Sykehuset Innlandet, Elverum-Hamar

Det var ikke et spørsmål om akupunktur for å slappe av, men for smertelindring :)

Det var ikke det jeg skrev heller. Jeg skrev at hvis du tror på akupunktur, vil det få deg til å slappe av, som i sin tur vil gi smertelindring, fordi smerter blir verre av at du ikke slapper av.

( :) )
 
Det var ikke det jeg skrev heller. Jeg skrev at hvis du tror på akupunktur, vil det få deg til å slappe av, som i sin tur vil gi smertelindring, fordi smerter blir verre av at du ikke slapper av.

( :) )

Det handler ikke om jeg TROR på det eller ikke. Nevermind :)
 
Fødte her i oktober nå og er strålende fornøyd! Fantastiske jordmødre som styrer og steller og passer godt på! Og flotte barnepleiere som ga kjempebra ammeveiledning og bistod ved stell og bading. Lå på barsel i 3 døgn og var på hotellet 1 natt. Har baaaaare gode ord om både føde, barsel og hotell! :)
 
Fødte her i januar i år, og er super- fornøyd! Flott og veldig motiverende jordmor, og herlig personalet både på barsel og hotellet! Gleder meg til jeg forhåpentligvis får muligheten til å føde på Elverum igjen :D
 
Jeg fødte her i 2015 og 2017. Jeg var utrolig fornøyd begge gangene. I første fødselen ble det tatt et par litt uheldige avgjørelser av en uerfaren lege (som senere sluttet en uke etter), men alt gikk bra allikevel Oppfølgningen etter fødsel var over all forventning. Barnepleierne var helt fantastiske! Utrolig synd de skal gå av med pensjon snart hele gjengen. De vil nok bli savnet. Akkurat i dette yrket er erfaring nøkkelen til trygghet og suksess for mor/barn ved blant annet amming.

Jeg ville ikke født noe annet sted i Norge. Elverum har et enestående fødested ❤️
 
Jeg fødte her i 2015 og 2017. Jeg var utrolig fornøyd begge gangene. I første fødselen ble det tatt et par litt uheldige avgjørelser av en uerfaren lege (som senere sluttet en uke etter), men alt gikk bra allikevel Oppfølgningen etter fødsel var over all forventning. Barnepleierne var helt fantastiske! Utrolig synd de skal gå av med pensjon snart hele gjengen. De vil nok bli savnet. Akkurat i dette yrket er erfaring nøkkelen til trygghet og suksess for mor/barn ved blant annet amming.

Jeg ville ikke født noe annet sted i Norge. Elverum har et enestående fødested ❤️

Så godt å lese dette, jeg skal føde der i oktober. :) Ønsker en så naturlig fødsel som mulig og håper det er mulighet for vannfødsel, vet du tilfeldigvis noe om det?
 
Så godt å lese dette, jeg skal føde der i oktober. :) Ønsker en så naturlig fødsel som mulig og håper det er mulighet for vannfødsel, vet du tilfeldigvis noe om det?
De har badekar som man kan føde i hvis ønskelig, var innom der på sjekk på søndag og det var et stort badekar på rommet! :)
 
Fikk ks der i 2011, og det var horribelt...
Lå alene uten sønnene mine i 4 timer, Fikk kun se de i 15 min dagen de ble født. Så ble jeg betent 5 ganger på 4 uker, Ble sendt fra Elverum til Hamar og tilbake ...
Hater stedet, skal aldri tilbake.
Eneste gode var sykepleierne på NEO , De var supre.
 
Hei!
Hørt fra noen bekjente at i ferie tider/ferie avvikling kan de som har planlagt fødsel Elverum sykehus bli sendt til Kongsvinger? Noen som vet om dette stemmer?
 
Noen med ferske erfaringer herfra?

Jeg hadde min andre fødsel her, keisersnitt å det var en fantastisk opplevelse, i motsetning til den første fødselen ved et annet sykehus som var helt grusom. Jeg ville egentlig ikke ha keisersnitt før fødselen da, men det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd.
spesielt anestesi legen/sykepleieren som satt ved hode mitt heletiden og passet på var helt utrolig, å gjorde at jeg følte meg veldig trygg og godt tattvare på. å det var fint siden jeg var ganske nervør på fårhånd.
mann min fikk bli med inn, finn babyen på bryste rett etter han kom ut, å fikk ha han der helt til jeg kom opp på intensiven og fikk ammet han der før han og mann min gikk opp på barselen.
også fikk jeg slappet litt av mens bedøvelsen gikk ut, og ganske kjapt fikk jeg komme opp til de igjen :)
personalet på barselen var veldig hyggelig og hjelpsom, fikk ha enerom i alle 4 dagene.
fødselslegene som opererte var kjempe flinke. hadde minimalt med blodtap. bare 200ml, såret kan man nesten ikke se nå 7 uker etter fødselen. det er bare en kjempe tynn stripe, siden de sydde fra innsiden. fikk ikke noen infeksjon heller.
 
Noen med ferske erfaringer herfra?
Jeg fødte der i 2017.
Jeg er ikke fornøyd.
Synes det var dårlig kommunikasjon mellom ansatte og jordmora mi var sur og følte ikke jeg ble tatt på alvor. Som resultat ble det fødsel uten noe form for smertestillende og en aktiv fødsel på 1 time. Ba om epidural,måtte vente til jeg fikk 4 cm(hadde 3) vipps var det 10 cm. Og jordmora trodde tydeligvis ikke på at babyen var på vei ut. Måtte skrike at hu måtte hjelpe meg,da reagerte hun. "Oida,ikke rart du har hatt vondt!"sa hun arrogant.Neste gang blir det nok Lillehammer.
 
Jeg fødte der i 2017.
Jeg er ikke fornøyd.
Synes det var dårlig kommunikasjon mellom ansatte og jordmora mi var sur og følte ikke jeg ble tatt på alvor. Som resultat ble det fødsel uten noe form for smertestillende og en aktiv fødsel på 1 time. Ba om epidural,måtte vente til jeg fikk 4 cm(hadde 3) vipps var det 10 cm. Og jordmora trodde tydeligvis ikke på at babyen var på vei ut. Måtte skrike at hu måtte hjelpe meg,da reagerte hun. "Oida,ikke rart du har hatt vondt!"sa hun arrogant.Neste gang blir det nok Lillehammer.
Så trist opplevelse, på noe som skulle vært en hyggelig stund.. det er forsåvidt godt å kunne få sine egne erfaringer og kunne velge 2 forskjellige steder da:)lykke til neste gang:happy:
 
Fødte i 2017, og var innom en del jordmødre da fødselen tok tiiiiid.. hun ene var veldig søt og hyggelig, ei annen hyggelig men jævlig (!!!) hardhendt ved vaginalundersøkelsene, og sistemann som toko i mot ungen var litt «streng og brysk» som jeg i grunn trengte på det tidspunktet, men samtidig var det ikke mye sympati å hente.. :rolleyes:
Barsel var greit nok, ikke noen «jippi»-opplevelse, men hellet ikke fælt.
 
Fødte i 2017, og var innom en del jordmødre da fødselen tok tiiiiid.. hun ene var veldig søt og hyggelig, ei annen hyggelig men jævlig (!!!) hardhendt ved vaginalundersøkelsene, og sistemann som toko i mot ungen var litt «streng og brysk» som jeg i grunn trengte på det tidspunktet, men samtidig var det ikke mye sympati å hente.. :rolleyes:
Barsel var greit nok, ikke noen «jippi»-opplevelse, men hellet ikke fælt.
Har en tanke om av at det jobber hyggelige og mindre hyggelige folk over alt, og at man heller er "heldig eller uheldig" da man er der :) takk for at du deler!
 
Har en tanke om av at det jobber hyggelige og mindre hyggelige folk over alt, og at man heller er "heldig eller uheldig" da man er der :) takk for at du deler!
Helt klart! Og for alt jeg vet så kunne jo den siste jordmoren min ha hatt en elendig uke også som preget humøret hennes. Vi er da bare mennesker ;) Jeg vet jo med meg selv at jeg ikke er noen solstråle selv hvis jeg er sliten etter en hektisk arbeidsuke :p
 
Fødte på Elverum sommeren 2020. Følte oss veldig godt tatt hånd om både før, under og etter fødsel. Fikk all den hjelp og veiledning vi følte for, på tross av covid. Jeg fikk god oppfølging av både jordmor og lege etter tøff fødsel.
 
Jeg skulle egentlig føde på Elverum men bestemte meg for ett annet sykehus etter å ha vært der 3 ganger og blitt behandlet som dritt av de ansatte. Legene der er overlegene og spør du for mye blir du bare sett på som en plage. Dette var første gang jeg var gravid, og jeg hadde selvfølgelig mange spørsmål.

Endte opp på Kongsvinger og ble strålende fornøyd med behandlingen der!
 
Noen som har født her nylig og vet hvordan det er i forhold til å ha med partner nå? Kunne ikke finne noe info om det på nettsidene deres.

Har termin om 27 dager og er litt nervøs i forhold til det at det er myke økt smitte og om det vil kunne påvirke om partner får være med :)
 
Back
Topp