Drikke med mat i munnen

sogn78

Forumet er livet
VIP
Av alle ting som kan diskuteres var dette temaet oppe til diskusjon i heimen i dag :D
Heime er eg lært opp til at ein tygger og svelger ned maten før ein drikker ein slurk. Mannen meinar at dette berre er tull, for om maten er tørr, så må ein spe på med litt drikke;)

Kva meiner du???

Av alle ting som kan diskuteres var dette temaet oppe til diskusjon i heimen i dag :D
Heime er eg lært opp til at ein tygger og svelger ned maten før ein drikker ein slurk. Mannen meinar at dette berre er tull, for om maten er tørr, så må ein spe på med litt drikke;)

Kva meiner du???

Jeg mener at om det skal drikke til for å få ned maten må kokken skjerpe seg :p mat og drikke samtidig blir bare slafs og søl spør du meg...

Svelger maten før jeg drikker. Drikker som regel ikke før jeg er helt ferdig å spise, om det ikke er veldig sterkt da :p

Ikke tenkt så mye over. Gjør det ikke til vanlig selv med mindre jeg må hive i meg en tørr skive. :P

Motbydelig å drikke med mat i munnen. Og en i huset her gjør det. :mad:

Er ikke lært opp til noe som helst, så jeg drikker når jeg er tørst under måltidet, uavhengig om jeg har mat i munnen eller ikke...

Men har ei venninne som jeg måtte fortelle at det funker å ta en slurk vann hvis maten er veldig varm, sånn i stedet for å gape og vifte med hånda foran munnen. Hun fortalte etterpå at hun har lært hjemme at det er frekt å drikke med mat i munnen.

Så folk er vel forskjellige, tenker jeg ;)

Wæææ, synes det er ekkelt om noen drikker mens de har mat i munn :hungover:
Både mannen min og sønnen på 2 år gjør det :yuck:
Det blir jo bare slafsete, rennende gugge som mister smaken sin :p Og så høres det fælt ut i tillegg! (jeg hater matlyder ;))

Er ikke lært opp til noe som helst, så jeg drikker når jeg er tørst under måltidet, uavhengig om jeg har mat i munnen eller ikke...

Men har ei venninne som jeg måtte fortelle at det funker å ta en slurk vann hvis maten er veldig varm, sånn i stedet for å gape og vifte med hånda foran munnen. Hun fortalte etterpå at hun har lært hjemme at det er frekt å drikke med mat i munnen.

Enig med du ;-)

Hender jeg drikker mens jeg har mat i munnen ja, men klarer da fint å gjøre det uten verken å vise noen maten(gape opp, slurpe eller å grise på glasset, så skjønner ikke helt hvorfor det er ekkelt eller frekt. Har aldri hørt før at det skal være galt.

Syns ikke maten trenger å være nevneverdig tørr heller, spørs jo hva det er, men av og til har jeg bare behov for litt smurning, andre ganger kan det være at maten for eksempel var veldig varm eller sterk. Drikker altså når jeg har behov uten å tenke så mye over det. Men som regel har jeg jo ikke mat i munnen når jeg drikker.

Hender jeg drikker mens jeg har mat i munnen ja, men klarer da fint å gjøre det uten verken å vise noen maten(gape opp, slurpe eller å grise på glasset, så skjønner ikke helt hvorfor det er ekkelt eller frekt. Har aldri hørt før at det skal være galt.

Syns ikke maten trenger å være nevneverdig tørr heller, spørs jo hva det er, men av og til har jeg bare behov for litt smurning, andre ganger kan det være at maten for eksempel var veldig varm eller sterk. Drikker altså når jeg har behov uten å tenke så mye over det. Men som regel har jeg jo ikke mat i munnen når jeg drikker.
Enig med deg :)

Enig :)

Akkurat sånn ja. Og ser virkelig ikke problemet heller.

Jeg skjønner ikke helt hvordan dere får det til :p jeg sliter nok med å drikke før jeg er ferdig med et måltid :p

I alle dager.. Aldri hørt om en gang at det er frekt/ufint og drikke med mat i munnen. Nei, vil man drikke så drikker man, enten man har mat i munnen eller ikke. Men og spise med åpen munn eller prate med mat i munn, er en annen sak.

I alle dager.. Aldri hørt om en gang at det er frekt/ufint og drikke med mat i munnen. Nei, vil man drikke så drikker man, enten man har mat i munnen eller ikke. Men og spise med åpen munn eller prate med mat i munn, er en annen sak.

Jeg synder litt på den siste hvis det prates mye rundt bordet, spesielt om man er få/to så man må delta i samtalen. Trodde jeg var rask til å spise, men har begynt å se at jeg får jo ikke spist hvis jeg skal prate også, og får nesten mer fnatt av at folk må vente til jeg er ferdig å tygge (type, føler at de seeeer på meg mens jeg tygger i full fart), så da legger jeg maten i kinnet og svarer raskt, gjerne med hånden foran munnen eller noe :p jeg tror jeg er litt håpløs sosialt egentlig :D

Mat og drikke samtidig i munnen er ikke noe for meg.

Samme her :)

Back
Topp