IVF dagbok

5 dpo. Nå kjenner jeg at tida går sakte. Kunne man bare skrudd litt på klokka.
Jeg sliter litt med å holde lutinus på plass. Etter en stund så kommer den ut igjen halvveis løst opp. Det skjer ikke hver gang. Men kanskje 3 ganger siden jeg begynte med det på mandag. Må si jeg liker Crinone bedre er ikke fullt så mye gris med det som det er med lutinus.
Fortsatt helt sinnsykt ømme pupper klarer ikke ligge på magen om natta. Og det er et mareritt å ta av bhen på kvelden. Håper lille celle fortsatt lever i hula si.

Er det ikke hvor mange dager gammelt embryo som telles?
Uansett så er det ikke så viktig :D
Blir formen min helt forferdelig og jeg ikke får til å jobbe så drar jeg til fastlegen. Men skal nok gå bra. Er stille på jobb om dagen siden de fleste har tatt ferie. Men jeg har veldig lav terskel. Så fort jeg merker noe unormalt så kaster jeg inn håndkle.
Hm? Skjønte ikke helt spørsmålet om det er hvor gammelt embryoet er som telles? For det er jo det :) DPO er hvor gammelt det er + antall rugedager.

Satser på at du er i så fin form at det går fint å jobbe. Det er nok godt å få tankene over på noe annet :) Og enig med deg i å like Crinone bedre!! Jeg har ikke brukt Lutinus, men jeg har tatt Cyclogest som også er vaginaltabletter, og det er noe drit. Med Crinone blir det jo litt fastere utflod, mens med tablettene blir det jo rennende utflod. Var stadig vekk redd for at det skulle synes hvis jeg hadde på meg litt tynn bukse/shorts til tross for at jeg brukte truseinnlegg, for det kjentes ut som det var "free flow" noen ganger :)) På Fertilitetssenteret anbefaler man å ligge en halvtime etter å ha satt tabletten, har du prøvd det? Jeg synes det uansett blir mye gris, men tabletten kom aldri ut hel/halv el.l. i alle fall :) Kommer du til å teste hver dag fremover eller? :D

Hm? Skjønte ikke helt spørsmålet om det er hvor gammelt embryoet er som telles? For det er jo det :) DPO er hvor gammelt det er + antall rugedager.

Satser på at du er i så fin form at det går fint å jobbe. Det er nok godt å få tankene over på noe annet :) Og enig med deg i å like Crinone bedre!! Jeg har ikke brukt Lutinus, men jeg har tatt Cyclogest som også er vaginaltabletter, og det er noe drit. Med Crinone blir det jo litt fastere utflod, mens med tablettene blir det jo rennende utflod. Var stadig vekk redd for at det skulle synes hvis jeg hadde på meg litt tynn bukse/shorts til tross for at jeg brukte truseinnlegg, for det kjentes ut som det var "free flow" noen ganger :)) På Fertilitetssenteret anbefaler man å ligge en halvtime etter å ha satt tabletten, har du prøvd det? Jeg synes det uansett blir mye gris, men tabletten kom aldri ut hel/halv el.l. i alle fall :) Kommer du til å teste hver dag fremover eller? :D
Jeg som tenkte feil.
Er i ganske grei form nå. Kjenner ikke noe særlig med ubehag lenger så får håpe det fortsetter sånn. For da skal det gå fint på jobb.
Jeg har prøvd å ligge etter å ha tatt den ja men synes ikke det hjalp så mye. Kjenner at den kommer ut. Ennå jeg har satt den godt oppi som jeg kommer.
Tror jeg fortsetter testingen en stund til. Ihvertfall til ovitrelle er helt ute

0f1565301c98c250a02fca7fb47f4589
alle i sin helhet.

64ea79559419035fbfef97b4c6895493
de siste 4 dagene . Den nederste er fra i dag.synes de har blitt sterkere igjen jeg. Sikkert bare jeg som innbiller meg det

6 dpo. 4 dager siden innsett.
Nå er jeg virkelig oppblåst, ser ut som jeg er flere mnd på vei. jeg klarer ikke ha på olabukse for det presser sånn, og er ikke noe deilig å ha på seg. gå når går jeg bare rundt i joggebukse, pysjbukse eller vide klær.
I dag har murringen våknet til liv igjen, det kommer og går. Fortsatt helt sykt ømme pupper. i dag har jeg ikke brukt varmeflaska, men tror jeg skal finne den frem igjen om murringen fortsetter.
Lurte på om jeg skulle ta en kveldstest eller om jg bare skal vente til i morgen. er vel ikke noe poeng i det egentlig. er ikke noe forandring på den . egget har uansett ikke rukket å feste seg enda. Irriterer meg at ovitrelle sitter i så veldig enda. Begynner å bli lite tester igjen, og jeg gidder ikke kjøpe flere heller. har en cb digital liggende også. men den tar jeg ikke før jeg er helt sikker på om spira sitter. og det blir da om ei uke i såfall jeg svir av den. Er ikke fullt så trøtt i dag som jeg har vært. men det kommer nok utover kvelden.

I morgen er det jobb igjen. egentlig så har jeg mest lyst til å bli hjemme, kjenner at jeg ikke er helt klar for jobb enda. for i dag har jeg kjent ubehag i eggstokkene igjen. men det går vel bra

Så utrolig gøy at du endelig ruger!!! :)

(Ved fryseforsøk tiner de ett strå av gangen. Antall egg de tiner er derfor avhengig av hvordan de har fryst dem ned, om det er ett eller to egg på det strået. Jeg har to egg fryst på ett strå, så de må tines samtidig om vi skal ha søskenforsøk. :) )

Så utrolig gøy at du endelig ruger!!! :)

(Ved fryseforsøk tiner de ett strå av gangen. Antall egg de tiner er derfor avhengig av hvordan de har fryst dem ned, om det er ett eller to egg på det strået. Jeg har to egg fryst på ett strå, så de må tines samtidig om vi skal ha søskenforsøk. :) )
Tusen takk :D ja jeg fikk dette forklart på innsett dagen. :D

Heiaheiaheia :D :D :D spennende og frustrerende dager i vente ;) ❤❤

a2354ea374667811cf99b93f7ce2dc53
nesten negativ. Veldig veldig svak strek. Håper ovitrelle er ute nå. Så den nervepirrende testingen kan starte....

Den er jo sterkere i dag?!

f84bd254677db46abefb14aa105a8b0c
Samme test. Uten blits. Tok denne klokka 5 i dag tidlig.
Tester igjen i kveld tror jeg.

-jeg burde vel strengt talt holdt meg litt lenger før jeg tok en ny test. den er veldig veldig svak, men jeg så streken komme opp ganske fort. jeg får den ikke med på bilde men den er der. tester igjen i morgen.
de siste dagene så har det tatt lang tid før strekene har kommet, etter tidsfristen. nå kommer de med en gang. jeg kan jo ikke juble helt enda kjenner jeg, for er jo altfor tidlig. jeg velger og tro at det er Ovitrelle enn så lenge. blir spennende å se i morgen da, om den er sterkere eller svakere.

Er 7 dpo i dag. i dag var første dag på jobb etter en uke ferie. Det har vært så slitsomt, for både kropp og hode. Jeg kjenner hormonene bobler over, og jeg tar meg selv i å bli fornærma og sur på enkelte kunder. helt latterlig. Hatt en del strekk og murring i magen i dag. og blir fort sliten. er veldig ukonsentrert. nå verker det i bena, så nå skal det bli godt å slenge beina oppi sofaen med lasagne og en film.

Ser absolutt strek fortsatt. Så spennende :D :D

8 dpo
I dag var faktisk testen negativ. ikke antydning til strek, så da er det ovitrelle som har hengt igjen.
Så nå tror jeg at jeg bremser ned testingen hvis jeg klarer.kanskje jeg legger ut bilde av alle testene samlet i kveld, vi får se.

Fant en flaske med fructus femina , som jeg har begynt på. skader ikke å prøve.
Ellers er alt som før. rar i livmoren, fryktelig trøtt. blir fort irritert. og jeg er sulten hele tiden.

Back
Topp