Hvorfor har barnet ditt akkurat det navnet?

Ungenes farfar døde da mannen var liten, så da eldstemann ble født kalte vi ham opp etter bestefaren. De to andre har fått navn vi begge liker, rett og slett. Alle tre har navn som ikke går igjen i barnehagen :)
 
For navnene har litt "ramp" i seg ;)
 
Begge har dobbeltnavn, vi valgte ett hver og satte dem sammen. ganske vanlige navn, men er ikke mange som har samme kombinasjonene og er det flere i klassen med ett av navnene kan de bruke begge navnene. Vi har ikke oppkalling da ingen av oss ville ha det, så vi gikk kun etter hva vi likte av navn.
 
Eldstes er det fineste guttenavnet jeg vet om.
Mellomste er oppkalt med to navn, etter en tippoldefar,en oldefar og en oldemor.
Yngste har et navn fordi vi liker det og et er oppkalling etter ei venninne som døde alt for tidlig.
 
Eldste er oppkalt, yngste hadde vi lodd trekning på:)
 
Har alltid likt navnet, men etter å ha lest Harry Potter (faktisk) måtte jeg bare ha det navnet på babyen! Hun har også et mellomnavn. Fikk etterpå vite at det mellomnavnet også har vært mellomnavnet på to av hennes tipp-oldemødre :)
 
Fordi det var et navn vi begge virkelig likte, og når det viste seg at oldemoren til kjæresten het det, så var det ingen tvil :)
 
Eldste ble født for tidlig, og da de var usikker på om vi måtte ha nøddåp så bare dukket navnet opp der og da.

Nr 2 og 3 er oppkalt etter litterære figurer, nr 2 sin har også eksistert i middelalderen. Nr 3 har min bestemors fornavn som navn nr 2 :)
 
Fordi vi måtte bestemme oss før dåpen og tok derfor et navn som vi begge syns var ok.

Med nr to "fikk" vi ikke gå hjem fra mamma og pappa før vi bestemte navn. Tok bare et navn og begge sa ok:p
 
De to eldste bestemte jeg selv, siden bf ikke var i bildet. Liker navnene deres godt.
De to yngste ble vi enige om. Navn vi liker og syns er fine. Junior er oppkalt etter oldefaren sin.
Jentene mine har tre navn hver og guttene har dobbeltnavn:)
 
Jeg bare datt over navnet til eldste. Hadde aldri hørt det før men falt helt for det. Sto mellom det og et annet, men jeg og mannen var enige om at det var dette navnet hun kledde:)

Nr to fikk et navn vi ikke engang hadde vurdert. Han kledde ikke de vi hadde:p

Nr tre. Her fikk jeg ikke det navnet jeg ønsket siden mannen ikke likte det. Et navn mannen hadde nevnt til eldste dukket opp. Og hun heter det. Også tilfeldig oppkalt etter min pappa :)
 
Var en gutt med det navnet jeg likte så godt, få med det navnet
 
Eldste: fordi faren er sær og ikke likte NOEN andre navn
Yngste: fordi mormor hadde det sjeldne navnet og ingen av oss søskenbarn har fått jente utenom meg
 
Back
Topp