Vil ha nummer tre
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Sensommerskattene 2023
Syns det er vondt og ubehagelig. Så er sykemeldt nå i 2 uker, så får se etter de to ukene hva som skjer videre..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tilrettelegging høres fornuftig ut jaHar nå prøvd å jobbe i 2 uker etter ferie uten sykemelding.. hadde håpt det skulle gå bra, men føler nå jeg kanskje tok på meg litt i overkant mye forventninger til meg selv.. har en uke fri i turnusen om 3 uker så skal prøve å holde ut til da.. men har ikke gjort annet en å sove i helgen når jeg har hatt fri (arbeidshelg).. kanskje jeg må begynne å hinte til sjefen at nå nærmer det seg tid for tilrettlegging..
Har nå prøvd å jobbe i 2 uker etter ferie uten sykemelding.. hadde håpt det skulle gå bra, men føler nå jeg kanskje tok på meg litt i overkant mye forventninger til meg selv.. har en uke fri i turnusen om 3 uker så skal prøve å holde ut til da.. men har ikke gjort annet en å sove i helgen når jeg har hatt fri (arbeidshelg).. kanskje jeg må begynne å hinte til sjefen at nå nærmer det seg tid for tilrettlegging..

men nå har jeg blitt skikkelig forkjølet.. Noe er det hele tiden
men det går heldigvis over Hehe. Er sykemelding her, blir alt for vond i bekkenet om jeg skal jobbe! Det bare går ikke akkurat nå :/
God bedring til deg. Håper bekkenet blir bedre, ta vare på deg selv og babyen <3 jobben finner man alltids igjen når formen er bedre![]()
Jeg jobber i matbutikk og måtte nylig søke om svangerskaps penger da jobben blir for risikabel for lille gutten i magen. Uten mulighet til mer tilrettelegging da de ikke har råd til å ha meg i jobb. Føler jeg kunne godt jobbet ut svangerskapet, men på grunn av svangerskaps forgiftning forrige gang, må jeg ta hensyn til andre enn meg selv. Skal bli godt å være hjemme da med jevnlige kontroller til sykehus og jordmor. Føler meg godt ivaretatt oppi alt dette
Hvis du er for syk til å utføre den jobben du er ansatt i og de ikke har annet arbeid til deg kan du få sykemelding jaLite spørsmål angående det med at jobben ikke får til å tilrettelegge mer og samtidig ha råd til å ha deg i jobb.
Hvordan stiller legen din seg til dette?
Jeg står oppi en litt lignende situasjon selv. Begynner å innse at det fysiske på jobb kommer til å ta mer og mer knekken på meg (jobber 60% nå og det går sånn passe greit). For min del hadde det vært helt topp å bli satt til administrative oppgaver og papirarbeid, men da må vi ha inn noen til å ta seg av de andre arbeidsoppgavene mine - og jobben har ikke råd til å lønne oss begge. Vil en lege gi grønt lys til sykemelding da? Man kan jo per definisjon da jobbe, bare ikke med de vanlige arbeidsoppgavene..
Hvis du er for syk til å utføre den jobben du er ansatt i og de ikke har annet arbeid til deg kan du få sykemelding jaEr jobben din farlig for baby kan du har rett på svangerskapspenger i stedet
![]()
Jobben din får penger av nav for å tilrettelegge for deg. Det gjør de i hverfall hos megJobben er ikke farlig for baby, så jeg oppfyller ikke kravene til svangerskapspenger. Det er annet arbeid jeg kan gjøre (papirarbeid osv.), men da vil inntjeninga til arbeidsplassen bli lavere. Skal det settes inn en vikar for mine fysiske arbeidsoppgaver (og da få inn penger igjen), så har de ikke råd til å lønne både meg og denne personen.
En lettvint løsning er jo da å sykemelde meg slik at lønnen min kommer fra NAV, og arbeidsplassen kan lønne vikaren i stedet - samtidig som jeg kan ta meg av papirarbeid, og være til nytte. Men da blir jeg jo en jækla NAV-snylter føler jeg...