Vekstestimering i dag

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Siste vekstestimering i dag, 36+4. Fikk beskjed at lillegutt var 3100g nå, og gikk jeg til termin kom han til å bli ca 3800g ❤️ Lille godklumpen min, helt forelska allerede. Fikk med et 3D bilde. Ikke helt lett å se da det har blitt litt trangt. Første bilde av hodet og en arm, andre bilde av hånden med fem fingre ❤️ Åh, som jeg gleder meg nå!!!!
ImageUploadedByBV Forum1469469598.872001.jpg
ImageUploadedByBV Forum1469469609.025291.jpg

Så bra :D her var lillegutt vokst til 2600g, uke 37+2! Så det var kjempebra - han ble målt til 2300g for en uke siden!

Nå er di her ute sammen med oss snart :D

Siste vekstestimering i dag, 36+4. Fikk beskjed at lillegutt var 3100g nå, og gikk jeg til termin kom han til å bli ca 3800g ❤️ Lille godklumpen min, helt forelska allerede. Fikk med et 3D bilde. Ikke helt lett å se da det har blitt litt trangt. Første bilde av hodet og en arm, andre bilde av hånden med fem fingre ❤️ Åh, som jeg gleder meg nå!!!!
Vis vedlegget 188574
Vis vedlegget 188575

Sniker fra oktober. Hvorfor får man vekstestimering? Antar at ikke alle får det?

Sniker fra oktober. Hvorfor får man vekstestimering? Antar at ikke alle får det?
Er som regel bare i risikosvangerskap du får det. Jeg har vært på 4 stk. Nå skal jeg ikke på flere. Jeg har fått grunnet høyt medisinert blodtrykk.

Jordmor henviste meg til vekstkontroll i dag. Skulle få brev snarlig om det, og kontrollen blir i løpet av de to neste ukene. Er 35+5 i dag, og har mild svangerskapsdiabetes. Dersom baby er stor kunne det blir aktuelt med igangsetting. Det må også tas en avgjørelse på hvilket av de to sykehusene vi har valg mellom som det anbefales at vi føder.

Ellers fikk jeg greie på at hodet har skrudd seg nedover i bekkenet nå... :o

36+2 i dag, estimert til 2,3 kg. De regner med 2,5 kg når jeg igangsettes om 1,5 uke :)

Jeg har vært på to stykker grunnet mild undervekt hos meg før svangerskap. Trenger heldigvis ikke flere da lillemor har vokst seg stor :p

Pleier de bare å ta ultralyd på disse sjekkene etter uke 35? :)
Mannen min spurte meg om de kikker og kjenner "oppi der" også, utrolig hva han undres over. Kunne ikke brydd meg mindre om de vil kikke eller kjenne også, men han trengte visst å vite det på forhånd og DET ringer jeg ikke og spør sykehuset om før vi skal der :p

Mannen min spurte meg om de kikker og kjenner "oppi der" også, utrolig hva han undres over. Kunne ikke brydd meg mindre om de vil kikke eller kjenne også, men han trengte visst å vite det på forhånd og DET ringer jeg ikke og spør sykehuset om før vi skal der :p
Gjorde ikke det på meg. Det er vell kun om det er grunn til å sjekke livmorhalsen/åpning. Jeg var nå i uke 36+4. Tok ultralyd, urinprøve og sparketest :)

Gjorde ikke det på meg. Det er vell kun om det er grunn til å sjekke livmorhalsen/åpning. Jeg var nå i uke 36+4. Tok ultralyd, urinprøve og sparketest :)

Har det vært fødselslege du var hos da? :) Jeg spurte jordmor, og hun sa det var en av legene som sjekket dette. En av gynekologene/fødselslegene :)

Hvis det ikke er noe grunn for det, sjekker de deg ikke før fødsel/ evt overtidskontroll :-)

Var på vekstestimering i dag og blir ikke igangsatt:D Om hun ble målt til 3500 skulle jeg settes i gang, men der ble hun grundig målt til 2948. Er 38 uker i dag☺️
Ble ikke igangsetting på meg heller.
Og ikke flere vekst estimeringer heller.
Jeg var på 36+0 ble da målt til 2897gr avvik+6,2%
Ca 3,6-3,7 til fødsel :)
Blir spennende, og se hvor godt hun har truffet :p

Ble ikke igangsetting på meg heller.
Og ikke flere vekst estimeringer heller.
Jeg var på 36+0 ble da målt til 2897gr avvik+6,2%
Ca 3,6-3,7 til fødsel :)
Blir spennende, og se hvor godt hun har truffet :p
Det er det jeg og synes blir spennende. Nå målte legen i dag ikke bare hode og magemål, men tok med lårben for å være ekstra sikker. Men, der er likevel en 10% margin. Så, vi får jo ikke vite noe før vi får treffe disse nurkene våre☺️❤️

Back
Topp