Bleier og stelleprodukter og alt det der..???

Vi er mest fornøyd med Rema sine vanlige bleier! Fungere supert, og ingen av ungene har reagert på de :) Passformen på trusebleiene de har er ikke helt topp på våre barn, så der foretrekker vi Libero Up&Go.

Pampers og Coop sine har begge ungene fått eksem av, så de styrer vi unna.

Jeg likte best libero og pampers når de var nyfødte, etterhver som de blir eldre syns jeg det er greit å bruke de billigere merkene. Har en på 2,5 år nå og til han bruker vi rema1000 sine bleier som vi er veldig fornøyde med! Har også brukt coop sine og de er også veldig gode. Jeg ville iallefall kjøpt 1-2 pakker bleier i den minste størrelsen. Ellers bruker jeg inityol hvis det er sårt, sinksalve for å forebygge, våtservietter når vi er ute, tørre kompresser til å vaske når vi er hjemme, en mild babyolje og en mild babysjampoo. Tror ikke jeg kommer på mer :)

Sist begynte vi med str 1 (libero), men måtte over på str 2 etter en uke selv om han var liten(2900). Pga at det rett og slett ble veldig fort fullt med en puppeglad gutt og mor med masse masse melk :) Etter str 2 gikk vi over til Coop bleier og bruker de fortsatt, Rema funker også veldig fint. Tørre engangskluter med vann til bleieskift. Våtservietter på tur. Av pleieprodukter vil jeg si at det holder med en god salve til stompen og litt olje til å bade i. Vi brukte ikke såper før han var året og har aldri brukt kremer(annet enn kuldekrem om vinteren og solkrem om sommeren). Han har alltid hatt veldig god og fin hud :)

Det beste tipset jeg kan gi for å unngå sår stump er lufttørking, det er i tillegg veldig deilig for den lille å få ligge en stund uten bleie :)

Jeg likte best libero og pampers når de var nyfødte, etterhver som de blir eldre syns jeg det er greit å bruke de billigere merkene. Har en på 2,5 år nå og til han bruker vi rema1000 sine bleier som vi er veldig fornøyde med! Har også brukt coop sine og de er også veldig gode. Jeg ville iallefall kjøpt 1-2 pakker bleier i den minste størrelsen. Ellers bruker jeg inityol hvis det er sårt, sinksalve for å forebygge, våtservietter når vi er ute, tørre kompresser til å vaske når vi er hjemme, en mild babyolje og en mild babysjampoo. Tror ikke jeg kommer på mer :)

Inityol er fantastisk for såre rumper :)

Personlig har jeg likt best pampers sine bleier da disse er mykere. Synes libero sine er stive. Men som dere sier kan det være lurt å få disse prøvepakkene å kjenne selv. Når jeg kommer hjem fra sykehuset skal jeg skal ha klart

- inotyol (salve for sår rumpe)
- talkumpudder (om det blir sprekker pga av fuktighet av urin)
-bleier og våtservietter
-badeolje nøytral uten lukt

Har aldri brukt verken salver eller pudder, så kommer ikke til å kjøpe inn og ha det klart.

På bleiefronten likte jeg libero sine best i starten, synes det var en lukt i de fra pampers.

Stemmer også for libero i begynnelsen siden de har god passform og er grei mot huden til de minste. Vi gikk også over til rema 1000 sine etter 1,5 år. Det andre finner man ut etter hvert siden alle babyer har ulik hud og tåler ulike produkter.. Men tørrservietter, ikke våtservietter (skjønner ikke hvorfor våtservietter blir solgt i så store mengder lengre) de bruker jeg bare til nød på biltur uten vask..

Bestilte de på nettsidene dems. På http://www.babypakker.no/ har de oversikt over alle gratispakker og evt velkomstpakker i klubber som kan være til nytte:)
Jeg hentet de i uke 26 tror jeg ( er nå i uke 30). Apotek 1 og Rema kan ihvertfall hentes 3 mnd før termin. Libero sin lar seg derimot vente på...

Tusen takk! Da skal jeg bestille :) er i uke 30 selv, så kan være greit å begynne å få inn noen ting :)

Sist brukte jeg bleier vi fikk i babypakkene samt Libero vi fikk av ei venninne.
Snuppa fikk skikkelig bleieutslett av alt utenom Libero så i begynnelsen satser vi på det! Siden bleier er mye billigere i Norge kontra Sverige så kommer til å kjøpe noen pakker.

Av pleie produkter behøver du ikke mye! Prøvene i babypakkene er en god start også ville jeg kjøpt babyolje, er greit å ha i badet også brukte vi det når vi følte det ikke ble skikkelig rent bak ved bleieskift. Babypudder er også greit men kan fint bruke potetmel istedenfor så ikke nødvendig.
Tørrservietter som er nevnt allerede er MYE bedre enn våtservietter!

Ikke kjøp inn for mye før du ser behovet ihvertfall!! :)

Hvorfor er tørrservietter så mye bedre? Og hva bruker du for å vaske da - såpe og vann?? (Ja, jeg sa jeg var helt grønn:laughing002)

Hvorfor er tørrservietter så mye bedre? Og hva bruker du for å vaske da - såpe og vann?? (Ja, jeg sa jeg var helt grønn:laughing002)
For de kan brukes uten såpe.
Såpe tørker ut huden og helst noe man unngår på små babyer, sitter noe fast er det bedre å bruke babyolje :)
Så bruker kun tørrserviettene og vann oftest.

Våtservietter bruker vi kun ute i bilen uten tilgang til varmt vann, dette fordi våtservietter ikke er veldig bra for huden og huden til en baby er veldig sensitiv.

Og skal du bruke våtservietter pass på at den er uten parfyme og er mild :)

Jobber selv i barnehage på småbarnsavdeling og vi bruker bare tørrservietter med vann. Fungerer veldig bra!

For de kan brukes uten såpe.
Såpe tørker ut huden og helst noe man unngår på små babyer, sitter noe fast er det bedre å bruke babyolje :)
Så bruker kun tørrserviettene og vann oftest.

Våtservietter bruker vi kun ute i bilen uten tilgang til varmt vann, dette fordi våtservietter ikke er veldig bra for huden og huden til en baby er veldig sensitiv.

Og skal du bruke våtservietter pass på at den er uten parfyme og er mild :)

Ja, det er jo logisk når du sier det! Vi får passe på små og skjøre stumper <3 takk for oppklaring og tips!:)

Ja, det er jo logisk når du sier det! Vi får passe på små og skjøre stumper <3 takk for oppklaring og tips!:)
Ja greit å passe på, før brukte de jo kluter men glad jeg slipper å vaske kluter med div på nå ;)

Brukte Pampers sine til førstemann, men leste en artikkel om at Pampers hadde lotion i bleiene sine, noe jeg personlig syntes er unødvendig. Så da begynte jeg å bruke coopen sine. Disse holder på absolutt alt :) Hadde problemer med lekkasjer med libero, Pampers og Rema 1000 sine. Anbefaler deg og prøve deg fram og finne de som du syntes funker best for din baby! Ang stelleprodukter så kjøpe ikke jeg inn noe før jeg så hva baby trengte. Brukte de prøvene som er i de ulike babypakkene. :)

Back
Topp