Lykke til! Hold oss oppdatert.
Ønsker deg det beste ❤️

Alt i orden med lille krølle! (Han har offisielt fått et kallenavn, for på HVER eneste ultralyd vi har vært på så har han ligget i en krøll. Med hodet godt plantet ned i bekkenet, ryggen ut mot magen min, og beina krøllet foran magen og ansiktet)..

På grunn av hvordan han lå fikk ikke hun legen sett noe på hjertet - Men hun gjennomførte vekstkontroll og blodgjennomstrømningskontroll, og der var alle tallene godt innenfor normalen, og hun var veldig fornøyd med det. Terminen stemmer fortsatt veldig godt med de målingene de gjorde i dag, og hun estimerte han til å veie hele 690 gram! :D

Vet ikke når jeg skal på neste kontroll, men fikk beskjed om at jeg ville bli fulgt nøye opp frem til fødselen, for å være på den sikre siden. Skuldrene er senket for denne gang :D <3
 
Alt i orden med lille krølle! (Han har offisielt fått et kallenavn, for på HVER eneste ultralyd vi har vært på så har han ligget i en krøll. Med hodet godt plantet ned i bekkenet, ryggen ut mot magen min, og beina krøllet foran magen og ansiktet)..

På grunn av hvordan han lå fikk ikke hun legen sett noe på hjertet - Men hun gjennomførte vekstkontroll og blodgjennomstrømningskontroll, og der var alle tallene godt innenfor normalen, og hun var veldig fornøyd med det. Terminen stemmer fortsatt veldig godt med de målingene de gjorde i dag, og hun estimerte han til å veie hele 690 gram! :D

Vet ikke når jeg skal på neste kontroll, men fikk beskjed om at jeg ville bli fulgt nøye opp frem til fødselen, for å være på den sikre siden. Skuldrene er senket for denne gang :D <3

Gode nyheter igjen! Så herlig!
 
Altså, den vekten... Nå har jeg prøvd å ta grep i den uka som gikk, og hva skjer? Jo, bare se her:

Uke 23+0: 86,4 kg
Uke 23+1: 85,8 kg
Uke 23+2: 86,6 kg
Uke 23+6: 87,7 kg

Jeg går OPP over en kg!? På bare en liten uke? Jeg giiiir opp!! :arghh::arghh:

Eller, jeg gir jo ikke opp - Men jeg må innrømme at jeg blir ganske matt og oppgitt. Håper jeg kan skylde på at jeg har begynt å samle vann (hurra! Not!), men likevel. Da er det opp nesten 14 kg siden startvekt..
 
Altså, den vekten... Nå har jeg prøvd å ta grep i den uka som gikk, og hva skjer? Jo, bare se her:

Uke 23+0: 86,4 kg
Uke 23+1: 85,8 kg
Uke 23+2: 86,6 kg
Uke 23+6: 87,7 kg

Jeg går OPP over en kg!? På bare en liten uke? Jeg giiiir opp!! :arghh::arghh:

Eller, jeg gir jo ikke opp - Men jeg må innrømme at jeg blir ganske matt og oppgitt. Håper jeg kan skylde på at jeg har begynt å samle vann (hurra! Not!), men likevel. Da er det opp nesten 14 kg siden startvekt..

Jeg holdt på å si "kan det være syklusen?", man skylder jo alltid på mensen når man plutselig går opp i ikke-gravid tilstand :p Er det veldig varmt hos dere også? Kan hende varmen gjør at du samler mere vann.
 
Jeg holdt på å si "kan det være syklusen?", man skylder jo alltid på mensen når man plutselig går opp i ikke-gravid tilstand :p Er det veldig varmt hos dere også? Kan hende varmen gjør at du samler mere vann.
Hihi! Skulle ønske jeg kunne skylde på syklusen, det hadde vært veldig greit kjenner jeg.. :p Pleier alltid å legge på meg 2-4 kg rett før mens, men trooor nok ikke tanterød har tenkt seg på besøk med det første.. :D

Det er veldig varmt her ja, så den tanken slo meg faktisk før i dag at det kan være en medvirkende faktor. Jeg er i allefall veldig hoven i fingrene og beina, og føler allerede jeg har fått sånn rundt "gravidansikt".. Gleder meg sånn til det blir kjøligere!!
 
En uke siden prosjekt "Ikke end opp som en hval" tok til, og jeg kan ikke si at jeg blir overveldet av de positive resultatene. Nå skal det sies at vekten selvfølgelig varierer etter vær, og tilstander i kroppen forøvrig, så jeg tar det ikke sånn fryktelig tungt. Får heller se hva som skjer de nærmeste ukene...

Uke 23+0: 86,4 kg + 12,4 kg
Uke 24+0: 87,0 kg + 13,0 kg

Vil selvfølgelig prøve å bremse og helst snu trenden, det skumle 90-tallet nærmer seg med stormskritt - Men enn så lenge er jeg fornøyd med at jeg i allefall delvis ser ut til å ha funnet igjen kontrollen over mitt eget spisebehov. Kanskje de verste cravingsene er i ferd med å gi seg?

Mål frem til uke 25: Ikke gå opp noe mer!

OG - Hurra! Jeg er i uke 24, som på mange måter er en milepæl! Hvis noe skulle skje nå, så ville de prøvd å utsette fødselen og hjelpe lille der inne etter alle kunstens regler. Han ville også hatt, om enn små, sjansen til å overleve dersom han skulle bli født nå.. Det er rart å tenke på den gleden jeg kjenner nå over å ha krysset uke 24, i forhold til redselen for uke 22 og grensen for senabort for bare 2 uker siden..
 
Lett å sette seg mål, mindre lett å faktisk stenge igjen munnen. Sitter her nå og har nettopp bakt brownies med vesla - Det blir tidenes utfordring å IKKE smake på den.. Håper gubben tar den med seg på jobb i morgen..

Ellers føler jeg meg litt lettere til sinns om dagen, men er fortsatt uendelig sliten. Skal til legen på onsdag, og jeg håper hun vil gi meg sykemelding ut dette semesteret. Bekkenet blir bare verre og verre for hver dag som går, og kvalmen kom plutselig kastet over meg igjen forrige uke. Skulle tro det var positivt med tanke på vektnedgang, men her i gården gjør kvalme bare til at jeg da utelukkende spiser ting jeg har lyst på, noe som som oftest er usunne ting.. Blah..

Fint vær i dag, så jeg håper vi kan ta med oss vesla ut på en liten gåtur, om bekkenet mitt samarbeider. Ønsker dere alle en strålende søndag! <3
 
Ønsker deg også en strålende søndag! En liten luftetur vil nok gjøre underverker for deg, håper du får det til!

Og så håper jeg at du får en grei avklaring med legen ang sykemelding, slik at ting går bedre rundt for deg med hverdag og alt som er.
 
Ønsker deg også en strålende søndag! En liten luftetur vil nok gjøre underverker for deg, håper du får det til!

Og så håper jeg at du får en grei avklaring med legen ang sykemelding, slik at ting går bedre rundt for deg med hverdag og alt som er.
Tusen takk <3

Lufteturen utgikk visst - Stod opp med vesla, så bakte vi brownies og koste oss, og så kom hodepinen snikende. Etterhvert ble den så intens at resten av dagen og kvelden ble tilbragt alene på det mørke soverommet vårt. Utrolig kjedelig, spesielt når mannen oppfører seg som om han tror jeg bare bruker graviditeten som en unnskyldning til å legge ansvar for datteren vår over på han..

Kjenner jeg er frustrert i dag, men det går vel over...
 
Huff stakkar! Du får riste litt vett i han. Jeg sier hele tiden til min at jeg synes det er hans tur til å ta ungen nå ;) Vanskelig å styre mat når man er dårlig, du får heller ha fokus på det når du har gode dager. Og litt brownies i helgen må da være lov! Håper dagen din tar seg opp :Heartred
 
Huff stakkar! Du får riste litt vett i han. Jeg sier hele tiden til min at jeg synes det er hans tur til å ta ungen nå ;) Vanskelig å styre mat når man er dårlig, du får heller ha fokus på det når du har gode dager. Og litt brownies i helgen må da være lov! Håper dagen din tar seg opp :Heartred
Tusen takk <3
Jeg tror etterhvert han skjønte at jeg ikke bare prøvde å snike meg unna ansvar, men med mitt hormonelle hode, så irriterer det meg grenseløst at han i det hele tatt kunne tro det.. -,- :p

Tirsdag allerede i dag, og jeg kan si at jeg er trygt inne i uke 24 allerede, 24+4 faktisk! Vekten, som jeg stresser endel med ser ut til (bank i bordet) å ha noenlunde stabilisert seg på rundt 86,5 kg. Håper jeg klarer å holde meg her de neste ukene som kommer, og at det fryktede 90-tallet ikke kommer noe nærmere.
 
Altså, nå har jeg ligget jevnt og trutt rett rundt 87,0 kg hele uken. Tilogmed vært nede på rundt 86,5 kg og vært strålende fornøyd! Så kommer "veiedagen" og hva skjer?!

Uke 23+0: 86,4 kg + 12,0 kg
Uke 24+0: 87,0 kg + 13,0 kg
Uke 25+0: 88,0 kg + 14,0 kg (!!!!)

Jeg vet jo at det (forhåpentligvis) bare er vann, og at man ikke legger på seg 1 kg på ett døgn, men alikevel. BLÆH! 90-tallet kryper stadig nærmere kjenner jeg...
 
Siden dette er det nærmeste jeg kommer en blogg, så tenkte jeg å ha ukentlige oppdateringer her inne fremover. Jeg er jo allerede 25 uker! Hvor blir tiden av?! Er for dårlig til å skrive ned opplevelser, både gode og vonde i løpet av svangerskapet, så håper på å kunne se tilbake på disse når lillebror endelig er her <3


♥ Termin: 08. Januar 2017 - Hele 21 dager før min egen bursdag og 14 dager for kommende storesøster sin..

♥ På vei: 25+0

♥ Igjen til termin: Herregud, bare 15 uker igjen!

♥ Kjønn: Gutt! <3

♥ Navn: Pappa'en er veldig på Martin, men jeg vet ikke. Har forelsket meg i Olai og Emrik...

♥ Aktivitet innenfra: Masse! Litt mindre enn for noen uker siden, så mistenker at han har funnet en ny favorittstilling der inne som jeg ikke kjenner så godt.

♥ Babyenes søvnmønster: Han våkner ofte før meg om morgenen, for i det jeg åpner øynene er det første jeg kjenner masse turning inne fra magen.

♥ Leie: Han har ligget med hodet ned på alle ultralydkontroller hittil, men som sagt, så mistenker jeg sterkt at han har snudd seg..

♥ Vann i kroppen/hevelser: Ja, nå begynner jeg for alvor å merke det i fingre og bein..

♥ Søvn: Dårlig, men det kunne definitivt vært mye verre!

♥ Humør: Bedre. Endelig. Etter å ha fått snakket med lege og senket skuldrene så føles ting litt lettere. Til tider VELDIG hormonell..

♥ Utstyr: Masse ullklær i str 50-62, stellebord, og vugge er på plass..

♥ Utstyr som mangler: Det meste - Det viktigste er vognen, jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken vi skal ha!

♥ Vektøkning: 14 !!!!!!! kg..

♥ Neste kontroll: Glukosebelastning på mandag - Vet ikke når neste ultralyd for å sjekke lillebror sitt hjerte er enda..

♥ Melk i brystene: Litt, men ikke plagsomt.

♥ Plager: Bekkenløsning og halsbrann. Til tider fortsatt kvalme om morgenen. Og ULVEHUNGER (om det kan defineres som en plage da...)

♥ Strekkmerker: Ingen (nye)..

♥ Kynnere: Tja, var mer plaget rundt uke 21/22, de har heldigvis roet seg ned. Kommer hvis jeg går for fort. Dvs fortere enn en snegle.

♥ Barnerom: Babyen skal sove hos oss <3

♥ Om fødselen: Har begynt å grue meg - noe jeg mener er positivt. Betyr at jeg nå faktisk innser at det skal komme en baby. Bekymrer meg fortsatt litt, men prøver å nyte tiden frem til lillebror kommer..

♥ Sulten: Ja. Kunne spist i ett, hele dagen...

♥ Dilla på: Sild! Og mat. Og alt som er søtt, og salt.

♥ Høygravid: Per definisjon? Nei. Føles det til tider sånn? JA!

♥ Utålmodig: Både ja og nei. Gleder meg til å bli ferdig med svangerskapet, men synes tiden samtidig går fryktelig fort. Prøver å nyte de siste ukene med bare storesøster så godt jeg kan..

♥ Hode festet: Nei.

♥ Sykehusbaggen: Den blir nok ikke pakket før i siste øyeblikk, kjenner jeg meg selv rett. Sist glemte jeg 70% av det jeg trengte. Kanskje jeg burde ta hintet og begynne litt tidligere denne gangen..

♥ Tungt: Ja. Føler meg som en svett hval som puster og peser der jeg vagger avgårde.
 
Back
Topp