Hvordan går for deg å jobbe som gravid? (Uke 20+6..)

Jeg er også sykepleier på sykehus og har hatt samtale med bedriftsjordmor allerede.. hun sa jeg skulle ta kontakt når jeg begynnte å kjenne på om jeg klarte å jobbe eller sykmelde meg :) hun sa det kan søkes om svangerskapspenger slik at de kan leie inn folk som går oppå meg og avlaste min arbeidsdag.. vi kunne diskutere hvor mange dager i uken det kan være aktuellt og søke ut i fra det, så slapp jeg å sykemelde meg :) forstod det slik at de dagene de leier inn folk til å gå oppå meg kunne jeg bestemme litt selv hvor lenge jeg ville være på jobb den dagen (eller ta fri) og om jeg heller ville ta litt dataarbeid mens den andre tok de tyngre oppgavene :) de dagene jeg ikke har svangerskapspenger på må jeg jobbe normalt.. og så kan en søke fortløpende om mere penger etter hvor stort behovet blir :) mye bedre enn sykmelding! Anbefaler å høre om det :)

Høres veldig bra ut! Skal høre med jordmor :)

Jeg er nå 20% sykemeldt. Jeg jobber vanligvis over 100% ( har 2 jobber)
Dette ble for mye for bekkenet mitt.
Ting er mye lettere med litt kortere dager :-)

Har gått greit fram til helga som var, da begynte jeg å kjenne det i bekkenet så jeg skal kontakte lege til uka og får ordna sånn at jeg kan få tilrettelagt. Jobber 70% i bolig, men syns egentlig det er litt for mye akkurat nå, 50% hadde vært fint :)

Er 19+6 og jobber 100% på kontor. Bortsett fra at jeg er fryktelig trøtt og til tider kvalm hvis stresset blir høyt så går det greit. Satser på å jobbe fullt ut november iallfall. Og være i jobb frem til jul :)

Jeg er 80% sykemeldt pga. bekkenløsning :) Blir en dag i uka hvor jeg skal prøve og jobbe med administrative ting som regnskap og lignende :) Jobber som vernepleier i bolig for psykisk utviklingshemmede, så får tilrettelegging i form av at jeg slipper rengjøring og lange gåturer :)

Jeg er 100% student og jobber ca 30%. Jobber på apotek og der er det mye fram og tilbake fra selvvalget til reseptoren, mange situasjoner hvor jeg må bøye meg mye og strekke meg, sitte og stå og gå. Det ødelegger bekkenet mitt helt, så nå er jeg på vei til legen og skal prøve å få en sykemelding. Det blir min første sykemelding på 10 år (hele arbeidslivet mitt, er 24, blir 25 i nov) :o

23+0 nå, jobber som veterinær på smådyrklinikk, er også daglig leder (men har sjefer over meg igjen, eierne av klinikken). Jobber 80% til vanlig, men en kveldsvakt/langdag. Fått 20% sykemelding pga bekkenet mitt - helvetes vondt til tider! - og gjort om på turnusen slik at jeg slipper kveldsvakta og nesten 10 timers arbeidsdag.
Håper dette holder. Skulle gjerne hatt større sykemelding, men er redd det praktisk ikke går. Bedt sjefene mine se seg om etter vikar som kan ta over stillingen allerede nå. Hadde vært veldig greit å sykemeldt seg fullt og heller tatt seg av papirarbeid i ny og ne (slippe pasienter). Klinikken har ikke råd til å sette meg til bare admin-stæsj, må ha to aktive klinikkveterinærer.

23+0 nå, jobber som veterinær på smådyrklinikk, er også daglig leder (men har sjefer over meg igjen, eierne av klinikken). Jobber 80% til vanlig, men en kveldsvakt/langdag. Fått 20% sykemelding pga bekkenet mitt - helvetes vondt til tider! - og gjort om på turnusen slik at jeg slipper kveldsvakta og nesten 10 timers arbeidsdag.
Håper dette holder. Skulle gjerne hatt større sykemelding, men er redd det praktisk ikke går. Bedt sjefene mine se seg om etter vikar som kan ta over stillingen allerede nå. Hadde vært veldig greit å sykemeldt seg fullt og heller tatt seg av papirarbeid i ny og ne (slippe pasienter). Klinikken har ikke råd til å sette meg til bare admin-stæsj, må ha to aktive klinikkveterinærer.

Bra du slipper 10 timers arbeidsdag, det høres jo helt uutholdelig ut med 10 timer! :o Håper de skaffer en vikar :-)

Er 19+5, studerer fulltid (nettstudier), jobber som avlaster 2 helger i mnd pluss en god del tilkalling som lærer i uka. Føler meg litt heldig i forhold til det mange av dere andre beskriver. Ingen bekkenproblemer, kun litt småkvalm og sliten innimellom. Føler ikke behov for å redusere enda. :)

Er 19+1 og jobber 90% i matbutikk. Skal til legen i morgen for å høre om å få en 30-50% sykemelding, pga vondt i hofter og bekken. Klarer såvidt å gå etter en dag på jobb.
Føler med deg. Jobber selv i matbutikk. Jobbet 50% i hele august, men har blitt 100% sykemeldt fra idag. Det gikk ikke lenger. Er som deg. Klarer knapt å gå etter en arbeidsdag.

Føler med deg. Jobber selv i matbutikk. Jobbet 50% i hele august, men har blitt 100% sykemeldt fra idag. Det gikk ikke lenger. Er som deg. Klarer knapt å gå etter en arbeidsdag.
Jeg også er sånn etter jobb! Plus at jeg våkner med smerter i bekkenet :( Fikk en henvisning ril fysioterapeut i går og en 2 ukers sykemelding i går..

Bra du slipper 10 timers arbeidsdag, det høres jo helt uutholdelig ut med 10 timer! :o Håper de skaffer en vikar :-)

Ja, blir forferdelig lange dager. Er egentlig arbeidstid 08:45-15:45 og 17:00-19:00 de dagene, men måtte alltid bruke tiden mellom til journaler, og det var sjeeeelden jeg var ferdig til 19:00. Ikke unormalt at det strakk seg både til 11 og 12 timer.. Uansett ikke mitt problem lenger; no more kveldsvakter! :D

Det er så kjedelig :( Ble 30 % sykemeldt i første omgang fra i går, legen ville prøve med kortere dager først samtidig som jeg får fysiotimer og varmtvannstrening. Håper det hjelper litt og at jeg hvertfall klarer å jobbe 50 % lenge.

Er i uke 21 nå, og har vært sykemeldt 80% siden begynnelsen av svangerskapet. Var utrolig kvalm og sliten i begynnelsen, og selv om kvalmen er over så er det vanskelig å jobbe fulltid da jeg fortsatt er utrolig sliten.
Jobber som anleggsarbeider, så det er veldig fysisk tungt arbeid. Har blitt omplassert i bedriften slik at jeg hjelper til inne på kontoret når jeg er i form til det, men jeg savner å være ute å få brukt kroppen.

Har 100% stilling i butikk. Er fruktansvarlig så har mange tunge løft, er for tiden sykemeldt 50% pga bekkenløsning, å skal jobbe ca 19timer i uka. Blir ført opp på ca 23 timer per uke, å kjenner jeg begynner og bli lei av å sette ned foten. Sjefen min er ikkje noe flink til tilrettelegging å han mener han tar hensyn med tanke på at jeg slipper å jobbe fulle dager, han setter meg gjerne opp på kveld selv om at jeg har sagt at jeg vil helst unngå det pga at smertene er verst på kveldene. Så vurderer sterkt å ringe legen å høre hva jeg kan gjøre.

Hei! Jeg hadde gledet meg til å komme tilbake i jobb etter ferien. Har ikke hatt noen særlige plager annet enn at jeg var svært trøtt noen uker.

Nå er det 3 uker siden jeg startet i jobb igjen, jobber ca 80% dag/kveld turnus som sykepleier på en travel avdeling. Men nå kjenner jeg litt ubehag i bekken og rygg. Det kommer startet med at det kom "knekk" lyder for noen uker siden uten smerter. Men nå kjenner jeg godt at 4arb dager i uken er på kanten av hva jeg får til.

Tenker jeg skal holde ut til time med jordmor om 2 uker, men ser for meg at noe tilrettelegging blir aktuelt snart.

Hvordan går det med dere andre? Og hva jobber dere med? :happy:

Er pedagogisk leder i barnehage og jobber nå 50% pga lite energi og et kranglete halebein. Veldig godt å kunne jobbe halve dager og ha litt energi igjen når jeg kommer hjem. har jo en hjemme som også skal følges opp, ganske mye...

Back
Topp