Igangsatt fødsel, varighet?

Vannet gikk 02:30 7.sept,
Skjedde ingenting. Var inne på sjekk 08:30 og 22:45. Null modning.

Ble innlagt 8.sept kl 08:30. Fikk 3 modningstabletter i løpet av det døgnet. Skjedde ingenting.

Kl 11:30 9.sept ble jeg satt på drypp. Hadde lite effekt. Måtte legge ny veneflon kl 13:45. Kl 16:30 hadde jeg endelig blitt moden og fått 4 cm. 1,5t senere var jenta vår født. :)
 
Jeg ble satt i gang på mandag. Tok 2 timer så gikk vannet. Derretter 1,5 timer så var barne ute.
Ble satt i gang med en tampong.
 
Jeg ble satt i gang på mandag. Tok 2 timer så gikk vannet. Derretter 1,5 timer så var barne ute.
Ble satt i gang med en tampong.

Oi, det gikk fort. Var du på overtid eller var det en spesiell grunn til at du ble satt I gang?

Hvor moden var du når du ble satt I gang?

Tampong?
 
Oi, det gikk fort. Var du på overtid eller var det en spesiell grunn til at du ble satt I gang?

Hvor moden var du når du ble satt I gang?

Tampong?

Ja. Den tampongen var vist noe nytt de hadde bynt med. Ble satt i gang 1 dag på overtid pga av dødsfall i nær familie samme dagen og den påkjenningen det var. Var ikke veldig moden. Et par cm og livmortappen var langt bak.
 
Jeg ble satt igang tre uker før termin. De tok først vannet, men det skjedde absolutt ingenting. Tre timer senere hang de opp drypp og to og en halv time etter var babyen ute. En sann lykke av en fødsel, spør du meg!

Må presisere at jeg er annengangs, da, og at jeg hadde 3-4 cm åpning ved igangsetting og ellers modne forhold:)
 
Fikk ballongkateter på onsdag,torsdag morgen datt den ut, første modningspille kl.13.30. Andre pille 20.30. Rier fra 21.30 og 17.08 dagen etter var han ute ;) ganske langdrygt før jeg kunne få epidural.
 
Litt seint svar, men kan kanskje hjelpe andre som lurer på igangsetting.

De starta min 11 daga før termin, pga svangerskaps forgiftning. Tror ikke jeg var noe modnet.

Ca 3-3,5 timer etter jeg kjente første ria så var datteren min ute.

Men tror ikke dette er standaren, men mamma har også alltid hadd raske fødsler(ikke igang satt da). Tenkte bare gi info om at det kan gå fort med igangsatte også, fordet om det virker som det ofte tar lengere tid enn desom starter selv.
 
Back
Topp