Altså var hun utilpass og gråt burde han absolutt tenkt på å skrive det ned!
Vi skriver ofte ned ting til kunder fordi vi kan jo ikke forvente at de skal huske alt! Og selvom dosering står på forpakningen pleier vi å si igjen hvordan preparatet skal taes før vi går for å være så sikker som mulig på at kunden husker det.
Kan jo ikke forvente at folk skal huske alt heller.
Det var nettopp det, jeg drev og trøstet et gråtende barn, ammet etter beste evne for å få ut en urinprøve som han mente vi ventet på svaret på, NEI sa jeg, vi venter på at den skal komme ut av henne, hun har ikke tisset siden klokken tre så vi håper det kommer snart (det gjorde det altså klokka seks! Bleien jeg tok på etter å ha målt tempen tre og kvart over tre var fortsatt tørr da vi kom til legevakta.Der drakk hun gasnke bra, men spydde det utover oss begge. henne hadde jeg skift til i stelleveska (en kjole, men det fikk så være) jeg selv måtte bare vente til det tørket, det traff nedover singelen hvor det ikke syntes, og i skrittet hvor det absoutt syntes....) så den var like tørr på barneavdelingen hvor de satte på en pose som altså endelig fikk noen dråper i seg klokka seks. Vel hjemme klokka åtte var heldigvis bleien bra våt.
Så jeg synes dosering av noe som ikke man finner i felleskatalogen en gang (for under et år står det "etter legens vurdering", og da snakker jeg ikke om pasientutgaven, men felleskatalogen) burde vært skrevet på en postit i det minste.