Din opplevelse av OUL

ssilje

Betatt av forumet
Hei jenter!
I morgen er det ENDELIG(!) min tur til å dra på ordinær ultralyd, og jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg!
Men jeg lurer på hvordan deres opplevelse på OUL var, hva ble sjekket, hvordan var opplevelsen generelt?
Tusen takk for alle svar! :)

Jeg hadde en kjempefin opplevelse. Jordmoren jeg fikk til på UL på KK Haukeland var veldig avslappende og snakket om alt vi så på skjermen "der er en fot, lårbein osv" . Jeg var så avslappet at jeg slet med å holde meg våken :p måtte tilbake uken etter oga uklare bilder av hjertet men var like fin opplevelse da :)

Hadde også en god opplevelse! Det var en "ultralydtekniker" og en jordmor tilstede. Alt var sjekket på ca 15 minutt, så det gikk overraskende fort! Utrolig koselig å se den lille, så bare gled deg!

Jeg hadde en kjempefin opplevelse. Jordmoren jeg fikk til på UL på KK Haukeland var veldig avslappende og snakket om alt vi så på skjermen "der er en fot, lårbein osv" . Jeg var så avslappet at jeg slet med å holde meg våken :p måtte tilbake uken etter oga uklare bilder av hjertet men var like fin opplevelse da :)

Høres ut som vi har vært hos samme. Hadde vanskeligheter på hjertet her også ;)
En fin opplevelse der jordmor tok seg god tid :) hun tok seg til og med tid til å snakke litt med storebror som var med :)

Hadde en veldig fin opplevelse. Tror jordmor virkelig elsket jobben sin :) Eneste som tok meg litt på senga var at jeg måtte dra bukse ned forbi skambenet, men hun dekket meg til altså. Bare kom litt sjokkerende på meg ;) Masse lykke til!

Hadde en veldig fin opplevelse. Tror jordmor virkelig elsket jobben sin :) Eneste som tok meg litt på senga var at jeg måtte dra bukse ned forbi skambenet, men hun dekket meg til altså. Bare kom litt sjokkerende på meg ;) Masse lykke til!
Tusen takk!
Jeg har fått time hos en eldre mann da, og så vidt jeg vet er det ikke noen jordmor der..

Jeg hadde en grei/fin opplevelse. Jordmoren var hyggelig og sjekket alt som måtte sjekkes tror jeg, og hun tok seg tid på å sjekke kjønnet på babyen (var veldig vanskelig pga all bevegelsen :p ) En annen ting var at jeg begynte å gråte en del da hun sa at babyen var frisk (jeg hadde vært så nervøs for at noe var galt) og da jeg gråt ble det jo mye bevegelse i magen noe som ødela litt for henne, men hun sa ikke noe slemt, hun bare strøk meg på armen og sa at jeg endt sannsynlig skulle få en frisk jente :)

Tusen takk!
Jeg har fått time hos en eldre mann da, og så vidt jeg vet er det ikke noen jordmor der..
Jeg har mannlige gynekolog og synes han er flinkere enn alle damer jeg har vært borti :) Menn er ofte mer hensynsfulle og ømme så det ville jeg bare sett på som positivt!

Hadde en fin opplevelse, men ikke noe uten om det vanlige eller hva jeg forventet. Leste om alle disse som hadde fantatiske OUL med stor F, og jeg er fortsatt nysgjerrig på hva som gjorde deres ul så bra.

Hun som tok ultralyden var hyggelig, for all del, men blottet for personlighet og veldig monotont toneleie. Litt robotaktig. Sjekket alt som skulle sjekkes (hadde vært på TUL, så visste jo litt hva jeg gikk til). Glimtet til med litt humor da vi snakket litt om ultralyd siden jeg selv er veterinær og bruker ultralyd i klinikken. Bortsett fra det; et veldig nøytralt møte/besøk.

Jeg har mannlige gynekolog og synes han er flinkere enn alle damer jeg har vært borti :) Menn er ofte mer hensynsfulle og ømme så det ville jeg bare sett på som positivt!
Men skal det ikke være med en jordmor? Eller kan det være bare han?
Hvis ikke du skjønte det så er jeg førstegangs, haha :P

Vi hadde en skikkelig fin opplevelse! Fikk alle detaljer nøye forklart, og fikk beroligende meldinger hele tiden (ala "nå ser jeg på hjertet, det ser helt normalt ut, her er..."). Og så sa hun mange ganger at babyen var skjønn, koselig :-)

Jeg var i Drammen og er kjempefornøyd, var inne i sikkert 40minutter. Hun forklarte alt hun så og sjekket enkelte ting flere ganger og beroliget meg på en veldig fin måte.
Hun var superflink

Lykke til imorgen

Var litt skuffa, tror det er fordi vi ikke fikk så bra bilder pga han lå litt dumt :/ Hadde vært på to tidlige ultralyder før dette hvor vi hadde fått veldig bra bilder. Men jordmora var grei, forklarte hva alt var og at alt så fint ut.

Hei! :)
Var på oul på st.olavs i Trondheim for to uker siden, og hadde en fantastisk opplevelse!
Hadde forberedt meg på at det kanskje skulle bli ubehagelig ettersom jeg er ganske overvektig og de er kjent på stolavs for å være ganske frekke mot gravide overvektige.
Men tvært i mot! Jordmora forklare alt kjempenøye, lo og laga vitser! vi holdt faktisk på i over 50 minutter siden hun ville dobbeltsjekke alt og ta fine bilder som var veldig vanskelig da lillegutt var veldig urolig.
Hun fikk ikke tatt skikkelige mål av hjertet så jeg skal tilbake på ny ul i morgen, noe jeg gleder meg skikkelig til :)

Var en fin opplevelse, babyen var våken og sprellet, og jordmor viste meg alt mulig. som hjertekamrene, nyrene, osv. Men hun stresset litt, så venninna mi sa at hvis jeg hadde vært førstegangs hadde hun kanskje følt at det gikk vél fort. Var ikke noe problem da. :)

Var utrolig fornøyd med min OUL time. Hadde med sambo og min datter på 10 år. Gynekologen tok seg god til å fortelle alt vi så på skjermen, og svarte på spørsmål fra oss alle tre. Vi fikk se både i 2d og 3d, fikk masse bilder samt film, pluss at vi automatisk fikk tilbud om vekstkontroll i uke 32. Så fornøyd med OUL opplevelsen at jeg kommer til å booke time hos samme gynekolog etter fødselen for å sette inn spiral og ta celleprøver.

Hadde en fin opplevelse :) Hun gikk nøye igjennom og pekte og viste oss alt :) Nå gleder eg meg bare til å se prinsessa vår live :D

Første ultralyd følte jeg var kjekkest. Gikk rolig gjennom det meste og fikk sett hele fosteret. På ordinær ultralyd gikk det litt fortere og mest på dr siste målingene så fikk ikke sett like mye. Men alt var som det skulle. Forrige svangerskap ble det masse jevnlige ultralyder som var litt på samme måte som nå.

Men skal det ikke være med en jordmor? Eller kan det være bare han?
Hvis ikke du skjønte det så er jeg førstegangs, haha :p
Førstegangs her å :) Jeg ble litt sjokket da det viste seg å være en jordmor. Trodde det ville være en ultralydteknikker eller noe. Kanskje han er "jordfar" eller at det er forskjellig praksis fra sykehus til sykehus?

Back
Topp