Hvorfor har barnet ditt akkurat det navnet?

Norrønt og i grunnen eneste guttenavnet vi ble enige om i den kategorien :p
 
En avskrivning av morfar sitt dobbeltnavn.. Det ligger en uskrevne regel om at det bare er første fødte gutt av gutt, som kan bringe mellom navnet nans videre. Jeg bare slo litt om på flisen, og fant en annen omskrivning av samme opphavsnavnet. Dette navnet er det ikke så mange som velger nå for tiden heller.
 
Falt helt for navnet første gang jeg leste det i en navnedebatt, syns det er et kult navn som passer både baby og voksen mann :) mellomnavnet har han fordi det i mannens familie er tradisjon, typ alle gutta har samme mellomnavn ;)
 
Med første hadde me veldig mange alternativ, og eg syns alle passa like fint. Men da han gulpa over heile fjeset til pappaen sin fann me ut at det måtte bli ein liten Emil.

Andre sto me mellom to navn, og eg fekk heldigvis viljen min, for han har det finaste norske guttenavnet eg veit om:)
 
Oppkalt etter besteforeldrene og oldefar. :)
 
Guttenes navn og eldste snupp bare poppa opp i hodene våre, men eldste snupp fikk andre navnet sitt etter meg siden hun var sistemann trodde vi. Så kom yngste som ble oppkalt etter guttene :)
 
Her valgte vi navn ut fra de vi syntes var fine, ingen er oppkalt:)
 
Fordi pappen her i huse synest at det navne var den fineste navne et barn kunne ha og han hadde bestemt seg i ungdom tiden at når han fikk barn så skulle hun hete det.
 
Oppkalling etter oldemor og svigermor :) i tillegg et navn vi begge syns var fint.
 
Eldste fikk navnet fordi det passet. Yngste er oppkalt. :)
 
Ikke oppkalt etter noen, kun navn som føltes rett ut når det datt ned i hode og passer fint til snuppa.

Morsomme delen er at jeg satt på baderomagulvet etter ørten runder med spye og var helt utslitt, tenkte på navn for å prøve å holde motet litt oppe...
Leste tilfeldigvis på baderomsvekten, den som gjorde at navnet kom :p
Hun heter ikke det samme men nokså likt.. Hahah så hypermesis og baderomsvekten er clue :D
 
Hvorfor falt valget på akkurat det ene navnet? :)

Pga oppkalt etter noen i familien.
Fordi jeg ikke vil ha navn alle andre i "klassen" har.
Ville gi dem noe eget med navnet.
(Personlig preg).
Fordi jeg synes der er nydelige navn som kler dem ❤️
Ville ikke de skulle mislike navnet som jeg har gjort all my life, og ville ikke de skulle dele likt navn med andre i familien som Meg hvor alle hele tiden må si Lille foran mitt navn osv
 
Eldste sitt navn er etter en av programlederne i mythbusters. Det var et av mine favorittprogram på den tiden.
Minste fikk navnet sitt fordi vi likte det, og synes at det så ut som det kom til å passe ham. Det gjorde det også. :)
 
Back
Topp