Ha en fin søndag alle sammen 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skjønner ikke hvorfor folk skal blande seg i all ting.. Med folk mener jeg familie. Jeg blir svett i øra noen ganger
"Skal ho legge seg NÅ?" "Skal ho spise det ?" "Ammer du i søvn?" "Skal du bære ho hele tiden?" = spørsmål jeg har slutta å svare på.Kunne ikke vært mer enig! Alt, absolutt alt skal liksom kommenteres. Blitt en råtass på å stenge øra for tiden.![]()
Godt å høre at jeg ikke er alene. Synes også det er rart at det skal være OK å kommentere mye om hva man velger for sine barn. Ingen sier til meg direkte åja spiser du sjokolade ennå ja, eller legger seg borti leggerutinene mine. Hvorfor er det da greit å mene så mye om våre barn? Fikk også beskjed av svigermor om at "Nå var det bare å legge henne av brystet ja. Nå har du gjort en god jobb." Og greit nok at hun mente det godt, men hvorfor i det hele tatt kommentere det når det er mitt valg hvor lenge jeg velger å holde på? Jeg sleit som f da hun var rundt 3 mnd og det var tårer og lange netter, men jeg ga ikke opp. Hva mener de man skal gjøre nå mtp på melk da? Gå over til mme bare fordi man har ammet "lenge nok"? Forstår ikke tankegangen. For meg har det så stor verdi at jeg fremdeles ammer siden jeg har begynt på studiet mitt fulltid, og det gir oss litt tid i en travel hverdag til å trappe ned og bare kose oss- oss to. Så jeg aner ikke hva jeg skal svare til slike kommentarer, annet enn å bare nærmest ned med hodet og skamme meg med et ja, hun ammes fortsatt. Ble mye her nå, men er bare veldig lei av andres kommentarer, og da spesielt fra de som skal stå deg nærmest. Tør ikke tenke på reaksjonene jeg får dersom hun fremdeles får litt mm når hun bekker året, når jeg får slike reaksjoner når hun er 9,5 mnd![]()
Samme her!Husk alltid på at du vet best for ditt barn. Du er mammaen og kjenner babyen din best. Gjør det som føles naturlig og best for dere to. Jeg syns ammingen er så koselig. Nå som lillegutt er så aktiv og aldri har tid til å kose eller sitte i ro er de små stundene hvor han ligger til brystet de beste minuttene iløpet av dagen <3
Jeg overlot henne til faren på fredag og dro på shopping med eldste.Samme her!
Her går ammekommentarene mest på at jeg ikke får tid til meg selv eller å gå ut uten henne. Men det interesserer meg ikke å gjøre enda, så jeg ser virkelig ikke problemet. Jeg går og trener alene og kan fint være borte noen timer om jeg ønsker det. I tillegg er svigerfar fæl på å si: Skal hun spise nå igjen?! Uten at jeg helt forstår hvorfor, for hun spiser fire måltider om dagen og drikker pupp innimellom. Synes ikke det er så ofte jeg da.
Har planer om å få med mannen på en aldri så liten fjelltur for å teste bæremeisen. Så blir det en real treningsøkt på meg i kveld. Gleder meg til svettefestGod mandag! Hva bringer dagen?
Kunne ikke vært mer enig! Alt, absolutt alt skal liksom kommenteres. Blitt en råtass på å stenge øra for tiden.![]()