Hvordan er nettene deres for tiden?

Muffeluff

Flørter med forumet
Lurer litt på hvordan dere andre har det. Her legger lillemann seg rundt 19/20. Får flaske og ammer før jeg legger ham i senga si. Noen ganger sovner han selv ganske fort, mens andre ganger på jeg inn og stryke/putte inn smokk før han sovner. Sover 2-4 timer, så våkner han. Da er det bare pupp som hjelper. Sovner raskt igjen etter fem minutter. Da sover han 1-2 timer, før han igjen våkner og gråter. Da er det ikke like lett å legge ham tilbake i egen seng, så da blir han med i vår seng. Merker at han sover bedre der, mellom oss. Så våkner han gjerne i 5-6-tiden. Er fortsatt trøtt, så noen ganger får vi ham til å sove litt til før vi må stå opp. Greier som regel å hale det ut til rundt 8.
Er det bare dumt av meg å tenke at han snart bør greie å sove litt mer på natta uten pupp, og gjerne i sin egen seng?
 
Kveldene er ganske travel for tiden. Legger henne i 6-7 tiden, ammer henne i søvn, og så er det ofte et par amminger i løpet av kvelden. I hvert fall skal hun ha litt pupp når vi legger oss. Frem til nå har hun sovet til 2-3, pupp og så sover hun til 5, pupp og sover til 7-8 :)
Vi samsover som regel, vi sover best sånn alle 3, men innimellom legger vi henne i vuggen når vi legger oss så får vi første halvdel av natten for oss selv og mulighet til å være litt kjærester :)

Syns du må gjøre det du føler er rett for deg og dere! Jeg syns helga er altfor liten til å klare seg uten pupp og egen seng hele natten, og vi koser oss sånn med amming og samsoving. Men på helsestasjonen sier de vel at de skal kunne klare seg uten pupp på natt fra 6 mnd. Hvilken løsning dere velger bør være den som gir dere mest og best søvn! :) det er sjeldent bare et fasitsvar på det. Like mange svar som det finnes personligheter ;)
 
Her er det ekstremt hektiske netter, ammer hver 2 time ca, men hvis jeg sovner med henne i sengen så ligger hun nesten konstant til puppen. Tror det har noe med at hun har "oppdaget verden på nytt" og finner ikke roen ved amming på dagtid. Da spiser hun maks 5 min før hun må opp å se om det har skjedd noe nytt og spennende. Men må si jeg begynner å bli ganske så sliten.
 
Her er det ekstremt hektiske netter, ammer hver 2 time ca, men hvis jeg sovner med henne i sengen så ligger hun nesten konstant til puppen. Tror det har noe med at hun har "oppdaget verden på nytt" og finner ikke roen ved amming på dagtid. Da spiser hun maks 5 min før hun må opp å se om det har skjedd noe nytt og spennende. Men må si jeg begynner å bli ganske så sliten.

Høres ut som her. Veldig lite tid til amming på dagen, da skal han følge med på alt som skjer rundt. Blir mye pupping på natta ja! Noen ganger er han fornøyd med å sove inntil meg, mens andre ganger skal han helst ha puppen i munnen. Blir ikke en helt god stilling for meg, greier ikke å slappe helt av.
 
Kveldene er ganske travel for tiden. Legger henne i 6-7 tiden, ammer henne i søvn, og så er det ofte et par amminger i løpet av kvelden. I hvert fall skal hun ha litt pupp når vi legger oss. Frem til nå har hun sovet til 2-3, pupp og så sover hun til 5, pupp og sover til 7-8 :)
Vi samsover som regel, vi sover best sånn alle 3, men innimellom legger vi henne i vuggen når vi legger oss så får vi første halvdel av natten for oss selv og mulighet til å være litt kjærester :)

Syns du må gjøre det du føler er rett for deg og dere! Jeg syns helga er altfor liten til å klare seg uten pupp og egen seng hele natten, og vi koser oss sånn med amming og samsoving. Men på helsestasjonen sier de vel at de skal kunne klare seg uten pupp på natt fra 6 mnd. Hvilken løsning dere velger bør være den som gir dere mest og best søvn! :) det er sjeldent bare et fasitsvar på det. Like mange svar som det finnes personligheter ;)


Ja, det er jo utallige riktige måter å gjøre det på :) synes bare det er så greit å høre andres erfaringer også, så jeg kanskje kan få høre fra noen som ikke bare har sovebabyer som sover i senga si hele natten :)
 
Ja er slitsomt å bare høre om alle som har "vidunderbarn" :) i natt har hun sovet oppå meg hele natten. Hun er veldig var for å være borte fra pappaen sin <3 alltid vært det.

Jeg pleier å legge henne på en pute. Da kommer hun så høyt opp at jeg kan ligge på ryggen å amme :)
 
Høres ut som her. Veldig lite tid til amming på dagen, da skal han følge med på alt som skjer rundt. Blir mye pupping på natta ja! Noen ganger er han fornøyd med å sove inntil meg, mens andre ganger skal han helst ha puppen i munnen. Blir ikke en helt god stilling for meg, greier ikke å slappe helt av.
Nei ikke jeg heller. Så i dag våknet jeg med migrene anfall og veldig vonde muskler. Veldig slitsomt da mannen måtte dra avgårde tidlig for å finne sauene våres til fjells, så var lite hjelp å få. Eller fikk sove noen timer før han virkelig måtte dra. Men men, det er jo bare en periode, så håper jeg at det blir bedre igjen :)
 
Ja er slitsomt å bare høre om alle som har "vidunderbarn" :) i natt har hun sovet oppå meg hele natten. Hun er veldig var for å være borte fra pappaen sin <3 alltid vært det.

Jeg pleier å legge henne på en pute. Da kommer hun så høyt opp at jeg kan ligge på ryggen å amme :)
Nei ikke jeg heller. Så i dag våknet jeg med migrene anfall og veldig vonde muskler. Veldig slitsomt da mannen måtte dra avgårde tidlig for å finne sauene våres til fjells, så var lite hjelp å få. Eller fikk sove noen timer før han virkelig måtte dra. Men men, det er jo bare en periode, så håper jeg at det blir bedre igjen :)

Høres egentlig ikke så dumt ut med pute. Men han har jo begynt å turne så fælt i senga, så jeg vet ikke helt om han blir liggende på den så lenge :p
Vi er inne i en periode med første tann, som han tydeligvis reagerer veldig på, og pappaen jobber natt hver dag i en uke. Ikke mye hjelp å få der altså..prøver å trøste meg med at det er for en kort periode ja! :)
 
Høres egentlig ikke så dumt ut med pute. Men han har jo begynt å turne så fælt i senga, så jeg vet ikke helt om han blir liggende på den så lenge :p
Vi er inne i en periode med første tann, som han tydeligvis reagerer veldig på, og pappaen jobber natt hver dag i en uke. Ikke mye hjelp å få der altså..prøver å trøste meg med at det er for en kort periode ja! :)

Turner han når du ammer han om natten? :p
 
Her e da graut i 9 tia.. Så legg eg han.. Då søv han som oftest til kl 0230. Så amme eg, så søv han til 0600 så amme eg og då søv han til rundt 10. Men er nåken unntak:) som i natt:)ImageUploadedByBV Forum1468789672.355918.jpg
 
Nå som vi sluttet med amming på dagtid pga at jeg skal starte på jobb og at det er litt forskyvning pga ferie, så er kveldene og natten slik. Mme og grøt ca 20. Legging ca 21. Der hun kaver mye og ikke sovner før ca 22. Da går det ca 45 min og huun vil ha pupp. Har enda ikke forsøkt med mme på denne runden. Har så dårlig samvittighet for at jeg avslutter ammingen pga jobb :( så er det amming ca 03 og deretter ca 06 deretter mellom 08-09. Her må hun jo få mme når jeg har dagvakt. Enkelte netter spiser hun fortsatt fem ganger. Jeg gruer meg til når jeg skal starte på jobb for jeg er ganske utslitt når jeg våkner om morgenene. Er ikke alltid jeg får til å sovne etter ammingene heller, så ligger våken i c 1 time og da blir det ikke mange timene med søvn. Jeg håper det skal roe seg mer, men samtidig er jeg glad hun får de dråpene med mm som hun får på natten.
 
Skjønner jeg kanskje er litt bortskjemt og har vært det i flere måneder. Hun legger seg mellom kl 18-19 og sover til 7-8 neste morgen. Får grøt og mme før hun legger seg. Jeg ammer også, men lar siste måltidet være mme for da sover hun lenger. Gjorde det samme ned 3-åringen Og det funket fjell. Ellers så ammer vi 2 ganger på morgen før første dupp, så litt frukt/fruktpuré mellom frokost og lunsj som er grøt, så ammer vi resten av dagen til det er grøt til kvelds igjen :) hun blir 6 mnd på tirsdag :)
 
Bortskjemt jeg visst. Han legger seg mellom 19-21 og våkner igjen 08-08.30. Men nå sliter han med tenner så legging har blitt litt senere pga for mye søvn på dagen. Han gråter og er helt desperat etter noe å rygge på og da blir han sliten og tar for mange dupper.
 
Haha, ikke akkurat mens han ammer nei :p Men vi har gjerne en runde i løpet av natta der han våkner og er i turne-humør.

Men da trenger du jo ikke pute :) mår du ikke ammer altså
 
Her samsover vi, legger han rundt 18.30 tiden(her må han ammes i søvne, noe som kan ta en liten time før han slipper taket som regel) plana var igrunn å begynne å legge han over i egen seng på samme rom etter han har sovnet men han har vært ganske syk etter vi kom hjem fra syden så det har blitt som det alltid har vært med samsoving. Her kan han sove til 23,24 tiden av og til slår han til med kl 02 og etter det føler jeg det er ganske mye amming i løpet av natta...jeg vet altså ikke hvilken klokkeslett han spiser på natta lengre for det har jeg nesten gidd opp å se etter :) min er 7 mnd om 9 dager, startet å gi fruktmos ved siden av på morgenen og litt små smaksprøver i ny og ne på dagen, han får grøt til kvelden ellers er det full rulle med fullamming, og ikke noe smokk på denne karen heller så jeg er spent på fortsettelsen :)
 
Legger snuppa ca.19.00, pluss minus 10-15min alt etter når siste kvil var. Så sovner hun helt av seg selv og sover til en gang mellom 4 og 6 :) deilig! Meeen..da er det morgen *gjesp*. Legger henne etter amming, men det er sjeldent hun sovner igjen. Så gleder meg til den fasen med grytidlige morgener er over :p

Hun sover på eget rom. Spiser 2 måltider med grøt, en fruktmos og et halvt glass med middag iløpet av dagen. Ammer 2-3 ganger i døgnet, og sper på med mme utenom det. 6,5mnd gammel :)
 
Her blir nettene bare verre og verre. Han legger seg ca 19, og jeg legger meg mellom 23-00. Han våkner alltid minst 3 ganger før jeg kommer meg i seng. Noen ganger er jeg heldig og han sover i senga si et par timer, mens andre ganger får jeg ham ikke til å sove med mindre han blir med over i senga vår. I natt var han plutselig full av energi kl 3, og vi styra fælt for å så ham til å sove mer. Endte med å gi flaske. Da sov han til nå, 6.30. Men han sover så urolig! Begynner å bli desperat. Sover nesten ingenting på dagtid for tiden, i går sov han en dupp i 10 min og en i 20 min, den foregikk på puppen. Er det meningen det skal være sånn? Med null søvn på dagtid og bare urolig søvn med konstant oppvåkning på natta så fungerer jeg ikke lenger!
 
Back
Topp