Gravidyoga

HelloYou

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
Noen som har erfaring med gravidyoga? Var det bra/nyttig? :)

Har meldt meg på et åtte ukers kurs for 3. trimester. Litt spent da jeg ikke har så mye erfaring med yoga fra tidligere.

Har meldt meg på et åtte ukers kurs for 3. trimester. Litt spent da jeg ikke har så mye erfaring med yoga fra tidligere.
Nope, men skulle gjerne gått på det. De har fått på treningssenteret jeg er på nå, men tidspunktet passer ikke!:( gikk en del på yoga for et par år siden, og liker det veldig godt. Litt rart i starten, men så merker man at det er godt for kroppen!

Jeg hadde min første gang på gravidyoga på mandag, så ikke så mye erfaring enda. Men, foreløpig så syntes jeg det virker avslappende og bra:) På det kurset jeg er med på så tror jeg det er mest strekking/tøying og avslapning og ikke så mye trening.

Ja eg gjekk på gravid yoga før sommaren. Følte eg fekk masse igjen for da. Lærte masse gode øvelsa for svangerskapet og pusteøvelsa te fødsel. Kjøpte CD dar eg fekk med plansje av øvelsane. So prøve å bruka da.
Mange på kurset så ikkje hadde gjort yoga før og det gjekk heilt fint! Lykke til :)

Jeg hadde min første gang på gravidyoga på mandag, så ikke så mye erfaring enda. Men, foreløpig så syntes jeg det virker avslappende og bra:) På det kurset jeg er med på så tror jeg det er mest strekking/tøying og avslapning og ikke så mye trening.

Tror kurset jeg har meldt meg på er mye av det samme med fokus på avslapning og pusteøvelser :) håper på å få litt treningsutbytte også!

Ja eg gjekk på gravid yoga før sommaren. Følte eg fekk masse igjen for da. Lærte masse gode øvelsa for svangerskapet og pusteøvelsa te fødsel. Kjøpte CD dar eg fekk med plansje av øvelsane. So prøve å bruka da.
Mange på kurset så ikkje hadde gjort yoga før og det gjekk heilt fint! Lykke til :)

Så bra! Håper kurset jeg skal være med på er like bra :)

Jeg har meldt meg på det og kurs med doula, men har ikke begynt enda. :)

Jeg gikk på gravidyoga første trimester. Mange av de andre var i tredje trimester, så det var ikke begrenset til hvor langt vi var på vei og den varianten jeg valgte var liksom blandet med tanke på å bli litt svett og strekke ekstra samtidig som yoga fokuset hele tiden var der. Veldig bra! Fikk noen variasjoner på veldig gode stillinger som er bra for ryggen og bekkenet og hadde mye fokus på pust og fortalte mye om fødselspust og hvordan puste seg gjennom rier. Så var det sånne koselige ting som på begynnelsen av timen: "legg en hånd på magen din og kommuniser til babyen at du nå skal gjøre yoga en times tid og være i aktivitet". Jeg måtte slutte pga kvalme og siden strakk ikke tiden til, men melder meg gjerne på for det som er tredje trimester nå! Ble alltid deilig fysisk sliten og svett så bevegelsene selv om de ikke er tunge så er det god trening for kroppen likevel!! Lykke til!

Back
Topp