Skravletråd juli 2016

Altså var hun utilpass og gråt burde han absolutt tenkt på å skrive det ned!
Vi skriver ofte ned ting til kunder fordi vi kan jo ikke forvente at de skal huske alt! Og selvom dosering står på forpakningen pleier vi å si igjen hvordan preparatet skal taes før vi går for å være så sikker som mulig på at kunden husker det.
Kan jo ikke forvente at folk skal huske alt heller.

Det var nettopp det, jeg drev og trøstet et gråtende barn, ammet etter beste evne for å få ut en urinprøve som han mente vi ventet på svaret på, NEI sa jeg, vi venter på at den skal komme ut av henne, hun har ikke tisset siden klokken tre så vi håper det kommer snart (det gjorde det altså klokka seks! Bleien jeg tok på etter å ha målt tempen tre og kvart over tre var fortsatt tørr da vi kom til legevakta.Der drakk hun gasnke bra, men spydde det utover oss begge. henne hadde jeg skift til i stelleveska (en kjole, men det fikk så være) jeg selv måtte bare vente til det tørket, det traff nedover singelen hvor det ikke syntes, og i skrittet hvor det absoutt syntes....) så den var like tørr på barneavdelingen hvor de satte på en pose som altså endelig fikk noen dråper i seg klokka seks. Vel hjemme klokka åtte var heldigvis bleien bra våt.

Så jeg synes dosering av noe som ikke man finner i felleskatalogen en gang (for under et år står det "etter legens vurdering", og da snakker jeg ikke om pasientutgaven, men felleskatalogen) burde vært skrevet på en postit i det minste.

Det var nettopp det, jeg drev og trøstet et gråtende barn, ammet etter beste evne for å få ut en urinprøve som han mente vi ventet på svaret på, NEI sa jeg, vi venter på at den skal komme ut av henne, hun har ikke tisset siden klokken tre så vi håper det kommer snart (det gjorde det altså klokka seks! Bleien jeg tok på etter å ha målt tempen tre og kvart over tre var fortsatt tørr da vi kom til legevakta.Der drakk hun gasnke bra, men spydde det utover oss begge. henne hadde jeg skift til i stelleveska (en kjole, men det fikk så være) jeg selv måtte bare vente til det tørket, det traff nedover singelen hvor det ikke syntes, og i skrittet hvor det absoutt syntes....) så den var like tørr på barneavdelingen hvor de satte på en pose som altså endelig fikk noen dråper i seg klokka seks. Vel hjemme klokka åtte var heldigvis bleien bra våt.

Så jeg synes dosering av noe som ikke man finner i felleskatalogen en gang (for under et år står det "etter legens vurdering", og da snakker jeg ikke om pasientutgaven, men felleskatalogen) burde vært skrevet på en postit i det minste.
Kanskje dette hjelper
http://www.fass.se/m/produkt/20081212000068/uidpublic
1468271549341.jpg
Denne er 40mg/ml.

Her er det jo mulig å anbefale ibuprofen fra 6 mnd så står i svenske versjonen av felleskatalogen.

Men syns det er veldig synd at de ikke var mer service innstilt og passet på at legemidler blir tatt med riktig dosering!
Er utrolig mange som tar legemidler feil og da burde legene tenke på det når de anbefaler noe som ikke er standard dosering eller ikke står i felleskatalogen

Tusen takk :D veldig forelsket i lille gutten min ❤️ ja hverfall etter over ett døgn med uregelmessig rier. Den berømte latensfasen :p varte 3 døgn med storesøster xD jeg hadde ingen smertelindring enn tez og varmeputer så ja vondt som fy fra 4-5 cm til jeg presset ja :O så verdt alle smerter ❤️ ved neste barn må jeg heller komme å gå trapper enn å vente hjemme. Hadde vannet gått hjemme hadde vi ikke rukket frem
Fryktelig tanke! :o det er da man må tenker at det var bra man for inn!! :D
Gratulerer til en vakker prins :) :) Er det en stolt storesøster også eller er hun mest sjalu enda?

Kanskje dette hjelper
http://www.fass.se/m/produkt/20081212000068/uidpublic
Vis vedlegget 186792
Denne er 40mg/ml.

Her er det jo mulig å anbefale ibuprofen fra 6 mnd så står i svenske versjonen av felleskatalogen.

Men syns det er veldig synd at de ikke var mer service innstilt og passet på at legemidler blir tatt med riktig dosering!
Er utrolig mange som tar legemidler feil og da burde legene tenke på det når de anbefaler noe som ikke er standard dosering eller ikke står i felleskatalogen

Den der har dobbel styrker av ibux miskuten da, og hun skal således ha dobbelt så mye ml kan man tenke. Vel, ja, tusen takk, jeg forholder meg til den som nok er rundt det han mente, dersom det blir akruelt å gi henne ibux, hun responderte bra på paracet i kveld igjen.

Det er fra seks mnd eller 7 kilo i den norske også, bare at dose er "etter legens vurdering" for dem som er under et år. Hun er altså 6,5 mnd og rett under 8 kilo.

Den der har dobbel styrker av ibux miskuten da, og hun skal således ha dobbelt så mye ml kan man tenke. Vel, ja, tusen takk, jeg forholder meg til den som nok er rundt det han mente, dersom det blir akruelt å gi henne ibux, hun responderte bra på paracet i kveld igjen.

Det er fra seks mnd eller 7 kilo i den norske også, bare at dose er "etter legens vurdering" for dem som er under et år. Hun er altså 6,5 mnd og rett under 8 kilo.
Håper du finner ut av det.
Fant de ut hva som var galt?

Fryktelig tanke! :o det er da man må tenker at det var bra man for inn!! :D
Gratulerer til en vakker prins :) :) Er det en stolt storesøster også eller er hun mest sjalu enda?
Jepp :D jeg var jo på sykehuset lenge for fikk beskjed om at når de var regelmessig så måtte jeg dra inn. Neste gang må jeg bare inn så fort jeg føler noe xD
Tusen takk :D hun har ikke vist at hun har vært sjalu enda. Bare stolt og omsorgsfull :) hun tror han tåler litt mer enn det han gjør, men hun skjønner hva vi sier og gjør det ikke igjen :)

6 mnd er selvvalget i sverige uten legens vurdering.

Ja dobbelt styrke av den miksturen du har virker det som så første tanke om 10 mg/ml pr kg høres ut som hva legen kan ha ment :)

Økedøgn på gang :) så blir ikke skravling på meg, men lydbok med Karsten og Petra blir det :D

Hehe, sånn e katta vår og! Putter du noe på gulvet, klær, avis, veske eller en eske, så er katten straks der og sitter oppå/inni. Spesielt esker er han manisk på :P
Shadow pleier ikke det, eller når en av oss pakker så er hun som regel fort i kofferten, nærmest som protest ;)
Men hun merker vel at vi snart blir eldre ❤

Wæææ. Har hatt dåp i helgen, og jeg er så sliten at jeg føler meg fyllesjuk, haha. Men dagen ble knall :-) Alle hatt en fin helg?
Vi var i bryllup på lørdagen, så igår ble det bare en slapp-og pakk-dag til idag når vi kjørte på hytta :)
Artig med dåp, og godt med kake :D slitet dåpsbarn og?

Back
Topp