Igangsatt fødsel, varighet?

Fluff

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Dere som har opplevd igangsatt fødsel, hvor lang tid gikk det fra du ble innlagt til babyen var ute? Førstegangs eller hadde du født før?

Ønsker ikke skrekkhistorier...bare et perspektiv på hvor lang tid det kan ta :)
 
Jeg ble satt i gang sist jeg fødte siden det var tvillinger. Var moden med 1 cm åpning når jeg kom til sykehuset. Fikk da insatt gel ca rundt 10 om morningen.. Fikk rier rundt en time etterpå som tok seg opp, men dabbet av igjen rundt 4 på dagen. Men da var jeg såpass at de kunne ta vannet, og da gikk jeg inn i aktiv fødsel. Første jenta kom kl 10 på kvelden. Så alt i alt tok det 12 timer ca :)
 
For meg tok det 66 timer fra vannet gikk, og 33 timer fra innleggelse. Det som til slutt satte i gang rier var drypp. Da gikk det 9 timer til babyen var ute :)
 
Dere som har opplevd igangsatt fødsel, hvor lang tid gikk det fra du ble innlagt til babyen var ute? Førstegangs eller hadde du født før?

Ønsker ikke skrekkhistorier...bare et perspektiv på hvor lang tid det kan ta :)

Lurer jeg også på, skal bli satt I gang på mandag. Er redd for at det skal ta veldig lang tid...

Jeg fødte uten igangsettelse med første snuppa. 7 dager over termin.
Nå blir vi satt I gang før grunnet alvorlig svangerskapskløe.. Termin er den 23.

Når er din termin?
 
Lillesøsteren min fikk sitt første barn nå i august. Hun ble satt i gang på overtid en tirsdags morgen og barnet kom på fredags kveld. Riene kom ikke i gang før ila onsdagen og progresjonen var langsom, så hun fikk sove litt mellom takene. :)
 
For meg tok det 66 timer fra vannet gikk, og 33 timer fra innleggelse. Det som til slutt satte i gang rier var drypp. Da gikk det 9 timer til babyen var ute :)

Var du førstegangsfødende da? Så du ble satt i gang fordi vannet gikk uten at riene kom?
 
Første gang 5 timer aktiv fødsel, andre gang 3 timer aktiv fødsel. Begge satt igang og de kom samme dag.
 
Lurer jeg også på, skal bli satt I gang på mandag. Er redd for at det skal ta veldig lang tid...

Jeg fødte uten igangsettelse med første snuppa. 7 dager over termin.
Nå blir vi satt I gang før grunnet alvorlig svangerskapskløe.. Termin er den 23.

Når er din termin?

Planen er at jeg også skal settes i gang mandag. Men usikker om jeg kan be om at de venter til tirsdag eller onsdag, bare for å gi det en sjangse til å komme igang av seg selv? Men de ønsker vel kanskje å begynne på mandag for at det ikke skal vare til helga.

Termin i morgen. Vet at jeg ikke er helt umoden, men også redd det skal drøye veldig ut likevel.

Håper det går bra med deg og lille da!
 
Ble satt i gang da jeg var 11 dager over termin. Innlagt mandag morgen, ballong i 11-tida, den datt ut neste dag. Modningstabletter ons morgen og kveld, tors morgen - og så var det modent nok til å ta vannet i 12-tida torsdagen. Først i 13-tida kjente jeg antydning til rier, 17 var det full åpning, 19.45 var babyen ute. Så det tok lang tid å bli moden, men da det først starta gikk det veldig fort til å være førstegangs :) de hadde en "frist" ift antall modningspiller og hvor lenge man kunne holde på med igangsetting, var vel maks to dager til de ville latt meg holde på før det hadde blitt ks.
 
Første gang 5 timer aktiv fødsel, andre gang 3 timer aktiv fødsel. Begge satt igang og de kom samme dag.


Var du moden? Ble du satt I gang med ballong? Var du over termin?

Tok det lang tid før du kom i aktiv fødsel? Gjorde det kanskje ikke, I og med at du ble satt I gang samme dag.
 
Planen er at jeg også skal settes i gang mandag. Men usikker om jeg kan be om at de venter til tirsdag eller onsdag, bare for å gi det en sjangse til å komme igang av seg selv? Men de ønsker vel kanskje å begynne på mandag for at det ikke skal vare til helga.

Termin i morgen. Vet at jeg ikke er helt umoden, men også redd det skal drøye veldig ut likevel.

Håper det går bra med deg og lille da!


Med første snuppa skulle jeg til time for igangsettelse en fredag kl 9. Riene kom på torsdag kveld jeg gjorde alt fra å spise sterk mat til å stimulere brystvortene

Jeg ville hørt med de, dersom du vil vente en dag til, men når vi fikk timen I dag virket det som om de ikke hadde mye tid å velge mellom.

Lykke til!
 
Med første snuppa skulle jeg til time for igangsettelse en fredag kl 9. Riene kom på torsdag kveld jeg gjorde alt fra å spise sterk mat til å stimulere brystvortene

Jeg ville hørt med de, dersom du vil vente en dag til, men når vi fikk timen I dag virket det som om de ikke hadde mye tid å velge mellom.

Lykke til!

Skal prøve å ringe i morgen å høre :) takk skal du ha! Lykke til du også :)
 
Skal prøve å ringe i morgen å høre :) takk skal du ha! Lykke til du også :)


Jeg ble litt avbrutt når jeg skrev sist ser jeg nå, var meningen å skrive at jeg prøvde alt av kjærringråd nesten sist gang :p (Med litt humor)
Jeg hadde så lite lyst til å bli satt i gang, og heldigvis skjedde det noe den samme kvelden :) (Sikkert tilfeldig men)


Takk :)
 
Nr 1: 7 timer fra tablett til han var ute, 3 timer med rier.
Nr 2: 11,5 timer fra tablett til hun var ute, husker ikke hvor lenge med rier.
Nr 3: 21,5 timer fra tablett til han var ute, 10 timer med rier.
Så det trenger absolutt ikke å ta lang tid med nr 1 som du ser.
 
Nr 1: 7 timer fra tablett til han var ute, 3 timer med rier.
Nr 2: 11,5 timer fra tablett til hun var ute, husker ikke hvor lenge med rier.
Nr 3: 21,5 timer fra tablett til han var ute, 10 timer med rier.
Så det trenger absolutt ikke å ta lang tid med nr 1 som du ser.

Jøss, skulle nesten tro det var motsatt! Men ja, tydelig at det kan variere hvor lang tid det tar, også som førstegangs. Takk for svar :)
 
Sniker fra august. Ble satt igang denne runden, var nr 3. Fikk ballong kl 10 som falt ut 2 timer etter, så en pille kl 13:30, var moden nok og fikk tatt vannet kl 18 og kl 20:47 var lille ute.
 
Ble igangsatt med eldstemann, 4 dager over termin og 2 cm åpning. Fikk tablett klokken 24.00, ble flytta på fødestua i 04-tiden og ungen var ute litt før 7. Fikk epidural i halv 6-tiden da riene kom i ett og jordmor mente det gikk litt for fort, så det bremsa litt, men uansett fort gjort! :)
 
Jeg ble satt igang 12 dager på overtid med nr. 1. Åpningen ble ikke sjekket men jeg fikk en modningspille på formiddagen, et sted mellom kl 10 og 12. Så gikk vi ut og shoppet litt, mens pillen skulle virke. Kl. 16 fikk jeg belter på magen som sa at babyen hadde det fint, men at jeg ikke hadde fått noen rier ennå, så da fikk jeg en ny pille. Etter det begynte jeg å kjenne noen svake murringer som var en helt ny følelse for meg. De tok seg opp og ved 18-tiden skjønte jeg at dette måtte være rier. Jeg begynte å bli trøtt, så jeg la meg nedpå litt for å lade opp til fødselen, men fikk ikke sove. Ca kl 20 hadde jeg full åpning og ble jeg trillet inn på fødestuen. Et kvarter senere var han født.
 
Førstegangs satt i gang 9 dager på overtid. Fra ballongen ble satt inn og til baby var ute tok det 40 timer. 5 timer fra vannet gikk.
 
Back
Topp