Konstant kynner...

Lykkeliten85

Betatt av forumet
Dagen i dag føles ut som om jeg har hatt en kynner som har vart siden jeg sto opp....
Veeeeldig slitsomt!
Andre som har kynnere som ikke slipper taket?

Det slipper selvfølgelig innimellom....
Men det har vært mye mer kynnere enn ikke kynnere i løpet av dagen. Føles som de aldri slipper...
Er 3. gangs, så denne gangen startet de tidlig.
Men nå er de helt intense....
Slitsomt...

Sånn hadde jeg det fra uke 25, og vi måtte inn flere ganger til kontroller. Heldigvis gikk det bra.
Ta mer magnesium og få sendt en urinprøve til dyrking!

Dagen i dag føles ut som om jeg har hatt en kynner som har vart siden jeg sto opp....
Veeeeldig slitsomt!

Men det har vært mye mer kynnere enn ikke kynnere i løpet av dagen. Føles som de aldri slipper...
Slitsomt...

Har det akkurat på samme måte :-/ I går hadde jeg konstante kynnere uavhengig hva jeg gjorde

Hva sjekket de på kontrollene?
Jeg var hos jordmor på fredag, og da var urinprøven helt fin...
Urinprøve og ctg-test, og innimellom innvendig UL.

Sendte jordmor inn prøve til dyrking? Uri-stix holder ikke. :/

Urinprøve og ctg-test, og innimellom innvendig UL.

Sendte jordmor inn prøve til dyrking? Uri-stix holder ikke. :/
Nei, hun tok bare den vanlige urinprøven.
Men hun kommenterte at den var så fin. Så sent i svangerskapet hadde de fleste en liten antydning, men hos meg var det absolutt ingenting.
(Men vet helt ærlig ikke hva hun mente)
Så lenge jeg hører alt er Ok, så henger jeg meg ikke opp i det...

Er det svangerskapsforgiftning du tenker, eller....?

Vurderer faktisk om jeg skal ringe føden...
Er 36+6 i dag.
Har frem til nå gått på trening (tatt det med ro, og tatt hensyn altså), og der har jeg vell og merket vært for siste gang i dag. Målet var å holde ut til permisjon, pga rygg og skuldre....

Siden det, har jeg hatt konstant kynner, hodepine og kvalme som har gitt seg igjen nå, og litt murring i korsrygg....

Tenker jo egentlig at alt har sammenheng med at jeg ikke burde vært på trening i dag....
Eller bør jeg bekymre meg?

Nei, hun tok bare den vanlige urinprøven.
Men hun kommenterte at den var så fin. Så sent i svangerskapet hadde de fleste en liten antydning, men hos meg var det absolutt ingenting.
(Men vet helt ærlig ikke hva hun mente)
Så lenge jeg hører alt er Ok, så henger jeg meg ikke opp i det...

Er det svangerskapsforgiftning du tenker, eller....?

Vurderer faktisk om jeg skal ringe føden...
Er 36+6 i dag.
Har frem til nå gått på trening (tatt det med ro, og tatt hensyn altså), og der har jeg vell og merket vært for siste gang i dag. Målet var å holde ut til permisjon, pga rygg og skuldre....

Siden det, har jeg hatt konstant kynner, hodepine og kvalme som har gitt seg igjen nå, og litt murring i korsrygg....

Tenker jo egentlig at alt har sammenheng med at jeg ikke burde vært på trening i dag....
Eller bør jeg bekymre meg?

Jeg hadde ringt hvis jeg var deg, for dette er jo en betydelig endring i formen din!

Jeg tenkte enten sf-forgiftning, eller "bare" UVI, uansett bør det jo sjekkes.

Håper det bare er at du er sliten og at kroppen forbereder seg, og at det går over snart! <3

Jeg kommenterte det til samboer idag faktisk. Føler det slapp til middag, men før det var magen steinhard hele dagen. Har hatt det sånn noen netter også, uansett hvor mange ganger jeg har bytta stilling har det ikke gitt seg. Har prøve inne til dyrkning, men siden den var tatt onsdag forrige uke og jeg ikke har hørt noe vil jeg tro den er fin? Skal til jm på onsdag, får høre litt da om dette.

Jeg hadde ringt hvis jeg var deg, for dette er jo en betydelig endring i formen din!

Jeg tenkte enten sf-forgiftning, eller "bare" UVI, uansett bør det jo sjekkes.

Håper det bare er at du er sliten og at kroppen forbereder seg, og at det går over snart! <3
Tok en tlf... Fikk beskjed om å ta en varm dusj, og legge meg ned. Om det ikke hjalp, ville de jeg skulle komme inn.
Tviler på det hjelper. Har jo ikke gjort annet enn å slappe av før og etter treninga kl 10 i dag....

Hater å være "hysterisk". Men jordmoren min sa sist gang at hun følte hun måtte pushe meg til å ringe føden om det er noe...
Da jeg har vært på nippet, men ikke turd før...

Tok en tlf... Fikk beskjed om å ta en varm dusj, og legge meg ned. Om det ikke hjalp, ville de jeg skulle komme inn.
Tviler på det hjelper. Har jo ikke gjort annet enn å slappe av før og etter treninga kl 10 i dag...

Hater å være "hysterisk". Men jordmoren min sa sist gang at hun følte hun måtte pushe meg til å ringe føden om det er noe...
Da jeg har vært på nippet, men ikke turd før...

Det er så dumt at mange føler det sånn, for dette er jobben til føden.
Du ville jo ikke nølt med å ringe en rørlegger om badet var fullt av vann, sant? ;)

Ikke tenk på dette, du er ikke hysterisk, du tar vare på deg selv og babyen, og det er jo akkurat det du skal! :)

Last edited:
Det er så dumt at mange føler det sånn, for dette er jobben til føden.
Du ville jo ikke nølt med å ringe en rørlegger om badet var fullt av vann, sant? ;)

Ikke tenk på dette, du er ikke hysterisk, du tar var på deg selv og babyen, og det er jo akkurat det du skal! :)
Takk, det hjalp faktisk litt;)

Håper jo selvfølgelig det enten slipper (akurat nå ligger jeg vadder på sofaen, og magen er faktisk ikke hard),
Eller at alt er som det skal, om jeg skulle måtte dra inn....

Men i slike situasjoner er det godt å ha dere å rådføre seg med;)

Jeg slet veeeeldig med kynnere.. Det var vel ikke konstant, men en 50-100 om dagen. Så sendte de urin til dyrking og det viste seg være GBS (streptokokker type B) som spredt seg til urinen. Det har roet seg mye siden jeg gikk på antibiotikakur :)
Kan være verd å be de sende urin på dyrking, slike bakterier viser seg ikke på uvi-stikka.

Jeg slet veeeeldig med kynnere.. Det var vel ikke konstant, men en 50-100 om dagen. Så sendte de urin til dyrking og det viste seg være GBS (streptokokker type B) som spredt seg til urinen. Det har roet seg mye siden jeg gikk på antibiotikakur :)
Kan være verd å be de sende urin på dyrking, slike bakterier viser seg ikke på uvi-stikka.
Ok, takk for tips.
Jeg ante faktisk ikke at kynnere kunne ha noe med hverken UVI, SF eller GBS å gjøre...

Lærer stadig noe nytt;)

Veeeeldig slitsomt!

Slitsomt...

har det veldig likt! hadde 2 dager i forrige uke som var helt ekstreme! en kynner kunne vare opp mot 20 min! og de kom hyppig og var sterke og lange. Var på kontroll i dag, og da var lille helt festet godt nede i bekkenet, så det var nok det som skjedde de dagene d var som værst:P jeg er også 3 gangs:) i dag gikk også slimproppen, så er nok en del modning på gang :)

har det veldig likt! hadde 2 dager i forrige uke som var helt ekstreme! en kynner kunne vare opp mot 20 min! og de kom hyppig og var sterke og lange. Var på kontroll i dag, og da var lille helt festet godt nede i bekkenet, så det var nok det som skjedde de dagene d var som værst:p jeg er også 3 gangs:) i dag gikk også slimproppen, så er nok en del modning på gang :)

Ja, mulig det kan være det samme her. Sist kontroll var han godt nedi bekkenet, og nesten festet...

Det ga seg etter en varm dusj, og avslapping på sofaen. Kommer så fort jeg reiser meg. Men jeg har roet meg med det...
Har kun 3 dager igjen på jobb. Håper det er bedre i morgen:(

Spennende med festet hode, og slimpropp som har gått da:p
Ikke tvil om at kroppen gjør seg klar.
Begge mine fødsler startet med at slimproppen gikk...
Men det kan jo være flere uker igjen, man vet jo aldri...

Ja, mulig det kan være det samme her. Sist kontroll var han godt nedi bekkenet, og nesten festet...

Det ga seg etter en varm dusj, og avslapping på sofaen. Kommer så fort jeg reiser meg. Men jeg har roet meg med det...

Hmm, du skulle ikke vurdert å holde deg hjemme i morgen kanskje? Jeg mener, etter en såpass heftig dag.. tror kroppen din prøver å gi beskjed om at du bør hvile?

Ok, takk for tips.
Jeg ante faktisk ikke at kynnere kunne ha noe med hverken UVI, SF eller GBS å gjøre...

Lærer stadig noe nytt;)
Det visste ikke jeg heller før jordmor sa det til meg i august. Hun sa at det kunna være noe som irriterte livmora, teks en uvi. Men så viset ikke stikken noe, så hun sa vi skulle sende urinen på dyrking, bare sånn i tilfelle. Og hun hadde rett.
Har du vært plaga med UVI som yngre? Jeg mener å ha lest noen sted at sånt kan gjøre at man har lettere for å bli bærere av GBS... Men jeg er usikker om det bare va en teori.
Det er jo 1 av 3 kvinner som har det da :) så det er ikke noe uvanlig. Ikke er det farlig heller, bare man får behandling under fødselen :)

Er du bedre nå altså? Du trengte ikke å ringe? :)

Det visste ikke jeg heller før jordmor sa det til meg i august. Hun sa at det kunna være noe som irriterte livmora, teks en uvi. Men så viset ikke stikken noe, så hun sa vi skulle sende urinen på dyrking, bare sånn i tilfelle. Og hun hadde rett.
Har du vært plaga med UVI som yngre? Jeg mener å ha lest noen sted at sånt kan gjøre at man har lettere for å bli bærere av GBS... Men jeg er usikker om det bare va en teori.
Det er jo 1 av 3 kvinner som har det da :) så det er ikke noe uvanlig. Ikke er det farlig heller, bare man får behandling under fødselen :)

Nei, jeg har faktisk aldri hatt UVI...
Så spørst om det er det...
Men jeg nevner på neste kontroll;)

Back
Topp