Bleier og stelleprodukter og alt det der..???

Tiriltoppen

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Julikulene 2020
Jeg har lest meg litt opp (prøvd i hvertfall) på hvilke bleier folk syns er best. Virker som libero er en storfavoritt da den ikke inneholder lotion. Men så har jeg en venninne som sverger til rema 1000 sine egne bleier, og disse er jo naturlig nok myyyye rimeligere.
Hvilke erfaringer har dere med billigbleier? Og hvordan vite hvilken til vekt (jeg ante ikke at man kjøpte bleier ut fra vekta!!) skal man kjøpe inn før nurket er født??

Hvilke andre produkter bør jeg ha klart ved stelleplassen? Sinksalve/inotyol, babyolje, våtservietter...???

Hilsen grønn og forvirret førstegangsgravid :p

Ang. størrelser på bleier, så tenker jeg det er praktisk å ha en pakke av nyfødt-bleiene. Er vel størrelse 1. Og en pakke med nr 2. Så kjøpe inn flere etter du har sett hvilken som passer :) du får vel begge størrelsene i babyboksen som kan hentes. Var ihvertfall str 2 fra Rema, og tror den minste er med i Libero sin pakke :)

Deilig å se at jeg ikke er den eneste som er helt grønn :-D Har lurt på sette ei stund selv :-P

Ang. størrelser på bleier, så tenker jeg det er praktisk å ha en pakke av nyfødt-bleiene. Er vel størrelse 1. Og en pakke med nr 2. Så kjøpe inn flere etter du har sett hvilken som passer :) du får vel begge størrelsene i babyboksen som kan hentes. Var ihvertfall str 2 fra Rema, og tror den minste er med i Libero sin pakke :)

Så str 1 er nyfødt og str 2 er hakket over nyfødt? Eller?:p

Og forresten - hvor får man henta den pakka fra libero og hvordan vet man når den kommer??:p

Jeg hadde kun bleier i str 1 og 2 og kluter klar til min første, fungerte veldig fint for da fikk jeg mer tid til å bli kjent med babyen og om hun hadde en sensitiv og ømfintlighud eller normal. Så da kunne jeg kjøpe babyprodukter utifra det :-)

Bleiene har som regel stort sprang i vekta, f.eks si at bleie nr 1 går fra 2,5kg til 4/5kg. (Vet ikke om dette er rette tall, men bare eksempel på at de kan som regel brukes en god stund før du trenger å bytte str).

Skal du ha startpakkene/bleiepakkene må du vell bestille dem på nett, og da må du jo oppgi mobilnr så du får en melding når pakken er klar til å hentes.

Jeg vill anbefale deg og ikke stresse for mye om alt som må kjøpes inn (babylotion, babyolje, våtservieter eller tørre kluter osv). Det er faktisk lettere å få en oversikt over hva du føler er nødvendig etter du har fått babyen :-)

Ja, hva trenger man egentlig å ha klart?
Butikkene stenger jo heldigvis ikke selv om det er født et barn, men det er jo greit å ha litt av det mest nødvendige klart?
Per nå har vi bare de tingene som kom i babypakkene (har hentet fra apotek 1 og Rema + venter på lapp fra libero) + en pakke tørrservietter vi fikk på barnevognhuset når vi kjøpte vogna.

Så str 1 er nyfødt og str 2 er hakket over nyfødt? Eller?:p

Og forresten - hvor får man henta den pakka fra libero og hvordan vet man når den kommer??:p
Pakken får du hentet på Kiwi, og du får en lappe i posten når du kan hente den. Hvilken som helst Kiwi-butikk fungerer. Str 2 fra Rema var ihvertfall 3-6 kg, så str 1 er nok litt mindre enn det :)

Jeg hadde kun bleier i str 1 og 2 og kluter klar til min første, fungerte veldig fint for da fikk jeg mer tid til å bli kjent med babyen og om hun hadde en sensitiv og ømfintlighud eller normal. Så da kunne jeg kjøpe babyprodukter utifra det :)

Bleiene har som regel stort sprang i vekta, f.eks si at bleie nr 1 går fra 2,5kg til 4/5kg. (Vet ikke om dette er rette tall, men bare eksempel på at de kan som regel brukes en god stund før du trenger å bytte str).

Skal du ha startpakkene/bleiepakkene må du vell bestille dem på nett, og da må du jo oppgi mobilnr så du får en melding når pakken er klar til å hentes.

Jeg vill anbefale deg og ikke stresse for mye om alt som må kjøpes inn (babylotion, babyolje, våtservieter eller tørre kluter osv). Det er faktisk lettere å få en oversikt over hva du føler er nødvendig etter du har fått babyen :)

Det var oppklarende!:) tenker jeg kjøper inn en pakke eller to, og ser om det funker fint på mitt nurk. Så kan jeg eventuelt bytte merke eller størrelse hvis jeg ser at det trengs :)

Jeg har bestilt sånn pakke fra libero, så da får jeg bare vente på melding :D

Ut ifra erfaring fra jobb synes jeg rema 1000 bleiene funker like bra som libero og Pampers ihvertfall.. Om det er annerledes med de minste vet jeg ikke da ;) de bleiene som lekker mest er up and go, men det tror jeg er mest om de blir for store i størrelsen. Vet ikke om det finnes til så små en gang jeg..? :p

Ja, hva trenger man egentlig å ha klart?
Butikkene stenger jo heldigvis ikke selv om det er født et barn, men det er jo greit å ha litt av det mest nødvendige klart?
Per nå har vi bare de tingene som kom i babypakkene (har hentet fra apotek 1 og Rema + venter på lapp fra libero) + en pakke tørrservietter vi fikk på barnevognhuset når vi kjøpte vogna.

Haha, nei heldigvis er butikkene fortsatt åpne etter fødsel! Hurra!:)

Hvor får man bestilt pakke fra apotek 1 og rema? Hvilken uke er du i? Trodde de pakkene kom typ rett før termin? :p

Ut ifra erfaring fra jobb synes jeg rema 1000 bleiene funker like bra som libero og Pampers ihvertfall.. Om det er annerledes med de minste vet jeg ikke da ;) de bleiene som lekker mest er up and go, men det tror jeg er mest om de blir for store i størrelsen. Vet ikke om det finnes til så små en gang jeg..? :p

Om rema sine bleier finnes i nyfødtstørrelse?? Det vet jeg ikke 100% sikkert, men skulle vel tro det?:p

Bruker (har brukt) Libero str 1 og etter hvert str 2 fra fødsel av. Styrer unna Pampers sine pga ekkel lukt. Fra str 3 har vi gått over til Rema sine, da disse er relativt lik Libero, bare mye billigere:)

Haha, nei heldigvis er butikkene fortsatt åpne etter fødsel! Hurra!:)

Hvor får man bestilt pakke fra apotek 1 og rema? Hvilken uke er du i? Trodde de pakkene kom typ rett før termin? :p
Bestilte de på nettsidene dems. På http://www.babypakker.no/ har de oversikt over alle gratispakker og evt velkomstpakker i klubber som kan være til nytte:)
Jeg hentet de i uke 26 tror jeg ( er nå i uke 30). Apotek 1 og Rema kan ihvertfall hentes 3 mnd før termin. Libero sin lar seg derimot vente på...

Sist brukte jeg bleier vi fikk i babypakkene samt Libero vi fikk av ei venninne.
Snuppa fikk skikkelig bleieutslett av alt utenom Libero så i begynnelsen satser vi på det! Siden bleier er mye billigere i Norge kontra Sverige så kommer til å kjøpe noen pakker.

Av pleie produkter behøver du ikke mye! Prøvene i babypakkene er en god start også ville jeg kjøpt babyolje, er greit å ha i badet også brukte vi det når vi følte det ikke ble skikkelig rent bak ved bleieskift. Babypudder er også greit men kan fint bruke potetmel istedenfor så ikke nødvendig.
Tørrservietter som er nevnt allerede er MYE bedre enn våtservietter!

Ikke kjøp inn for mye før du ser behovet ihvertfall!! :)

Remableiene har kommet fra 3-6 kg nå, og vi har vært veldig fornøyd med se bleiene som var til eldre barn, så kommer til å prøve det. Ellers er Lev Vel serien til rema både veldig bra og rimelig, men det er ikke så mye man trenger i starten av såper, lotion, olje etc :) og man får jo en del i de gratispakkene.
Libero sin nr 1 går fra 2-4 kg og vi har foretrukket de foran Pampers da begge har blitt sår av Pampers. Men det er jo veldig individuelt :)

Jeg har kun brukt Libero-bleier og vært veldig fornøyd med det. Fikk en pakke med REMA 1000-bleier av ei fordi jenta hennes fikk utslett av de. Gutten min fikk ikke samme type utslett, men "gnagsår" der strikken er. Syns de er ganske harde og stive egentlig. Men det kan jo være at ditt barn ikke reagerer på det, så jeg ville nok bare prøvd meg fram :)

Angående størrelsen på bleier... Nå husker jeg ikke 100%, men mener å huske at man får bleier på barsel...? (Men selvom det var sånn på Levanger trenger det absolutt ikke å gjelde alle sykehus ) Men om det gjør det kan man prøve ut om man skal ha strl 1 eller 2 der. Og butikkene har jo heldigvis åpent mens man ligger på barsel og :)
Men å andre siden er det jo enkelt å kjøpe en av hvert og da ;)
Vi sverga til libero med storebror, og det ble vel mest fordi jeg elsker å samle poeng på å handle ting (og bleiene ER jo bra). Jeg har bestilt mye "gratisprodukter" fra liberoklubben gjennom årene :P

Back
Topp