Syden med baby...

Bkno7713772

Første møte med forumet
Hei, da skal vi ta en etterlengtet ferie i syden med vår 8,5 mnd baby..
Har noen tips til hva man bør ha med, passe på, kan finne på...

Kommer jo litt an på hvor dere skal, men av ting dum har blitt nevnt tidligere ville jeg tatt med bleier/badebleier (de er gjerne både dyrere og med parfyme i utlandet) og grøt til oppholdet. Vi tok også med noen smoothies - fant noen det vi var, men var gjerne litt mer sukker i den en hvis de hadde vært laget kun for babyer. Uvdrakt og solkrem til lille er også greit å ha

Så kan det være greit å ha med noe å drikke på selve flyturen - til takeoff og landing, for å unngå trykk i ørene :) og gjerne noe å leke med, så lille ikke gjort helt på veggen ^^

Parasoll og Uv beskyttelse til vogn, solhatt med Uv beskyttelse, babymat(grøt,smoothie,mme etc), solkrem med partikkel filter(f.eks cosmica 30 Kids), bleier og leker.
Min gutt reagerte ingenting på trykk e.l i flyet. Han hadde bare problemer med å få sove fordi han er vant til å ligge for seg selv i ro og fred å sove.:)

Hei, da skal vi ta en etterlengtet ferie i syden med vår 8,5 mnd baby..
Har noen tips til hva man bør ha med, passe på, kan finne på...
Vil anbefale å ha med en kjølemadrass til vognen, og parasoll til vognen :) Vår parasoll ble ødelagt dag 2./3. og det var noe herk.... Var ganske avhengig av den! UV-drakt er et must da :) Og solkrem som er beregnet på baby. Og nok smokker, hvis babyen bruker det. Jeg tok også med en haug med smoothies og barnemat fra Norge (middagsglass), grøten hun var vant til, mme hun var vant til og endel bleier.

Vil anbefale å ha med en kjølemadrass til vognen, og parasoll til vognen :) Vår parasoll ble ødelagt dag 2./3. og det var noe herk.... Var ganske avhengig av den! UV-drakt er et must da :) Og solkrem som er beregnet på baby. Og nok smokker, hvis babyen bruker det. Jeg tok også med en haug med smoothies og barnemat fra Norge (middagsglass), grøten hun var vant til, mme hun var vant til og endel bleier.

Kjølemadrass. Hvor fikk du tak i det?

(Vi skal og til syden om kort tid så dette var en finfin tråd)

Se der ja! Takk :-D

(Da jeg gjorde et kjapt googlesøk tidligere kom det bare opp kjølemadrass til hund og regnet jo med at det ikke var det du hadde kjøpt :-D )
Vær så god :)
Hehe, nei... men hadde kanskje funket det og :p

Takk skal dere ha! Skriver pakkeliste nå, er så redd for å glemme noe. Vi skal til Mallorca.
Hvordan er det med å spise mat i Spania, særlig frukt og rå grønnsaker... trenger jeg å passe meg eller er det fritt frem for babyen?
Leste på nettet at noen anbefalte sko for å beskytte bena mot varmen fra sanden. Ho min har begynt å stå mye, noen anbefalinger?

Takk skal dere ha! Skriver pakkeliste nå, er så redd for å glemme noe. Vi skal til Mallorca.
Hvordan er det med å spise mat i Spania, særlig frukt og rå grønnsaker... trenger jeg å passe meg eller er det fritt frem for babyen?
Leste på nettet at noen anbefalte sko for å beskytte bena mot varmen fra sanden. Ho min har begynt å stå mye, noen anbefalinger?
Vi brukte bare helt vanlige sokker på stranden, var nok her :)

Når det gjelder frukt og grønt kommer jeg ikke på noe i farten, kanskje noen av de som har vært kan svare? (Ikke noe problem i Frankrike eller Italia, kan ikke se for meg at det skal være det der heller)

Ja det skal bli godt! :) vi blir en uke, og tar med tre besteforeldre og en tante. Så forhåpentligvis får vi slappe av litt :D
Ikke dumt, det (å reise med folk sin har lyst til å passe babyen :P)

Dette får ha god tur når dere kommer så langt ;)

Ikke dumt, det (å reise med folk sin har lyst til å passe babyen :P)

Dette får ha god tur når dere kommer så langt ;)

Hvis ikke noen ville blitt med tror jeg vi hadde droppet hele turen :p ser for meg det fort hadde blitt mer stress en kos!

Takk for det! :)

Anbefaler flyebaby til flyturen, det reddet turen vår i tillegg støtter jeg det å ta med alt av mat(grøt, smoothie, pålegg og middagsglass)

Anbefaler flyebaby til flyturen, det reddet turen vår i tillegg støtter jeg det å ta med alt av mat(grøt, smoothie, pålegg og middagsglass)

Flyebaby, er det sånn babyen skal ligge i? Hun her er ganske så aktiv, så ser ikke for meg at vi greier å få henne til å ligge rolig, håper hun greier å sovne i bæresele!

Det er en slags hengekøye som du fester i setet forran og i deg selv. Barnet kan sitte i den å spise, leke eller sove. Veldig kjekt da du får frigitt hendene dine vi har og en veldig aktiv gutt og var veldig usikker om det var noe vits å ha den med, men det ble vår redning på turen

Det er en slags hengekøye som du fester i setet forran og i deg selv. Barnet kan sitte i den å spise, leke eller sove. Veldig kjekt da du får frigitt hendene dine vi har og en veldig aktiv gutt og var veldig usikker om det var noe vits å ha den med, men det ble vår redning på turen

Ok. Takk for tips! :)

Back
Topp