Hvordan går for deg å jobbe som gravid? (Uke 20+6..)

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
Hei! Jeg hadde gledet meg til å komme tilbake i jobb etter ferien. Har ikke hatt noen særlige plager annet enn at jeg var svært trøtt noen uker.

Nå er det 3 uker siden jeg startet i jobb igjen, jobber ca 80% dag/kveld turnus som sykepleier på en travel avdeling. Men nå kjenner jeg litt ubehag i bekken og rygg. Det kommer startet med at det kom "knekk" lyder for noen uker siden uten smerter. Men nå kjenner jeg godt at 4arb dager i uken er på kanten av hva jeg får til.

Tenker jeg skal holde ut til time med jordmor om 2 uker, men ser for meg at noe tilrettelegging blir aktuelt snart.

Hvordan går det med dere andre? Og hva jobber dere med? :happy:

Foreløpig går det ganske bra, er tre uker siden sommerferien sluttet. Slet første uka med en del fysisk arbeid, mens nå som skolen er i gang går det egentlig fint. Var et par ettermiddager hvor jeg slet på slutten av dagen med sterke smerter i halebeinet, ikke når jeg satt, men hver gang jeg skulle reise meg eller skifte stilling, var helt ødelagt. Men bekkenet har vært mye bedre denne uka enn de to forgående. Så vi får se :)

Her går det heldigvis veldig fint enda! :) Jobber bare 60%, men studerer 100% ved siden av, så kan jo fort bli travelt :p

Jeg jobber bare 50 % da jeg studerer på fulltid. Jobber i hjemmesykepleien og er ganske travelt men sjefen er veldig flink til å sette meg på lister som ikke har de tyngste brukerene :)

Er 19+1 og jobber 90% i matbutikk. Skal til legen i morgen for å høre om å få en 30-50% sykemelding, pga vondt i hofter og bekken. Klarer såvidt å gå etter en dag på jobb.

Jeg jobber 100% som vernepleier. Har allerede begynt med tilpasninger på jobb. Bedriftsjordmoren og sjefen gav meg rett på 20-30 minutter ekstra pause hver vakt hvor jeg skal trekke meg helt ut av arbeidet og ha beina høyt. I tillegg er det visse arbeidsoppgaver jeg ikke får gjennomføre lengre - tunge stell, utagerende beboere, og lignende.. Godt å bli passet på på jobb også :) :Heartred

Jeg jobber 100% som vernepleier. Har allerede begynt med tilpasninger på jobb. Bedriftsjordmoren og sjefen gav meg rett på 20-30 minutter ekstra pause hver vakt hvor jeg skal trekke meg helt ut av arbeidet og ha beina høyt. I tillegg er det visse arbeidsoppgaver jeg ikke får gjennomføre lengre - tunge stell, utagerende beboere, og lignende.. Godt å bli passet på på jobb også :) :Heartred

Høres bra ut med litt tilrettelegging. :happy: Tror jeg må snakke med jordmor. Noen vakter er det ikke tid til 30min pause og heller ikke til å sitte ned uforstyrret hos oss.

Hei!
Studerer 100% og jobber ikke ved siden av, noe jeg er veldig glad for når jeg kjenner hvor sliten jeg er etter en dag på skolen.. Dere er råflinke alle sammen!
Men må bare spørre(ER NY HER INNE) hvordan i alle dager får jeg skiftet navn?? har noen rare bokstaver og tall nå, som jeg gjerne vil få bort ?????
takk for svar!

Høres bra ut med litt tilrettelegging. :happy: Tror jeg må snakke med jordmor. Noen vakter er det ikke tid til 30min pause og heller ikke til å sitte ned uforstyrret hos oss.
Lurt å høre med jordmoren ja. Bedre for alle parter med tilrettelegging enn sykemelding om mulig :) det er ikke alltid tid til den ekstra pausen hos oss heller, men fikk beskjed av sjefen at den er obligatorisk og skal prioriteres :) *snill sjef*

Hei!
Studerer 100% og jobber ikke ved siden av, noe jeg er veldig glad for når jeg kjenner hvor sliten jeg er etter en dag på skolen.. Dere er råflinke alle sammen!
Men må bare spørre(ER NY HER INNE) hvordan i alle dager får jeg skiftet navn?? har noen rare bokstaver og tall nå, som jeg gjerne vil få bort ?????
takk for svar!

E du på appen? På sidemenyen til venstre står det medlemmer nesten nederst, trykk på den så kommer du opp øverst også går du inn på deg og endrer navn :)

Hei!
takk for svar!

Du må inn via pc/nettleser for å fikse det. Da trykker du på kallenavnet ditt øverst i høyre hjørne, velger "Personlige detaljer", og så "kontaktdetaljer". Der kan du legge inn ønsket nick. :)

Jeg har jobbet offshore 100 % til nå, men hver gang jeg er ute angrer jeg, denne gangen intet unntak. Skikkelig sliten, 12 timer jobbing, og må ligge på lading i 12 timer. Vondt i både rygg og føtter.
Så jeg tenker kanskje dette blir siste turen.
Blir så beskymret for at jeg jobber for hardt. :)

God bedring til deg. :happy:
Takk :) har heldigvis en veldig forståelses full sjef som passer på meg. Dessverre vanskelig med tilrettelegging i butikk, da det er like ille å sitte i kassa som og fylle varer. Så håper på litt sykemelding sånn at bare dagene kan bli noen få timer kortere, tror det vil hjelpe :)

Jeg er også sykepleier på sykehus og har hatt samtale med bedriftsjordmor allerede.. hun sa jeg skulle ta kontakt når jeg begynnte å kjenne på om jeg klarte å jobbe eller sykmelde meg :) hun sa det kan søkes om svangerskapspenger slik at de kan leie inn folk som går oppå meg og avlaste min arbeidsdag.. vi kunne diskutere hvor mange dager i uken det kan være aktuellt og søke ut i fra det, så slapp jeg å sykemelde meg :) forstod det slik at de dagene de leier inn folk til å gå oppå meg kunne jeg bestemme litt selv hvor lenge jeg ville være på jobb den dagen (eller ta fri) og om jeg heller ville ta litt dataarbeid mens den andre tok de tyngre oppgavene :) de dagene jeg ikke har svangerskapspenger på må jeg jobbe normalt.. og så kan en søke fortløpende om mere penger etter hvor stort behovet blir :) mye bedre enn sykmelding! Anbefaler å høre om det :)

Sliter med smerter i ryggen som stråler ned i rumpe og lår. Foreløpig ingen stor hindring på jobb, men klarer ikke løfte så mye. Jobber 95% i matbutikk.

20+0 jobber 100% i barnehage. begynner å bli for mye løft, blir utslitt og må ofte sette meg. Forrige gang hadde jeg ingen plager

18 uker på sykehjem og merker det veldig i nedre del av rygg de dagene jeg har den avdelingen som er lengst unna. Går da ca 16000 skritt på en vakt, og kroppen sier tydlig ifra ar den er sliten. Dilemmaet er at dette er den avdelingen med få og lette løft, så sparer kroppen på det igjen. Vi har sparkesykkel tilgjengelig, så bør bare bli flinkere til å bruke den :)

Jeg har jobbet offshore 100 % til nå, men hver gang jeg er ute angrer jeg, denne gangen intet unntak. Skikkelig sliten, 12 timer jobbing, og må ligge på lading i 12 timer. Vondt i både rygg og føtter.
Så jeg tenker kanskje dette blir siste turen.
Blir så beskymret for at jeg jobber for hardt. :)
Du er tøff!!! Skjønner ikke hvordan du har overlevd så lenge. Superwoman!

Back
Topp