Skravletråd juli 2016

Ja er slitsomt med feber, men godt du har ibux idag da :)
Virker ikke like brennheit i dag, halvsover på puppen så jeg plager henne ikke med å måle. Varm er hun, og febernedsettende vil jeg nok gi før hun legger seg så hun får sove bedre. Jeg liker ikke å legge folk med stigende eller høy feber egentlig. Mye bedre natt med noe synkende innabords.

Paracet kan hun ikke få før ni, og jeg legger henne nok om max en time, og når jeg da har barnelegen som sier jeg kan gi det, vet at det senker feberen hurtigere og holder den nede lenger.... Ja. Da får denne varme kroppen ibux i kveld.

Så håper jeg hun våkner frisk. I 10-11 tiden i morgen passert hun 3 døgn. Mine pleier bli friske siste natta så vi slipper legen. Ellers er det bare å ringe fastlegen og få en time det vet jeg i det minste at vi får, de har legevakt 8-15 på legekontoret vårt så hun får time hos den som har vakt.

Ja er slitsomt med feber, men godt du har ibux idag da :)
Dvs, det viser seg at jeg har den svenske du linket til i går på dobbel styrke, og dose angitt fra seks mnd. Da holder vi oss til det som står på.

39,7 skal helt klart ha medisin før hun legger seg, selv om det er 6 timer siden paracet

Virker ikke like brennheit i dag, halvsover på puppen så jeg plager henne ikke med å måle. Varm er hun, og febernedsettende vil jeg nok gi før hun legger seg så hun får sove bedre. Jeg liker ikke å legge folk med stigende eller høy feber egentlig. Mye bedre natt med noe synkende innabords.

Paracet kan hun ikke få før ni, og jeg legger henne nok om max en time, og når jeg da har barnelegen som sier jeg kan gi det, vet at det senker feberen hurtigere og holder den nede lenger.... Ja. Da får denne varme kroppen ibux i kveld.

Så håper jeg hun våkner frisk. I 10-11 tiden i morgen passert hun 3 døgn. Mine pleier bli friske siste natta så vi slipper legen. Ellers er det bare å ringe fastlegen og få en time det vet jeg i det minste at vi får, de har legevakt 8-15 på legekontoret vårt så hun får time hos den som har vakt.
Liker også å gi febernedsettende på kvelden om de har over 39 eller nærmer seg, for som du sier så stiger jo gjerne feberen på kvelden og natten.
Ja greit du har velsignelse av lege til å gi ibux, og hun har vel drukket melk så har ikke helt tom mage heldigvis :)

Dvs, det viser seg at jeg har den svenske du linket til i går på dobbel styrke, og dose angitt fra seks mnd. Da holder vi oss til det som står på.

39,7 skal helt klart ha medisin før hun legger seg, selv om det er 6 timer siden paracet
Ja da er det bare å følge det som står på :)
Og veldig høy feber for kvelden! :o

Nå begynner tålmodigheten til lillemor å slå sprekker. Etter omtrent 8 timer i bil. Godt vi er fremme snart

Gir du paracet stikkpille eller flytende? Min viste seg å like flytende.

Ibux funker bedre på feber om hun er gammel nok til å få det uten via lege, forøvrig
Evt kan hun få begge for best effekt om en ikke er nok
Stikkpille. Men hun hylskriker for hver gitt. Vurdere å skaffe flytende

Hun er 1 år?

Liker også å gi febernedsettende på kvelden om de har over 39 eller nærmer seg, for som du sier så stiger jo gjerne feberen på kvelden og natten.
Ja greit du har velsignelse av lege til å gi ibux, og hun har vel drukket melk så har ikke helt tom mage heldigvis :)
Melk døgnet rundt her, og tendensene til diaré ga seg etter de fem bleiene, så magen bør ikke være helt tom nei.

Nå er feberen sånn så godt som borte. Da bør hun få sove godt.
Om hun bare ville legge seg da....;-)

Stikkpille. Men hun hylskriker for hver gitt. Vurdere å skaffe flytende

Hun er 1 år?
Min likte flytende, måtte være to for å gi stikkpille.
Ibux kan gis fra et år.
Flytende.
Vi endte med nurofen eller hva det heter, var vel den de hadde på apoteket da mannen var der for å kjøpe ibux. Den har dosering fra et halvt år faktisk.

Ja da er det bare å følge det som står på :)
Og veldig høy feber for kvelden! :o
Såpass at jeg er usikker på om hun våkner feberfri eller om vi må til legen, men de har overrasket meg før etter 2,5 døgn med feber ungene mine. Så jeg håper

Back
Topp