Ulv+rev=kull?

Vil bare oppdatere litt om svigerfar. Han ble kjørt med ambulanse til riksen (to timer unna) med infarkt på mandag. Da de hadde møte på mandag for å se hva som skulle gjøres, så de for seg et stent eller tre, og svigerfar ringte selv for å fortelle. Så opererte de igår, svigermor ringte ikke før fem-seks tida på eftan, da det hadde tatt lenger enn forventa. Han hadde hatt en hjertestans under operasjonen og måtte få kompresjoner. De hadde satt inn TI stenter i årene hans, og en midlertidig pacemaker. Jammen godt han ble sendt inn da han gjorde.. tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis han ikke hadde krevd kontroll på mandag. Jeg blir så oppgitt av leger som sier vent og se, går sikkert over.. men han lever ihvertfall, og hjertet slår nesten helt av seg selv, med bare litt hjelp fra pacemakeren.
 
40+3 .. ja, da var termin her, og lilleulv lar vente på seg. Hadde en del runder med vonde kynnere igår, men det ga seg bare og blei aldri noe verre. I natt har det vært helt stille. Kom ut, lille venn, vi vil så gjerne møte deg!
 
1.8.16, 40+4 klokka 13.44 kom Ulv med et skrik til verden, halvmeteren lang, 3610 og 36 rundt hodet. Riene starta kvart på ni søndag kveld. Vi ble lagt inn halv to på natta med høyt blodtrykk og proteiner, og fikk tidlig epidural og masse ulike drypp. Så jeg ble fast i senga, men det gjorde ikke noe. Fikk riestimulerende etterhvert, og veldig hyppige men korte rier. Da det endelig nærmet seg trykketid, fikk jeg snu meg til knestående på senga, og det gjorde susen gitt! Ute på fire pressrier! Jeg fikk masse skryt av alle tilstedeværende, som var en del plutselig, for det var lite å gjøre på avdelingen, så alle nysgjerrige ansatte kom inn. Jeg så dem ikke med ryggen til, og brydde meg heller ikke, syns bare det var stas med så mye skryt :D ungen hadde bæsja i vannet, så senga var full av blod og gørr, og de tok ham avgårde litt for han ble litt blå og slapp, men innen jeg var sydd (4 pyntesting) og vaska så var han tilbake i armene til faren sin. Det var gull verdt med epidural, og helt supert å føde knestående. Blir nok det neste gang og ;)
cae3b2bd853a98e9db1db2d5fb04cc83
 
Fem dager gammel og navlen har falt av allerede! Og skikkelig sterk gutt. Han løfter hodet kjempehøyt fra brystet, og omtrent står på armene noen ganger. Kan bli en håndfull, han her..
Fikk kjenne hva melkespreng er på torsdag! Owie.. to harde steiner i bh'en min. De så ikke ut som de hørte hjemme der, de virka så fremmede. Men i natt og idag har Ulv spist så mye og ofte at han har tømt dem helt. De er så myke som de aldri har vært, og han er fortsatt sulten.. måtte sende mannen avgårde etter mme, så ungen slipper å være sulten helt til mandag. Ikke vet jeg hvor fort de produserer..
Også fikk han sitt aller første kosedyr idag :) svigers var innom en liten tur, med kusina hans på fire, hun hadde vi i lekebutikken og valgt ut helt selv en liten, hvit kanin. Hele jentungen lyste av stolthet da hun la den inntil Ulv, og jeg fortalte henne at hun hadde gitt ham hans første kosedyr. Det var litt vanskelig å ikke begynne på grine faktisk, haha. Jeg blei så rørt av det. Vi har jo fått masse fine gaver fra alle mulige, men det her var så innmari søtt <3
 
Last edited:
En uke idag, og vi har vært på helsestasjonen og veid. 3650, så han får nok mat :D Digg at puppene er i rute igjen og.
 
Tenk at han er to uker alt.. Han hadde tatt igjen fødselsvekta da han var en uke. Hadde hjemmebesøk av helsesøster igår og da hadde han gått opp enda 240 gram. Så jeg trenger ikke bekymre meg for maten ihvertfall! Ikke at jeg egentlig har gjort det heller, men det er jo greit å få bekrefta det :)
 
Tenk at han er to uker alt.. Han hadde tatt igjen fødselsvekta da han var en uke. Hadde hjemmebesøk av helsesøster igår og da hadde han gått opp enda 240 gram. Så jeg trenger ikke bekymre meg for maten ihvertfall! Ikke at jeg egentlig har gjort det heller, men det er jo greit å få bekrefta det :)
Gratulerer så mye! :D Og så greit at amming og vektoppgang går fint. Det har det heldigvis gjort her også.
Nyt tida! Det går så sinnsykt fort! Nå er min allerede over 3. mnd gammel!! Føler jo nettopp jeg gikk rundt her med kul på magen!
 
Gratulerer så mye! :D Og så greit at amming og vektoppgang går fint. Det har det heldigvis gjort her også.
Nyt tida! Det går så sinnsykt fort! Nå er min allerede over 3. mnd gammel!! Føler jo nettopp jeg gikk rundt her med kul på magen!
Takk ^_^ vi nyter og koser oss som bare det, og han er stort sett snill og rolig. Jeg så bildet ditt, så skjønn!
 
En måned gammel og imorra blir den første dagen hjemme alene uten pappa, det blir rart. Han har jo hatt ferie etter perm. Vi har hatt masse koselig besøk, og vært på besøk. Blir vel til at jeg tar bussen til byen en dag til uka, for å se åssen det går. Kanskje besøker jobbene mine. Damene på kontoret er jo helt i hundre :D
Her er vi:
90aed69843a42f2662754a4fde8fc9a7
 
Som tida flyr ass! Ulv er ni uker og smiler og babler som bare det. Spiser og vokser seg ut av klærne fortere enn vi rekker å supplere!
5293fd1743adc4feac660d79f48ee6f0
a892adc5dfdd87ebcea17f718eadbaf1
 
Haha, den grønne bodyen på bildet passer ikke lenger.. Nå er det 62/68 som gjelder. Tolv uker imorra og tre mnd kontroll til torsdag ^_^
 
63 cm, 7250 gram og synes ikke det er noe stas med sprøyter i låra stakkar. Gikk fort over, da. Så idag blir det å slække hjemme og bare kose (og bake rundstykker. Det hender jeg får innfall :D og det funker faktisk å bake ut med ungen i sele fant vi ut. Stor gutt:
965cfcb8d1d924468df7cd3c6f5b0fab
 
Så var det plutselig lenge siden jeg var innpå her igjen.. Ulv er snart fire måneder, og idag har han snudd seg fra rygg til mage fem ganger :D så skjønner han plutselig at han ligger på magen og blir sur, haha! Går fort over hvis noen prater med ham da.
d9488bb4c26a7eb9e32fe92029cda5f5
 
Idag er Ulv 4 mnd, og vi har innført fingertuppsmaksprøver i et par dager. Hittil har han smakt sviskemos fra Ella's Kitchen, froosh jordbærsmoothie og sharon (persimmon). Alt med store smil :D Han er veldig interessert i alt som foregår, og babler i vei med folk og leker. Smiler og ler og strekker seg etter ting. Holder i leker og putter ting i munnen sin.
b7d90c9ac57fa81f8850fc570a83da51
 
Oi, tida flyr når man har det moro ^_^ Ulv er 5 og en halv mnd alt, 9,3 kilo og 68 cm. Vokser som ugrass! Hvem trenger treningssenter med en sånn baby å løfte på, haha! Jeg har gått ned nesten like mye som han har gått opp, i tillegg til de ti kiloa som gikk første uka og som var ungen med tilbehør. Og det uten å prøve spesielt aktivt. Blitt kjent med et par naboer, reiser på babysang og åpen barnehage. Vi begynte med babysvømming for tre uker sida, og han synes det er gøyere for hver gang :D gapskratter når jeg blåser bobler i vannet. Her er et par bilder fra siste mnd:
0d957656c40703a970ade9594c4086ad.jpg

Ute på tur med morfaren sin:
f9ad532b5b1d9c02383aa5f534b8d261.jpg

Trilletur igår:
27f10cf5e86c6bb72d0fda26aa13fe7a.jpg
 
Back
Topp