Jordmor / lege / begge dele

Mymlen

Glad i forumet
Har fått spørsmålet fra legen hva jeg ønsker å gjøre ang kontrollene. Om jeg vil gå hos begge eller en av de. Er førstegangsgravid så jeg aner jo egentlig ikke hva jeg går til.

Hva velger dere og hvorfor?

Jeg gikk til annenhver med første. Veldig greit! Jm tar seg god tid til å snakke om ting, men må uansett innom lege å ta blodprøver så det var veldig greit å kombinere. Gjør nok det denne gang og :)

Med første likte jeg ikke legen, syns hun var krass og følte kontrollene var stressa og kliniske. Likte jordmor bedre, ble mer avslappet.

Denne gangen liler jeg legen min godt, men han selv var veldig det at han mente jordmor var det beste fordi de var mer "inne i det", og det kan jeg vel være enig i. Men han ville jeg skulle komme en gang til ham underveis så han fikk fulgt meg litt opp om det plutselig var noe.

Jeg har valgt annenhver med lege/jordmor ved tidligere svangerskap, hvert fornøyd med det og gjør nok det samme nå. Føler jeg da blir fulgt opp best av både en ekspert på svangerskap/fødsel og den legen som skal følge meg opp videre etter fødsel.

Jeg var til lege første gang uka her, og hun insisterer på at jeg tar alle kontroller hos henne. Hun er super og følger godt opp. Så velger jeg selv om jeg vil gå til jordmor i tillegg. Ikke min feil det vel? :hilarious:

Med første likte jeg ikke legen, syns hun var krass og følte kontrollene var stressa og kliniske. Likte jordmor bedre, ble mer avslappet.

Denne gangen liler jeg legen min godt, men han selv var veldig det at han mente jordmor var det beste fordi de var mer "inne i det", og det kan jeg vel være enig i. Men han ville jeg skulle komme en gang til ham underveis så han fikk fulgt meg litt opp om det plutselig var noe.

Ganske likt det legen min og sa. Hun er veldig hyggelig og jeg liker henne godt men jeg tror jeg følger rådet hennes og ender opp hos bare jordmor. Som hun sa så var det bare å ta kontakt om det skulle være noe jeg lurte på medisinsk eller trengte lege til, så hun er jo der om jeg trenger henne. :)

Jeg var til lege første gang uka her, og hun insisterer på at jeg tar alle kontroller hos henne. Hun er super og følger godt opp. Så velger jeg selv om jeg vil gå til jordmor i tillegg. Ikke min feil det vel? :hilarious:

Herlig med leger som legger sjel i arbeidet sitt! Ingenting annet enn betryggende :)

Legen min anbefalte selv at best å gå til jordmor da det er demmes felt. Men om noe annet og føler behov for å komme til han så kan bare få time

Kommer til å se ann etter første jordmorbesøk på helsestasjonen, men jeg går jordmor på Ullevål også pga at jeg sksl på ABC så det får vel holde :) Fastlegen får ta seg av prøver og slikt + evt ultralyd

Jeg var på første kontroll hos legen på mandag. Hun sa de praktiserte annenhver kontroll hos lege og jordmor :) Høres greit ut for min del!

her er det lagt opp til annahver kontroll hos jordmor/lege... bare ikke fått ut fingen og bestilt meg JM time enda...

Har fått spørsmålet fra legen hva jeg ønsker å gjøre ang kontrollene. Om jeg vil gå hos begge eller en av de. Er førstegangsgravid så jeg aner jo egentlig ikke hva jeg går til.

Hva velger dere og hvorfor?
Jeg går til lege for sykemelding og jordmor for kontroll. Sykehuset for ul. Har hittil vært 3 turer til lege, 2 turer pp tul på sykehuset og 1 tur hos jordmor.
Sykehuset har sjeldent tid til å snakke så mye om svangerskap og spørsmål jeg kan ha. Må liksom spørre mens undersøkelsen pågår.
Legen jeg går til er god på noe,men jeg merker at "svangerskap er ingen sykdom" kommer litt fram hos henne. Men det er forsåvidt helt ok.
Jordmor -vi har 3 forskjellige jordmødre i denne kommunen. En er norsk, en har bodd i norge i mange år og en er nettopp kommet og har litt dårlig språk. Men de er flinke. Jeg fikk være inne hos en av dem i over en time. Vi snakket om veldig mye forskjellig, hun lot meg stille spørsmål og så videre :)

Tenker det blir annenhver gang. Men har enda ikke vært hos jordmor så vet jo ikke hvordan det blir :p føler ikke legen min er såå god på gravide så mulig jeg bare velger jordmor også.

Jeg er førstegangsgravid keg også :) Slik det ser ut nå kommer det til å bli annenhver på meg også!

Jeg går til lege for sykemelding og jordmor for kontroll. Sykehuset for ul. Har hittil vært 3 turer til lege, 2 turer pp tul på sykehuset og 1 tur hos jordmor.
Sykehuset har sjeldent tid til å snakke så mye om svangerskap og spørsmål jeg kan ha. Må liksom spørre mens undersøkelsen pågår.
Legen jeg går til er god på noe,men jeg merker at "svangerskap er ingen sykdom" kommer litt fram hos henne. Men det er forsåvidt helt ok.
Jordmor -vi har 3 forskjellige jordmødre i denne kommunen. En er norsk, en har bodd i norge i mange år og en er nettopp kommet og har litt dårlig språk. Men de er flinke. Jeg fikk være inne hos en av dem i over en time. Vi snakket om veldig mye forskjellig, hun lot meg stille spørsmål og så videre :)

Jeg skal også til sykehus for ultralyden. Når det kommer til jordmor er jeg blitt tipset om ei som skal være veldig flink så hvis hu har tid blir nok hver kontroll der har jeg funnet ut. Så tar jeg det medisinske med legen hvis det dukker opp noe :)

Førstegangsgravid her også, og tror jeg kommer til å gå mest til jordmor - føler liksom at dette er deres felt. Legen min er flink og hyggelig, men følte på første besøket at alt ble bare "papirer", og mesteparten av infoen h*n skulle ha gitt meg ved besøket har jeg lest meg til selv i ettertid.. Følte det var veldig fort inn og fort ut igjen.

Back
Topp