Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg hadde ikke UL før sprøytestart? Skal du ha det?
Hører til Porsgrunn også.Jeg hadde forsøk med lang protokoll i Porsgrunn i juni. Dette er fryseforsøk med til-overs-egg fra da.
Men jeg hadde ikke UL før sprøytestart... Så merkelig at det er forskjell på sånt fra pasient til pasient![]()
Jeg har alltid hatt ul før sprøytestart.
Hører til Porsgrunn også.
Jeg hadde heller ikke ul før sprøytestart i Porsgrunn.
Ja, merkelig. Tror det er for å påse at slimhinnene og alt er klart. Men kanskje de kan regne med at det er bra nok på noen uten å måtte sjekke?Så merkelig at de gjør forskjell på oss, og på samme klinikk (?) *kløsegihodet*
Ja, merkelig. Tror det er for å påse at slimhinnene og alt er klart. Men kanskje de kan regne med at det er bra nok på noen uten å måtte sjekke?
Kanskje se at man er nedregulert da? Ikke veit jeg hvorfor de vil titte inni derMen er det ikke sprøytene som bygger slimhinnen da? Sånn sett er det vel ikke mye å se før sprøytestart (?)
Kanskje se at man er nedregulert da? Ikke veit jeg hvorfor de vil titte inni dermen det bør jo være for en grunn
![]()
De vil se at man er tilstrekkelig nedregulert. Sist måtte jeg spraye litt mer før sprøytestart etter kontroll.
Nå skal jeg være litt vanskelig her og stille spørsmål ved alt
Er det ikke sånn at blødningen som kommer er tegnet på at en er tistrekkelig nedregulert?
Jeg fikk beskjed at så lenge den var kommet så kunne jeg starte på sprøyter til avtalt tid. Ingen kontroll med andre ord.
Tror nesten jeg må spørre neste gang jeg er i Porsgrunn hvorfor noen får kontroll og andre ikke.. Fasinerende![]()
Det tror jeg ikke. "Nedregulert" betyr at det ikke modnes nye follikler på egenhånd, at eggstokkene er satt på vent inntil man begynner med sprøytene. Blødningen er jo resultatet av eggløsningen du hadde i forrige syklus. Det gule legeme sender noen hormoner til kroppen og hvis krippen ikke mottar hcg hormoner om graviditet, så støttes livmorhinne for å klargjøre til neste syklus.Nå skal jeg være litt vanskelig her og stille spørsmål ved alt
Er det ikke sånn at blødningen som kommer er tegnet på at en er tistrekkelig nedregulert?
Jeg fikk beskjed at så lenge den var kommet så kunne jeg starte på sprøyter til avtalt tid. Ingen kontroll med andre ord.
Tror nesten jeg må spørre neste gang jeg er i Porsgrunn hvorfor noen får kontroll og andre ikke.. Fasinerende![]()
Takk for god forklaring!Det tror jeg ikke. "Nedregulert" betyr at det ikke modnes nye follikler på egenhånd, at eggstokkene er satt på vent inntil man begynner med sprøytene. Blødningen er jo resultatet av eggløsningen du hadde i forrige syklus. Det gule legeme sender noen hormoner til kroppen og hvis krippen ikke mottar hcg hormoner om graviditet, så støttes livmorhinne for å klargjøre til neste syklus.
Jeg ser nå i papirene at jeg har ul kontroll den 2. august, sprøytestart den 3. og neste ul den 10. august. Da sier de også datoer for EL sprøyte, uttak og innsett.
Forrige gang gikk jeg på spray i 16 dager før UL og ble bekreftet godt nedregulert. Denne gangen går jeg hele 29 dager på spray på grunn av ferie. Så det skal bare mangle at jeg er nedregulert:![]()
Jeg er på lang protokoll ja!!
Ang ultralys, kan det ikke være noe de bestemmer seg for etter undersøkelser av eggstokker/resuøtat av blodprøver/ uregelmessig mens og slik da?
Hva tenker dere jenter om sykemelding i rugetiden? Nå er jeg i full jobb med mye stress og mye løft. Tror ikke at det vil være noe problem for meg å få det av fastlegen min, siden jeg hadde en SA ved forrige forsøk.. Men så er det denne samvittigheten ovenfor jobben da...![]()

Hurra!!! 1 egg overlevde opptining
Det er GULLEGGET!
Innsett om ett par timer. Tenk at snart er jeg ruger igjen. Åååååå!!! Jeg ønsker så inderlig at denne skal feste seg...