Celleprøve #sjekkdeg *

Ja. Og om jeg skulle glemme det selv får jeg påminnelse fra Kreftregisteret.
Det er helt riktig! Men til tross for den påminnelsen er det dessverre bare 56% av alle kvinner mellom 25 og 69 år som deltar i screeningprogrammet. Alt for få!!

Var i fjor. :)

Det er helt riktig! Men til tross for den påminnelsen er det dessverre bare 56% av alle kvinner mellom 25 og 69 år som deltar i screeningprogrammet. Alt for få!!

Ja, det er kjempetrist. Jeg snakket faktisk med noen venninner om dette for ikke lenge siden og det var slett ikke alle som fikk testet seg jevnlig.

Tar ofte hos gynekolog, jeg går privat og har alltid gjort. Da får jeg velge hvor jeg ønsker å gå og til hvem.
Nå går jeg hos en som er dyktig og ringer meg når det er tid for prøver. Tror det er 1 år siden sist prøve nå :)

Tok sist i juni. Skal ta oppfølgningprøve i januar nå

Skal bestille time på mandag tenkte jeg. Å gruver meg nå vanvittig. ;( aldri gjort det før.

Får vel tatt ny celleprøve noen mnd etter lillebror har kommet.
Nå går det livmorhalskreft og livmorkreft i familien så skal til gynekolog om noen år og høre om ikke noen er villige til å få operert vekk hele livmoren!

Tar forresten annenhvert år

Har ikke vært på Gu siden fødselen for snart 4 år siden...

Har ikke vært på Gu siden fødselen for snart 4 år siden...
Da er det på tide og ta en sjekk :) I disse dager har kreftforeningen en kampanje om celleforandringer og livmorhalskreft og viktigheten av det! Sjekk det gjerne ut :)

Veldig fin tråd og fin påminning. Dette er viktig :-) og uansett hvor ubehagelig det er er det mye bedre enn alternativet <3

Back
Topp