Min fødselshistorie :)

Wonderella

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Etter ca to døgn med mensmurringer i rygg, og masse kynnere ble det endelig litt fart på sakene. Var inne søndag morgen til stripping for sikkert 9. Gangen. Var noe desperat. Ca 02.00 på natten, skiftet kynnerne karakter, og isteden for å stramme jevnt, bygget de seg opp med en topp på midten, for så å bli svakere og svakere. Da kjente jeg igjen forskjellen på rier og kynner for min egen del. 03.15 dro vi hjemmefra, og ca 06.00 fikk vi fødestue. Fødselen gikk strålende, men ble litt overveldet av trykkingen, for han roterte ikke i bekkenet, så trodde ikke jeg skulle få det til. 10.35 kom kraftkaren på 4155g og 52cm i vann, og vi kunne ikke vært gladere. Jeg er så glad for at jeg turte å føde uten epidural på 3. Og siste forsøk. Opplevelsen og friheten under fødselen ble så mye bedre. Skulle ønske jeg hadde turt med de to andre også. Ønsker dere som venter på fødsel, en like fantastisk opplevelse. Gud så heldige vi er som får oppleve dette. Jeg føler meg iallefall som en superhelt! Har slitt med ekstrem fødselsangst med de to første, og avsluttet kapittelet på aller beste vis ❤️

Å så utrolig godt å høre ❤️:happy093:love022

Har født alle mine uten epidural, og to av dem helt uten lystgassen også. Jeg liker, og ha kontrollen over kroppen min, og hva jeg kjenner. :love017
Det har ikke skremt meg enda selv om ikke alt har våre godt eller gått knirkefritt:scared001

Å så utrolig godt å høre ❤️:happy093:love022

Har født alle mine uten epidural, og to av dem helt uten lystgassen også. Jeg liker, og ha kontrollen over kroppen min, og hva jeg kjenner. :love017
Det har ikke skremt meg enda selv om ikke alt har våre godt eller gått knirkefritt:scared001
Wow, du er tøff!! Jeg har kastet inn håndkleet på 7-8 cm, og måttet opp i fødesengen, fått epidural, og alle mulige dingser. Samt det trykket i rumpa som nesten er det vondeste. Å bevege seg fritt i vann, var ca 100 ganger bedre syntes jeg. Fikk heller ingen rifter, så fungerer jo allerede som normalt :)

Å, Wonderella! For en fantastisk fødselshistorie! Så herlig å høre dine superwoman-følelser i forhold til denne fødselen!
Ble litt nysgjerrig, du skrev at han ikke roterte. Var han en stjernekikker?
Høres så fint ut å føde i vann! Følte du det var god smertelindring i vannet?

Å, Wonderella! For en fantastisk fødselshistorie! Så herlig å høre dine superwoman-følelser i forhold til denne fødselen!
Han lå litt skakt i bekkenet, så han ble på en måte trykket rett ut, isteden for den halve siste rotasjonen. Hadde en slags hoven "Munkehatt" da han kom ut. Kan se om jeg ser det på et av de første bildene :) Jeg syntes smertene var overveldende, men jeg er så stolt over at jeg hadde kontrollen, og muligheten til å bevege meg akkurat slik kroppen ville. Kjenner jeg gråter nå av å skrive om det, for var det heftigste jeg har opplevd, og det beste ❤️

ImageUploadedByBV Forum1471429955.872744.jpgher ser du formen på hodet, og hvordan han har stanget. Det var vanligere å få denne toppen mer sentrert, og lengre bak hvis barna kom riktig :)

Han lå litt skakt i bekkenet, så han ble på en måte trykket rett ut, isteden for den halve siste rotasjonen. Hadde en slags hoven "Munkehatt" da han kom ut. Kan se om jeg ser det på et av de første bildene :) Jeg syntes smertene var overveldende, men jeg er så stolt over at jeg hadde kontrollen, og muligheten til å bevege meg akkurat slik kroppen ville. Kjenner jeg gråter nå av å skrive om det, for var det heftigste jeg har opplevd, og det beste ❤️
Takk! Jeg gruer meg til fødselen, smertene. Jeg har aldri hatt epidural og føler at redselen for smertene har overskygget forventningene denne gangen. Har ikke gjort det med de andre, så synes det er litt rart at den redselen har kommet denne gangen. Men du minner meg på hvor fantastisk en fødsel er, selv med de enorme smertene. Takk!

Gratulerer så mye! Endelig kom han ❤️

Flott å høre at du er i form så fort og at følelsene dine mtp fødselen er så bra ❤️

Takk! Jeg gruer meg til fødselen, smertene. Jeg har aldri hatt epidural og føler at redselen for smertene har overskygget forventningene denne gangen. Har ikke gjort det med de andre, så synes det er litt rart at den redselen har kommet denne gangen. Men du minner meg på hvor fantastisk en fødsel er, selv med de enorme smertene. Takk!
Har du født i vann? Jeg kan ikke forklare hvor annerledes det var altså! Syntes det trykket mot halebenet er ille ellers, og den sprengende følelsen i huden på slutten. Ingen av de delene kjente jeg noe til nå. Ikke antydning til rifter heller. Gleder meg til å høre hvordan det går med deg, og jeg har en kjempegod følelse, siden du tydeligvis har tenkt mye på det i forkant. Det er jo en underbevisst viktig del av forberedelsene. Jeg heier sånn på deg, og vet du kommer til å sitte der lettet og lykkelig om en liten stund ❤️

Gratulerer så mye! Endelig kom han ❤️

Flott å høre at du er i form så fort og at følelsene dine mtp fødselen er så bra ❤️
Takk, ja :) Er så fornøyd og lettet! ❤️

Last edited:
For en fantastisk opplevelse det hørtes ut som ❤️ Nå kjenner jeg virkelig at jeg gleder meg til fødsel :) Gratulerer så mye ❤️

For en fantastisk opplevelse det hørtes ut som ❤️ Nå kjenner jeg virkelig at jeg gleder meg til fødsel :) Gratulerer så mye ❤️
Tusen takk ❤️ Ja, vet du, det var faktisk helt utrolig! Også jeg som har grått av redsel i mange uker. Heier på deg, og håper din opplevelse blir like bra ❤️

Back
Topp