Bruker du ?

Nei aldri. Men har håndkler og sengetøy og div annet 60/90gr i tørketrommelen og da blir det jo uansett mykt. Da jeg jobbet i klesbutikk lærte jeg at tøymykner var fy-fy og ødela klærnes fibre :)

Nei, hater det! Syns tøyet stinker og blir litt tungt å fettete.

bruker ikke det til finvask, jeans og ull. trenger heller ikke bruke det hvis jeg bruker tørketrommelen. Hender jeg bruker det til dagligvask og ihvertfall til sånn typ treningsklær :)

Men treningsklær skal jo ikke ha det. Da mister det funksjonen sin.
Mannen min er helt gal på det, om jeg sorterter feil og får med en tskjorte el lignende og får tøymyker på den vaska :rolleyes:

Bruker på bomullsklær for jeg syns de blir mykere. Bruker kun blena sensitiv.

Bruker det på klær, men ikke på håndduker eller undertøy.
Bruker det på sengetøy for å unngå statiske smell :P
Bruker tøymykner for ull på ullklær.

Bruker på sengetøy og håndklær, men ikke de andre klærene :)

Bruker det kun på handduker og sengetøy :) Godt med litt god lukt :D

Men når baby kommer i hus må vel alt av vaskemidler byttes til sensitiv.

Dere som bruker eddik - er det vanlig 7% dere bruker?

Bruker det men fordi mannen vil at klærne skal ha mild parfyme.
Behøver det egentlig ikke, skulle klærne bli stive holder det med litt eddik
Men fungerer eddiken på stivheten i klær, eller er det mer for å fjerne lukt? Hvilken type eddik bruker du?

Lukter ikke klærene kjipt uten?

Hvis man bruker vanlig vaskemiddel lukter jo det nok i massevis. Syns folk flest har overparfymerte klær, både fordi de bruker parfymerte skyllemidler og vaskemidler, men også fordi man bruker alt for mye av det. Poenget er at rene klær ikke lukter stygt, man vasker jo ikke for å dekke over én lukt med en annen :p

Har akkurat slutta å bruke det til håndklær og kluter :) de puttes i trommelen uansett. Andre klær må ha hvis jeg skal klare å brette dem :p

Nei

Tvert imot så slipper man at de stinker av parfyme. ;-)

(seriøst. For oss som bare bruker parfymefritt vaskemiddel så kjenner vi hvordan det oser sterkt av parfyme fra andre sine klær. Når vi arver lukter det parfymert såpe i hele huset til vi har vasket dem et par ganger..)

Bruker tørketrommel og da blir ikke klærne stive uten tøymykner. Uten det så blir de stive, syns æ. :)

Bruker tørketrommel og da blir ikke klærne stive uten tøymykner. Uten det så blir de stive, syns æ. :)

Tror faktisk at for mye vaskemiddel gjør klærne stive. Våre klær er ikke stive selv om vi ikke bruker skyllemiddel, men merker jo at det også er enkelte plagg (særlig de billige bomullsplaggene) som har lettere for å bli stive. Det eneste vi har i trommelen er håndklær, sengetøy og undertøy.

Man må ikke.

Bare tenk; er ikke mange år siden man ikke brukte skyllemiddel på ull. Og nå har Lilleborg laget Milo skyllemiddel :) tviler på at ulla -plutselig- MÅ ha skyllemiddel liksom ;)

Nei, de lukter ingenting. Søstra mi vr grei og vaska en pysj etter hun passa lillegutt, jeg er nå på 3.vask på å prøve å få vekk den forferdelige lukta av billig parfyme. :O
Bruker det kun på handduker og sengetøy :) Godt med litt god lukt :D

Men når baby kommer i hus må vel alt av vaskemidler byttes til sensitiv.

Dere som bruker eddik - er det vanlig 7% dere bruker?
Ja. :) en liten dæsj i skyllemiddelkammeret.
Eddik gjør og at klærne holder på fargen lenger, gjør klærne mykere, fjerner lukt, og er mer miljøvennlig. :)

Back
Topp