Baby med kolikk

Rampetrollet

Forumet er livet
VIP
♡Junigull 2016♡
Vi har en liten prinsesse som sliter med kolikk. Vi vet ikke hva vi kan gjøre for å hjelpe hun! Har prøvd å bade, bære, massere, det meste! Hun har en dag der hun bare sover og er såå fornøyd, etterfulgt av to/tre dager der alt er bare gale.. Er mest om kvelden/natten hun skriker skikkelig og er helt utrøstelig! Noen som har noen tips?
 
Vi har også en gråtete jente. Usikker på om det er kolikk eller bare litt umoden mage. Hun gråter timesvis nesten hver kveld. Men usikker på om hun er helt utrøstelig...

Uansett mine tips:
-Slyngevuggen
-bære, bysse, kose, gjerne i bæresjal.
-massere magen/sykle med bena
-sukkervann
-ligge på magen over ammepute/lignende.
-minifom dråper
-semper dråper (melkesyrebakterier som bygger opp en god tarmflora)
-avlastning. Kan noen hjelpe dere?
 
Kan også tipse om å ta en tur til kiropraktor eller manuellterapeut(sistnevnte er gratis for barn under 12 år) for å sjekke om baby har låsninger i rygg eller nakke.Vet dette kan hjelpe for endel☺

Ser endel anbefaler fenikkelte,men har ikke prøvd det selv.

Til sist; ørepropper! Så blir skrikingen litt mindre intens når man går å bysser og barer på en hylende baby.
 
Jeg vet om noen som hadde en baby med kolikk som gikk til akupunktur. Etter typ 2 ganger var ungen helt bra :)
 
Vi har også en gråtete jente. Usikker på om det er kolikk eller bare litt umoden mage. Hun gråter timesvis nesten hver kveld. Men usikker på om hun er helt utrøstelig...

Uansett mine tips:
-Slyngevuggen
-bære, bysse, kose, gjerne i bæresjal.
-massere magen/sykle med bena
-sukkervann
-ligge på magen over ammepute/lignende.
-minifom dråper
-semper dråper (melkesyrebakterier som bygger opp en god tarmflora)
-avlastning. Kan noen hjelpe dere?

Det hjelper ofte å bære og la hun sove i armene mine, men etter mange uker med minimalt med søvn så begynner det å tære på kreftene kan man si! Fikk en del avlastning sist uke, så fikk sovet litt på dagene! Hadde ikke overlevd uten tror jeg
 
Kan også tipse om å ta en tur til kiropraktor eller manuellterapeut(sistnevnte er gratis for barn under 12 år) for å sjekke om baby har låsninger i rygg eller nakke.Vet dette kan hjelpe for endel☺

Ser endel anbefaler fenikkelte,men har ikke prøvd det selv.

Til sist; ørepropper! Så blir skrikingen litt mindre intens når man går å bysser og barer på en hylende baby.

Har vært hos kiropraktor to ganger nå, og merker allerede bedring! Fortsatt litt kolikk på kveldene/natten, men ikke sååå hysterisk heldigvis! Hun var stiv i bekkenet, nakken og ryggen stakkars :-( skal igjen til kiropraktoren om en uke! Håper virkelig det hjelper mer og mer! Får så vondt av hun når hun har så vondt
 
Nei det har vi ikke prøvd, prøvde semper dråper og det virket veldig mot sin hensikt! De dagene hun fikk de dråpene gråt hun hele dagene!! Så ble litt skeptisk til å prøve minifom også
Semperdråper ga mer magevondt her og,men minifom har hjulpet godt på magen☺
 
Har vært hos kiropraktor to ganger nå, og merker allerede bedring! Fortsatt litt kolikk på kveldene/natten, men ikke sååå hysterisk heldigvis! Hun var stiv i bekkenet, nakken og ryggen stakkars :-( skal igjen til kiropraktoren om en uke! Håper virkelig det hjelper mer og mer! Får så vondt av hun når hun har så vondt
Godt at det har hjulpet litt!

Min forrige hadde kolikk, da hjalp det ofte å sette henne i bæresele (meitai eller elastisk sjal) for å avlaste armene og ryggen min.Så hvis du ikke har bæretøy så anbefaler jeg der på det varmeste,man blir SLITEN av å gå å bære ungene i armene hele tiden.

Håper det bedrer seg snart:flower
 
Godt at det har hjulpet litt!

Min forrige hadde kolikk, da hjalp det ofte å sette henne i bæresele (meitai eller elastisk sjal) for å avlaste armene og ryggen min.Så hvis du ikke har bæretøy så anbefaler jeg der på det varmeste,man blir SLITEN av å gå å bære ungene i armene hele tiden.

Håper det bedrer seg snart:flower

Hun liker seg ikke så godt i bæresele dessverre.. Men prøver å venne hun gradvis til det, kanskje hun vil like det etterhvert!
 
Hun liker seg ikke så godt i bæresele dessverre.. Men prøver å venne hun gradvis til det, kanskje hun vil like det etterhvert!
Hvilken bæresele har du?

(Min baby liker ikke alle bæretøyene jeg har, hvis du bor i nærheten kunne du fått prøvd ut litt forskjellige typer av de jeg har ☺ )
 
Last edited:
Slyngevugge!!
 
Da skal vi forsøke det! Skader ikke å prøve tenker jeg!
Minifom og semper er to vidt forskjellige ting, så selv om du ikke fikk bedring av semper så kan minifom gjøre det lettere å få vekk luft :)
 
Hun liker seg ikke så godt i bæresele dessverre.. Men prøver å venne hun gradvis til det, kanskje hun vil like det etterhvert!
Eldste jenta mi hadde låsninger i nakke, rygg og bekken, og hun hata bæreseler, gjorde sikkert vondt for henne. Prøvde aldri sjal. Det holdt med fem behandlinger hos kiropraktor, så ble hun bortimot helt fin. Håper det fortsetter å bli bedre for lille, fælt for dere alle det det. Krysser fingrene for snart frisk baby!
 
Eldste jenta mi hadde låsninger i nakke, rygg og bekken, og hun hata bæreseler, gjorde sikkert vondt for henne. Prøvde aldri sjal. Det holdt med fem behandlinger hos kiropraktor, så ble hun bortimot helt fin. Håper det fortsetter å bli bedre for lille, fælt for dere alle det det. Krysser fingrene for snart frisk baby!

Ja, vår har også låsninger der! Merker litt forbedring allerede etter to behandlinger, så håper det blir bedre etter neste også! Er så fælt når de har så vondt :-( så neste steg blir vell da å venne hun til å sove i redet sitt og ikke bare på oss
 
Bare ringer man til kiropraktor eller manuellterapeut og bar om time for å sjekk om baby har låsninger eller må man ha henvisning?
 
Back
Topp