Jeg og mannen blir ikke enige, hjelp!

MSR

Flørter med forumet
Han har veeeldig lyst til å kalle gutten vår for Petter, oppkalt etter hans bestefar.
Selv liker jeg ikke det navnet i det hele tatt, men får dårlig samvittighet siden han vil kalle gutten det pga bestefaren sin.
Han har aldri møtt den bestefaren, men det er visst veldig viktig for han at ett av navnene blir Petter (Vi vil ha dobbeltnavn).

Hva gjør jeg? Føler at det navne-temaet begynner å bli et litt kjedelig tema siden han hver gang bringer opp Petter..
 
Ikke ha dårlig samvittighet! Liker du det ikke, så liker du det ikke - og da et det heller ikke aktuelt at barnet ditt skal hete det. Stryk navnet for godt! Finn et dere begge liker :)
 
Ikke ha dårlig samvittighet! Liker du det ikke, så liker du det ikke - og da et det heller ikke aktuelt at barnet ditt skal hete det. Stryk navnet for godt! Finn et dere begge liker :)

Okei.. Det ga egentlig ganske mye mening nå når jeg hørte det fra deg, vi må jo like det begge to. Takk :)
 
Begge bør like navn. Men ikke lett alltid. Vi hadde Peter som alternativ sist. Men kan jo være at dere finner et mellomnavn som minner om denne Petter. Bruke noen bokstaver fra for eller etternavn eller kallenavn. Evt finne noe som forbindes med personen og se om dere finner et mellomnavn som gjør alle fornøyd. Noen ganger må man gå inn i kompromiss men Petter er uaktuelt :)
 
  • Liker
Reactions: MSB
Han har veeeldig lyst til å kalle gutten vår for Petter, oppkalt etter hans bestefar.
Selv liker jeg ikke det navnet i det hele tatt, men får dårlig samvittighet siden han vil kalle gutten det pga bestefaren sin.
Han har aldri møtt den bestefaren, men det er visst veldig viktig for han at ett av navnene blir Petter (Vi vil ha dobbeltnavn).

Hva gjør jeg? Føler at det navne-temaet begynner å bli et litt kjedelig tema siden han hver gang bringer opp Petter..

Hvis babyen fremdeles er i magen, ville jeg ventet med navn til han er ute, for da ser man ofte hva babyen skal hete. ;)
 
Back
Topp