Vognpose

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Hvilken vognpose skal dere ha, og hvorfor?

Bare det beste er godt nok. Men hva er egentlig det beste for en baby født i desemberkulden?
Og hva gjør dere når sommeren kommer?
 
Kjøpt vognpose fra Risarosa :) kan brukes både vinter og sommer. Dyr,men verdt pengene
 
Jeg har sydd/strikket en selv med en dyne inni. Tenker det er lunt og godt med en pose på den lille kroppen. Og han skal jo bare ligge stille der, så greit med noe som varmer. Mulig jeg legger et skinn i i tillegg om jeg føler det er behov for det.

I sommer, med frøkna som fylte 1 år i juli, har jeg kun brukt pledd og 3D underlag (aeromoov). Litt tykkere pledd eller eller dyne på de litt kjølige dagene.

Driver og strikker en pose til henne og :)
 
Har bestilt Voksi Urban til mini, den skal visstnok være egnet til høst/vinterbruk. Den har forlengerdel, så satser på at den kan brukes noen år framover. Har også lammeskinn som skal ligge i bunn av vogna.
 
Jeg kjøpte denne på tilbud å jollyroom. Den virker veldig varm og lun, og den kan smøres tett om banes hode hvis nødvendig.. Fikk også med en forlengelse del, då bane kan vokse i den og ha den lengre.. Bare at den jeg kjøpte var litt dyrere enn på bilde og med gåsedun. Koster 2000,- til vanlig.. Ser de har den til 999,- i grå farge på jollyroom.. ImageUploadedByBV Forum1472240164.158301.jpg
 
Voksi city. Har den til storesøster og er veldig fornøyd. Pluss at den kan vaskes i maskin :)
 
Jeg har vurdert lammeskinnspose. God eller dårlig idé?
Tror det kommer veldig an på babyen. Jeg arvet en lammeskinnspose, men brukte den nesten ikke til frøkna fordi hun er veldig varm av seg og ble fort svett. Brukte den kun på de kaldeste dagene.
 
Ei jeg var på termingruppe med i 2010 syr til meg :)
 
jeg har to etter første, som jeg skla bruke igjen.

en voksi urban, samt en odenwalden.
begge er dun, som jeg føler er et must.

598574-11-1282379293736.jpg
original.207x400t.jpg

men jeg liker odenwalden best, trur det rett å slett er pga utformingen+ at denne er mykere i stoffet, ikke så hard (?) med denne kan jeg få posen godt opp mot barnet, eller åpne litt om det er varmt.

Voksi kan jeg åpne på begge sider og brette ned hele fronten slik at den er åpen på brystet, men det blir for mye. føler den også er litt åpen i halsen/brystet.

Skal sies at mini aldri har vært kald i noen av de!

Men det viktigste er vel å ikke overkle barna, det er veldig varmt å lunt i vogna, selv om man ikke trur det, jeg hadde termometer i vogna med første og blei overrasket.

Mini lå med eks ullsett, genser/fleecejakke, votter, lue og sokker, i posen, på dager med oppmot 10-, på de kaldeste dagene hadde hun også en tynnfleecedress eks, og var aldri kald.
 
Kjøpte tinkafu sin ull pose :) fordi den er varm å god. Å ikke minst veldig fin :D å kan ta ut dyna av den å bruke den som vår/høst pose om man ønsker ;)
 
Vi har Reflex LUN, syns den virker som en veldig god pose! :) Men forlengerdel. Den er i dun, med frottert ull inni :)
 
Jeg har tenkt å kjøpe Easygrow Grandma, årets modell. Den er veldig lik RisaRosa, men såvidt jeg vet er Easygrow sin lengre (10cm lengre enn Easygrows fjorårs). Jeg har erfaring med Voksi Utban, barnet er aldri kaldt, men liker ikke at den er så stiv til en liten baby. Easygrow
Grandma er mye mykere. Kan også ta ut dynen og bruke posen om vår/høst, men har kjøpt egen vårpose (også fra Easygrow).
 
Voksipose her også. Veldig fornøyd med den vi kjøpte til eldstemann.
 
Jeg har kjøpt easygrow mini (bilstolpose) som jeg tenker å bruke både i bilen og i vogna første vinteren:) veldig myk og gog dunpose som ikke var så altfor dyr, kjøpte den på salg til 650kr.
 
Back
Topp