Så kommer endel ettåringer her fremover. Har ikke det gått fort? Synes jeg nettopp var ferdig med fødselen, jeg :p

Jeg ønsker at denne tråden skal inneholde spørsmål&svar, lure idéer og tips til en vellykket 1-års feiring. Jeg vet i hvert fall at jeg trenger litt inspirasjon :) Har ikke planlagt noen ting annet enn at jeg skal lage bamsekake.

Tiden har flydd ! Vel, først skal vi få unna 3 årsdag her. Både barnebursdag(barnehagen) og med fam/venner . Det er nå i okt. Til frøkna sin dag blir det iallefall å vise bilder fra fødsel frem til 1 år. Det gjorde vi når guttungen ble 1 år og det var veldig fint .

Last edited:
Tiden har flydd ja :)
Vi har bett inn til barnebursdag med pølser og stappe. Brus og kaker. Vi vil feire skikkelig pga omstendighetene her hos oss nå.
Har valgt hjerter som tema og kjøper papp og plast på nille med ♡ motiv.
Har spurt de andre som kommer med barn om det er noe dems barn kan og ikke kan få, så har kjøpt inn Capri sone I tillegg til brus siden ikke alle skal ha brus.
Det blir sjokolade kake med hjerte strø med 1 års lys på. Suksessterte som er fri for, muffins som er fri for og sjokolade kuler til kaker.
Vi har lånt lokale da det ikke er plass til alle hjemme.

Alt som det skal spises og drikkes på og av og med er I papp. Kommer også til å ha papp duk. Lettere for oss som skal gjøre alt.
Og masse ballonger :)

Vi skal selvfølgelig feire :D men er litt i mot "bloggetrenden" om at det skal være så stort og pompøst med tema og bestilte, dyre kaker. De fleste kjører kanskje ikke bloggestil hvor kaka matcher kjolen, men for meg personlig kaster jeg litt opp av "barnebursdag forballfruestil". Tenker det blir mer enn nok forventninger og krav/press blant barna når de blir større, så vil ikke starte tidligere enn nødvendig. De er jo så små enda :)

Men feiring blir det selvfølgelig. Det viktigste er at de som lille er glad i kommer på besøk. Så blir det vel en helt enkel sjokoladekake og boller, og sikkert en ballong eller to. Krone får hun i barnehagen, så den skal på (om hun ikke nekter da :p)

Her begynner hun jo i barnehage bare 5 dager før bursdagen (og fredagen før er planleggingsdag), så vet ikke om de feirer? Blir litt rart når de overhodet ikke kjenner henne.

Men jeg aner ikke hvor jeg skal ha det hen. Eller hva vi skal spise. Hmm.. må sette meg ned med dette i kveld :p

Vi skal selvfølgelig feire :D men er litt i mot "bloggetrenden" om at det skal være så stort og pompøst med tema og bestilte, dyre kaker. De fleste kjører kanskje ikke bloggestil hvor kaka matcher kjolen, men for meg personlig kaster jeg litt opp av "barnebursdag forballfruestil". Tenker det blir mer enn nok forventninger og krav/press blant barna når de blir større, så vil ikke starte tidligere enn nødvendig. De er jo så små enda :)

Men feiring blir det selvfølgelig. Det viktigste er at de som lille er glad i kommer på besøk. Så blir det vel en helt enkel sjokoladekake og boller, og sikkert en ballong eller to. Krone får hun i barnehagen, så den skal på (om hun ikke nekter da :p)
Sier meg enig at det kan bli for mye av det gode. Her blir det hjemme bakt sjokoladekake fra møllerens pose kake:)) å bursdags barnet skal gå i ull strømpebukse, hjemme strikka shorts og en ren body. Bryr meg fint lite om det matcher, kjører papp av enkelhet da jeg slipper å vente på at oppvaskmaskin der vi låner lokalet skal bli ferdig, vi har rett og slett ikke plass til 26 mennesker hjemme. Vi skal feire skikkelig pga at pappa gikk bort for ikke så lenge siden.
Fotball frue kan du sette på en rakett å skyte til månen da klapper jeg høyt av glede.

Sier meg enig at det kan bli for mye av det gode. Her blir det hjemme bakt sjokoladekake fra møllerens pose kake:)) å bursdags barnet skal gå i ull strømpebukse, hjemme strikka shorts og en ren body. Bryr meg fint lite om det matcher, kjører papp av enkelhet da jeg slipper å vente på at oppvaskmaskin der vi låner lokalet skal bli ferdig, vi har rett og slett ikke plass til 26 mennesker hjemme. Vi skal feire skikkelig pga at pappa gikk bort for ikke så lenge siden.
Fotball frue kan du sette på en rakett å skyte til månen da klapper jeg høyt av glede.
Papp er lurt :)

Når det kommer til klær, regner jeg med at jeg kjøper en kjole, en body og en fin strømpebukse :) Og har strikk/spenne i håret. Vi blir maks 12 stk. Kanskje 10, vet om et par stk som kanskje ikke gidder :o

Hva er så galt med henne ?

Fleste forventninger og krav er det vel vi foreldre som lager og får tenker jeg

Hva er så galt med henne ?
Var generelt, dette rosa blogger livet jeg ikke kan for dra. Skjønner ikke hva som er så fint og flott med å være frøken perfekt som mange prøver å være.

Vis meg heller ditt hverdags hjem:) de skrur opp forventninger og slik, slik at vi som ikke har god økonomi skal slite ennå mer for å gi barna våres det "alle" andre har.
Jeg har selv blitt mobbet I over 12 år og vil ikke at mary skal oppleve det samme fordi jeg ikke har råd til å gi henne bursdag til flere 1000 og kjøpe klær I de såkalt rette butikkene.

Viktigere å lære mary at man er like bra og like mye værd selv om man handler på h&m.

Var generelt, dette rosa blogger livet jeg ikke kan for dra. Skjønner ikke hva som er så fint og flott med å være frøken perfekt som mange prøver å være.

Vis meg heller ditt hverdags hjem:) de skrur opp forventninger og slik, slik at vi som ikke har god økonomi skal slite ennå mer for å gi barna våres det "alle" andre har.
Jeg har selv blitt mobbet I over 12 år og vil ikke at mary skal oppleve det samme fordi jeg ikke har råd til å gi henne bursdag til flere 1000 og kjøpe klær I de såkalt rette butikkene.

Viktigere å lære mary at man er like bra og like mye værd selv om man handler på h&m.
Ok, greit. Syns likevel ikke det blir så generelt når enkeltpersoner nevnes. Og liker virkelig ikke når personer blir hengt ut, spesielt ikke når de er der å kan forsvare seg selv. Det gjelder for meg mannen i gata og Røkke. Jeg blir veldig lei meg av å lese du har blitt mobbet:(

Ok, greit. Syns likevel ikke det blir så generelt når enkeltpersoner nevnes. Og liker virkelig ikke når personer blir hengt ut, spesielt ikke når de er der å kan forsvare seg selv. Det gjelder for meg mannen i gata og Røkke. Jeg blir veldig lei meg av å lese du har blitt mobbet:(

Støtter veldig det du sier! Etter å ha lest det du skrev angrer jeg for at jeg ikke holdt meg på det generelle synet mitt på rosablogging. Burde ikke nevne enkeltpersoner. Fort gjort å glemme at også kjendiser har følelser! Og vi som mødre er ho forbilder for våre barn, så her må man passe på! Arresterer meg selv litt her altså ;)

Støtter veldig det du sier! Etter å ha lest det du skrev angrer jeg for at jeg ikke holdt meg på det generelle synet mitt på rosablogging. Burde ikke nevne enkeltpersoner. Fort gjort å glemme at også kjendiser har følelser! Og vi som mødre er ho forbilder for våre barn, så her må man passe på! Arresterer meg selv litt her altså ;)
Det er nettop det. Klage på press, forventinger og så nevne personer bidra ikke med noe positivt. Men da er vi enige, og kan dele kjekke bursdagsideer videre;) hihi

Her håper jeg frøkna passer kjolen jeg hadde på 1 årsdagen. Enkel hvit med blonder:)

Tenkte å lage kake, da.. men hvilken? Tenkte på 2 kaker og kanskje muffins. Men muffins uten egg er en utfordring!!

Back
Topp