Sykehuset Innlandet, Elverum-Hamar

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 62 43 83 10
Nettside: https://sykehuset-innlandet.no/avde...vdeling-elverum/fode-barselavdelingen-elverum
Adresse: Kirkevegen 31, 2409 Elverum (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har fire fødestuer. Tre av fødestuene har badekar.
På barsel er det 16 senger. Vi har et familierom med dobbeltseng. Kan disponeres i inntil to døgn.
Vi har også barselhotell. Barselkroken består av fire rom som føde/barselavdelingen disponerer i pasienthotellet, en etasje under føde/barselavdelingen. Tilbudet er gratis for mor, mens ledsager og søsken må betale for mat og overnatting.

Visittider: Far og søsken er velkomne hele dagen, men ikke i hviletiden som er fra kl 13.00-16.00. Far/ledsager er imidlertid velkommen til å ta seg av barnet utenfor mors rom slik at hun kan hvile best mulig. Andre besøkende må du ta i mot i Sentralhallen i 1.etg.

Gjennomsnittlig liggetid: 2-3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken står i en monter på barnestua.

Parkering: På sykehusets parkeringsplass mot avgift.
Antall fødsler i året ca 1000.

Nyttige telefonnummer:
Barselpoliklinikken: 62 43 83 55 / 62 43 83 57
Ammepoliklinikken: 62 43 83 10
 
Last edited by a moderator:
Noen som har erfaringer herfra som de vil dele?
 
fodt der 2 ganger å er kjempe fornøyd, ble keisersnitt begge gangene. men gikk så greit å alle var veldig der for meg hele veien :)
 
Fødte der i Desember 2010, og er VELDIG fornøyd!
Møtte en jordmor eller to som jeg hadde lyst til og spytte på... Men ellers var de kjempe trivlige! Og pasienthotellet er DEEEILIG :D
 
Jeg fødte der i 07 og 09, og er suuuper fornøyd. Begge gangene hadde jeg samme jordmor som var helt herlig. Super snill og rolig. Skal føde der nå og, og håper på samme opplevelse ja :)
 
Fødte der i april 09. Revnet stygt og ble dårlig sydd på operasjonsstua. Fikk store problemer i etterkant og måtte gjennom enda en operasjon.

Turte ikke føde der andre gangen.
 
Jeg fødte på Elverum i 2011. Har bare gode ord og si om oppholdet. Revnet riktignok veldig, ble operert i full narkose. Vært på en del etterkontroller og alle har samme konklusjon: jeg har blitt sydd av et knallgodt team, derfor fungerer jeg veldig bra i dag! :)

Ellers kan jeg også varmt anbefale pasienthotellet! fantastisk koselig sted, mer rolig enn barsel. Vi hadde allikevel muligheten til å stikke opp til barsel hvis vi hadde spørsmål :)
 
Greit fornøyd med før og etter, men ikke under fødselen. Fødte i 2012.
Ble tatt vare på osv, men det ble tatt litt feil avgjørelser en del ganger. Er en del ting dom kunne ha vært unngått. Og så var dem fast bestemt på at jeg ikke hadde hatt svangerskapsforgiftning, noe jeg i ettertid har fått vite at jeg hadde.

Så jeg tør ikke å føde der igjen, pga mye feil, selvom de ansatte var hyggelige.
 
jeg fødte der i 2012, er veldig fornøyd :) fikk super behandling hele veien ! å føder gjerne der igjen !
 
Jeg fødte i Elverum for 4 uker siden, og hadde en fantatisk opplevelse. Fikk så god oppfølging, før fødsel, under fødsel for ikke å snakke om tiden etterpå. Superflinke jordmødre, og geldig koselige barnepleiere som kunne gi deg skikkelig god veiledning i forhold til amming. Skulle jeg hatt flere barn, hadde jeg uten tvil valgt Elverum igjen :)
 
Jeg fødte i Elverum for 4 uker siden, og hadde en fantatisk opplevelse. Fikk så god oppfølging, før fødsel, under fødsel for ikke å snakke om tiden etterpå. Superflinke jordmødre, og geldig koselige barnepleiere som kunne gi deg skikkelig god veiledning i forhold til amming. Skulle jeg hatt flere barn, hadde jeg uten tvil valgt Elverum igjen :)


helt enig! Hatt både keisersnitt der og en senabort i uke 18 og jeg kunne ikke drømt om bedre plass å være på. Jeg skal dit igjen i april, og jeg gleder meg :D
 
Fødte der tidlig i 2015, og jeg har ikke annet enn positivt å si om føden, barsel eller hotellet. :D <3
 
Fødte der i 2012 og opplevde en del negativt, men også noe positivt
Negativt
  • Var på omvisning på sykehuset den dagen jeg fikk rier og selv om jeg sa jeg hadde rier "gadd" ikke jordmoren sjekke noe som helst og sendte meg hjem med beskjed om at jeg sikkert ikke skulle føde før om mange uker (dette var i uke 37).
  • Ringte 4-5 ganger utover kvelden da riene ble sterkere og sterkere, men ble bare bedt om å vente hver gang siden riene ikke kom regelmessig (som førstegangs fødende var dette en fæl opplevelse og jeg syntes de kunne latt meg komme innover).
    Da jeg omsider fikk komme var fødselen i gang!
  • Jeg syntes de burde forsøkt å få meg til å spise noe da jeg ikke spiste på over et døgn under fødselen (ikke vet jeg om det er vanlig da)
  • Jordmor dro på ferie da jeg hadde født og glemte å "overlevere" informasjonen om meg og fødselen til de som var igjen. Vi skulle hatt jevnlig oppfølging etter fødsel grunnet avføring i fostervannet, men det fant de ikke ut før et halvt døgn senere. En sykehusansatt fikk "sjokk" da de utpå morgenen dagen etter fant oss på rommet "Men her skulle det da ikke vært noen."
    Heldigvis fant de igjen journal og informasjonen og oppfølgingen etter det var god.

Positivt
  • Jordmoren som fulgte meg opp etter fødsel var fantastisk!
  • Vi fikk bo på familierom på barsel i flere døgn
  • Jeg fikk bli et ekstra døgn på barsel grunnet problemer med amming
Som dere skjer skjedde det en del negativt, men jeg hadde tatt sjansen på å føde der igjen om jeg bodde der. Jeg har fått beskjed om at jeg skal nevne at jeg aldri fikk regelmessige rier forrige gang, så blir det nye fødsel får jeg forhåpentlig komme innover tidligere. Tenker jeg hadde max uflaks med omstendighetene. Jeg kjenner mange folk som har fått barn på Elverum Sykehus de siste årene og er fornøyde.
 
Fødte der i August 2014. Veldig fornøyd :) Skal føde der igjen i desember.
 
Er det noen som har prøvd akupunktur her som smertelindring/modning? Har brukt akupunktur i store deler av svangerskapet mot kvalme og vet jeg har hatt GOOOOD effekt av det. Så tenkte å prøve det under fødsel også :)
 
Er det noen som har prøvd akupunktur her som smertelindring/modning? Har brukt akupunktur i store deler av svangerskapet mot kvalme og vet jeg har hatt GOOOOD effekt av det. Så tenkte å prøve det under fødsel også :)

Hvis du tror på at det funker, kan det gi deg litt lindring fordi du automatisk slapper av.
 
Back
Topp