Skravletråd juli 2016

Ja man må det ❤

Egentlig, følger hun i søskenenes fotspor, er det vel i morgen natt den blir borte. Det var jo alltid dette med "lege om det ikke går over etter tre dager" som ble "lege om de fortsatt har feber i morgen tidlig da" som nesten alltid ble "slapp legen denne gangen også" pg feber i 2,5 døgn... (men de var et år eller to eldre enn henne når de drev med dette her. Og oftest forkjølet)

Men rart om paracet fungerer såpass fort også går ut såpass fort.
Var borti en vekt som ikke fungerte som den skulle på barsel, vi fikk jo nærmest panikk for snuppa som ikke skulle gå ned i vekt hadde vel plutselig gått ned kjempe mye :eek:

At elektronik kan slutte å fungere som normalt er vanlig og ved store svingninger på kort tid eller at hun kjennes varmere burde gjorde at de vil dobbelt sjekke.

Men skjønner at du gjerne hadde mer enn nok å tenke på

Hun var ikke påvirket av paracet da de tok disse målingene, effekten av den var ute klokken 15 da jeg målte henne til 40 og altså siden vi uten annet enn pakningsvedlegget å forholde oss til ikke skulle kunne gi ny dose før 17 ringte jeg legen for å høre, og endte altså en runde via her og der og der og her og paracet fikk hun først når vi kom hjem, den ga jeg klokken 20 før jeg la henne, i håp om god natt.

Og 39,7 vel hjemme virket rett i forhold til hvordan hun er og har vært. Vi har et termometer til, jeg kan finne frem det og kontrollmåle for å se at vårt er rett om hun fortsatt her feber i morgen.

Egentlig, følger hun i søskenenes fotspor, er det vel i morgen natt den blir borte. Det var jo alltid dette med "lege om det ikke går over etter tre dager" som ble "lege om de fortsatt har feber i morgen tidlig da" som nesten alltid ble "slapp legen denne gangen også" pg feber i 2,5 døgn... (men de var et år eller to eldre enn henne når de drev med dette her. Og oftest forkjølet)
Det er typisk, men kjedelig om feberen blir veldig høy

Hun var ikke påvirket av paracet da de tok disse målingene, effekten av den var ute klokken 15 da jeg målte henne til 40 og altså siden vi uten annet enn pakningsvedlegget å forholde oss til ikke skulle kunne gi ny dose før 17 ringte jeg legen for å høre, og endte altså en runde via her og der og der og her og paracet fikk hun først når vi kom hjem, den ga jeg klokken 20 før jeg la henne, i håp om god natt.

Og 39,7 vel hjemme virket rett i forhold til hvordan hun er og har vært. Vi har et termometer til, jeg kan finne frem det og kontrollmåle for å se at vårt er rett om hun fortsatt her feber i morgen.
Vil tro deres er rett, man kjenner jo ofte ca hvor varmt barnet er også.
Snuppa på 4 har vi nærmest slutta og måle men når hun er veldig varm måler vi, og nå merker man jo fort om termometeret viser for lite.

Men uten paracet også er det rart de ikke dobbeltsjekket

Så fornøyd her. For maaaange år siden leste jeg en sann historie. Om en båt som sank og alle de 1200 ombord falt i sjøen. Ikke alle levde da. Men de lå da i sjøen i mange dager, mens haier bare forsynte seg.

Husker jeg var helt forskrekka. Men har lenge tenkt på den historien.

Så i dag setta jeg på Haisommer. I nostalgisk humør her. Og der fortalte jo den skippern om det jeg hadde lest og dato. Måtte google 29.juni 1945 fort gitt og der fant jeg! Nervepirrende å lese altså!

Vil tro deres er rett, man kjenner jo ofte ca hvor varmt barnet er også.
Snuppa på 4 har vi nærmest slutta og måle men når hun er veldig varm måler vi, og nå merker man jo fort om termometeret viser for lite.

Men uten paracet også er det rart de ikke dobbeltsjekket

Ja, faktisk rart det ikke ble dobbeltsjekket, for hun VAR varm altså.

Menmen. På evt neste legetur tar jeg med meg termometeret i stelleveska :P

(Neida, men jeg skal kreve dobbeltsjekking av åpenbart feilaktige målinger. Prøve å huske det i alle fall)

Det er typisk, men kjedelig om feberen blir veldig høy

Dette er høyere enn de har pleid å ha på vanlig forkjølelse. Men så er hun jo heller ikke det minste forkjøla da.

Antakelig et virus sier legen og spørr hvem jeg tror har smittet henne? Vel, alle vi hjemme er friske, og hun har ikke egentlig kontakt med så mange andre.... hun er et halvt år, går ikke i bhg eller noe sånn da.

Ja, faktisk rart det ikke ble dobbeltsjekket, for hun VAR varm altså.

Menmen. På evt neste legetur tar jeg med meg termometeret i stelleveska :P

(Neida, men jeg skal kreve dobbeltsjekking av åpenbart feilaktige målinger. Prøve å huske det i alle fall)
Mye man kommer på i ettertid at man skulle sagt eller gjort, men noe kan man forvente at de også legger merke til ;)
Men har det skjedd en gang er det lettere å be om at det blir dobbeltsjekket en annen gang :)

Mye man kommer på i ettertid at man skulle sagt eller gjort, men noe kan man forvente at de også legger merke til ;)
Men har det skjedd en gang er det lettere å be om at det blir dobbeltsjekket en annen gang :)

Mye man kommer på i ettertid ja, særlig når jeg er der alene. Sammen med mannen så tenker vi jo dobbelt, men alene så skal jeg liksom prøve å huske alt (jmf at jeg ikke husker dosen på ibux heller, synes han kunne skrevet det ned, om han mente i døgnet, pr gang og hvor mange ganger i døgnet etc)

Dette er høyere enn de har pleid å ha på vanlig forkjølelse. Men så er hun jo heller ikke det minste forkjøla da.

Antakelig et virus sier legen og spørr hvem jeg tror har smittet henne? Vel, alle vi hjemme er friske, og hun har ikke egentlig kontakt med så mange andre.... hun er et halvt år, går ikke i bhg eller noe sånn da.
Ja ikke så enkelt når de er så små. Her er det kun tenner som har gjort at hun har fått feber her. Hun har heller ikke begynt i bhg enda

Mye man kommer på i ettertid ja, særlig når jeg er der alene. Sammen med mannen så tenker vi jo dobbelt, men alene så skal jeg liksom prøve å huske alt (jmf at jeg ikke husker dosen på ibux heller, synes han kunne skrevet det ned, om han mente i døgnet, pr gang og hvor mange ganger i døgnet etc)
Altså var hun utilpass og gråt burde han absolutt tenkt på å skrive det ned!
Vi skriver ofte ned ting til kunder fordi vi kan jo ikke forvente at de skal huske alt! Og selvom dosering står på forpakningen pleier vi å si igjen hvordan preparatet skal taes før vi går for å være så sikker som mulig på at kunden husker det.
Kan jo ikke forvente at folk skal huske alt heller.

Back
Topp