Å bli invitert i utenlandsbryllup...

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
...et av våre naboland, hva føler du om det?
Majoriteten bor ca 4 timer unna lokalet.
Dersom man kun inviterer de nærmeste, og at man gir beskjed om at gaven er at de kommer.

Selv ønsker jeg ikke at bryllupet vårt skal være en belastning for noen, noe jeg skjønner det kan bli så fort man må utenlands. Men lokalet vi egentlig hadde bestilt har vist seg fra en særdeles uprofesjonell side, samtlige andre lokaler i området som er aktuelle er allerede booka eller overprisa til tusen. Vi får ingen økonomisk støtte, og har liten lyst til å bruke 100.000k + på en fest som ikke engang er i de rammene vi ønsker.

Hva tenker dere? Tåler ærlige meninger.

Syns alt av utenlandsbryllup er helt OK, men ville forhørt meg med nærmeste familie og forlovere først. Og så må man jo regne med at noen kanskje ikke har mulighet når det blir lenger å reise.

Har du mulighet til å invitere i veldig god tid? Slik at gjestene får planlagt skikkelig? Er det i ferietiden? Vi var i et bryllup litt lengre vekk enn Norden en gang. Da fikk vi invitasjonen før vi hadde planlagt ferie, så vi tok like gjerne hele ferien i det landet når vi først skulle dit. Reiste avgårde en uke før bryllupet, og ble litt lengre etterpå. De hadde invitert mange, og regnet ikke med at halvparten dukket opp en gang. Det viste seg at mange hadde gjort akkurat som oss med ferien, og hele slekten og en hel haug med venner dukket opp.:) 4 timer kjøretur er jo ingenting da, men jeg ville gjerne dratt i selskap utenlands igjen uansett hvor det var. :)

Har du mulighet til å invitere i veldig god tid? Slik at gjestene får planlagt skikkelig? Er det i ferietiden? Vi var i et bryllup litt lengre vekk enn Norden en gang. Da fikk vi invitasjonen før vi hadde planlagt ferie, så vi tok like gjerne hele ferien i det landet når vi først skulle dit. Reiste avgårde en uke før bryllupet, og ble litt lengre etterpå. De hadde invitert mange, og regnet ikke med at halvparten dukket opp en gang. Det viste seg at mange hadde gjort akkurat som oss med ferien, og hele slekten og en hel haug med venner dukket opp.:) 4 timer kjøretur er jo ingenting da, men jeg ville gjerne dratt i selskap utenlands igjen uansett hvor det var. :)
Er i august, og alle gjestene ville evt fått beskjed allerede nå fortløpende når og hvor det blir, muntlig da. :)
Det høres jo igrunnen veldig greit ut. Litt vanskelig å vite hvor man skal sette grensa på gjestelista siden man må regne med såpass stort frafall. :p

4 timer er ikke langt synes jeg. Jeg bor på Østlandet og har vært i bryllup på sørlandet og Vestlandet, det blir jo lenger :)

Vi reiste til Australia i sommer for å dra i bryllup [emoji4] tok det som en ferie

Syns absolutt fire timers reisevei over grensa er innafor, særlig om det er snakk om et bryllup neste sommer der gjestene får beskjed i god tid :)

Jeg hadde ikke mulighet for å dra til bryllupet jeg var invitert i siden det var utenlands (Italia). Og det var veldig trist :p så om du har noen viktige gjester du vil ha med deg, så er det greit å vite om den turen kunne gått. Nå var ikke jeg noen viktig gjest :p så det var ikke så farlig. Viktigste er jo at dere får et bryllup dere vil ha :) 4 timer hadde jeg derimot klart, så for min del gir jeg tommelen opp.

4 timer er ingenting. Reiste til England sist. :p

Er i august, og alle gjestene ville evt fått beskjed allerede nå fortløpende når og hvor det blir, muntlig da. :)
Det høres jo igrunnen veldig greit ut. Litt vanskelig å vite hvor man skal sette grensa på gjestelista siden man må regne med såpass stort frafall. :p
De jeg var i bryllup til hadde invitert mange ekstra fordi de ikke trodde noen ville komme så langt. :p De måtte bytte til større lokale da de fikk svar på invitasjonene. :hilarious:

Hvis flertallet av nære gjester kan kjøre dit i bil, syns jeg det er innenfor. :)

4 timer er innafor, uansett hvilket land man havner i ;)

Har kjørt både 2 og 20 timer for å komme meg til bryllup i Norge, så ser ikke noe problem i å kjøre andre retninger heller :)
Ville riktignok ikke kjørt 20 timer for "hvem-som-helst", men har kjørt 5 for en barnedåp til familien til kjæresten til en i svigerfamilien. Så jeg er nok lett å overtale :p

Har også flydd i 24 timer for et bryllup. Da fikk jeg 2 års varsel på hvor det skulle være og ett års varsel på når ;)

Synest ikkje det er noko verre det enn sånn som oss, der veldig mange måtte reise frå vestlandet til Nord-Norge. Nokon kunne ikkje fordi det blei veldig dyrt med flybillettar (og for langt å kjøre), sånn blir det i slike tilfelle.

Søstera mi gifta seg på Lanzarote, då spurde ho alle dei næraste, individuelt, på førehand om vi hadde lyst og mulighet til å bruke ein del pengar på ei reise som då blei kombinert bryllaup og ferie for alle.

Så sant forlovare og næraste familie får det til synest eg det er heilt i orden.

...et av våre naboland, hva føler du om det?
Majoriteten bor ca 4 timer unna lokalet.
Dersom man kun inviterer de nærmeste, og at man gir beskjed om at gaven er at de kommer.

Selv ønsker jeg ikke at bryllupet vårt skal være en belastning for noen, noe jeg skjønner det kan bli så fort man må utenlands. Men lokalet vi egentlig hadde bestilt har vist seg fra en særdeles uprofesjonell side, samtlige andre lokaler i området som er aktuelle er allerede booka eller overprisa til tusen. Vi får ingen økonomisk støtte, og har liten lyst til å bruke 100.000k + på en fest som ikke engang er i de rammene vi ønsker.

Hva tenker dere? Tåler ærlige meninger.
Personlig så hadde jeg elsket det! Synes absolutt dere kan gjøre det :)

Vi gifter oss i utlandet og vi bryr oss ikke om om hvem som får til å komme og ikke. Foreldrene våre er de eneste "viktige" og de får det til. Resten gir vi litt f i da vi egentlig kun vil ha hverandre der. Men vet om fler som har blitt litt furten for at vi var litt seint ute, enda vi ikke inviterte noen formelt. Synes det er så teit at folk skal ha så mange meninger og legge seg oppi sånt - folk må da få gifte seg hvor enn de vil! ;-)

Jeg er en bil hater men 4 timer for en nær slektning er innenfor, hadde dog ikke gjort det for annen familie/venner men nå er jeg som sagt bil hater :p synes dere skal gjøre det som er best for dere, ikke ta hensyn til andre :)

Back
Topp