Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Med første likte jeg ikke legen, syns hun var krass og følte kontrollene var stressa og kliniske. Likte jordmor bedre, ble mer avslappet.
Denne gangen liler jeg legen min godt, men han selv var veldig det at han mente jordmor var det beste fordi de var mer "inne i det", og det kan jeg vel være enig i. Men han ville jeg skulle komme en gang til ham underveis så han fikk fulgt meg litt opp om det plutselig var noe.
Jeg var til lege første gang uka her, og hun insisterer på at jeg tar alle kontroller hos henne. Hun er super og følger godt opp. Så velger jeg selv om jeg vil gå til jordmor i tillegg. Ikke min feil det vel?![]()
Legen min anbefalte selv at best å gå til jordmor da det er demmes felt. Men om noe annet og føler behov for å komme til han så kan bare få time
Samma herher er det lagt opp til annahver kontroll hos jordmor/lege... bare ikke fått ut fingen og bestilt meg JM time enda...
Jeg går til lege for sykemelding og jordmor for kontroll. Sykehuset for ul. Har hittil vært 3 turer til lege, 2 turer pp tul på sykehuset og 1 tur hos jordmor.Har fått spørsmålet fra legen hva jeg ønsker å gjøre ang kontrollene. Om jeg vil gå hos begge eller en av de. Er førstegangsgravid så jeg aner jo egentlig ikke hva jeg går til.
Hva velger dere og hvorfor?
Jeg går til lege for sykemelding og jordmor for kontroll. Sykehuset for ul. Har hittil vært 3 turer til lege, 2 turer pp tul på sykehuset og 1 tur hos jordmor.
Sykehuset har sjeldent tid til å snakke så mye om svangerskap og spørsmål jeg kan ha. Må liksom spørre mens undersøkelsen pågår.
Legen jeg går til er god på noe,men jeg merker at "svangerskap er ingen sykdom" kommer litt fram hos henne. Men det er forsåvidt helt ok.
Jordmor -vi har 3 forskjellige jordmødre i denne kommunen. En er norsk, en har bodd i norge i mange år og en er nettopp kommet og har litt dårlig språk. Men de er flinke. Jeg fikk være inne hos en av dem i over en time. Vi snakket om veldig mye forskjellig, hun lot meg stille spørsmål og så videre![]()