La 2015 bli året:)

Termin - 30 juli
På vei - 36+0
Igjen til termin - 31 dager
Trimester - 3
Neste kontroll - 01 juli
Ultralyd - Oul når jeg var 18+2, studie-ul 28+0 og 33+1.
Kjønn - Gutt
Utålmodig - Gleder meg til han kommer, men fortsatt ikke utålmodig:)
Nye innkjøp - Tørre engangskluter er d eneste som er handlet siste uken.
Utstyr så langt - Nå er d meste på plass:)
Utstyr som gjenstår - Babycall
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Fått beveget meg på en tur den siste uken.
Mage - Blir bare større og større:p
Vektendring - +12,5 kg
Melk i brystene - Nei, men har hatt klar/hvit væske noen ganger nå, dersom d blir litt press på brystene.
Aktivitet i magen - Hver eneste dag<3 Kjenner at d er mindre plass, men også at han er blitt sterkere. D buler godt over magen når han flytter på seg.
Tungt - Føler fortsatt ikke at d er spesielt tungt, litt mer strev å bøye seg, kjenner maten komme opp igjen omtrent:p
Kynnere - Ja, men merker de ikke like ofte som tidligere nå...må kjenne på magen om den er hard eller ikke:p
Hodet festet - Nei, men tror ikke d er langt unna, jm kunne såvidt rikke litt på hodet:)
Barnerom - Ferdig:)
Matkick - Ingen endringer i matveien...verken noe jeg MÅ ha, eller noe jeg slettes ikke takler
Plager - Fortsatt utrolig lite plager...litt mer halsbrann nå mot slutten, men ikke noe som er ille. Samt dette med litt sliten/trykk i korsryggen under/etter turgåing.
Humør - Godt humør, føler nesten jeg er mindre hormontroll som gravid enn ellers:eek:
Sykehusbagen - Har begynt å planlegge (på papiret) hva som skal pakkes....ikke gjort noe mer.
Høygravid - JA
Tanker om fødselen - Tar d som d kommer, gruer meg ikke (har kanskje sammenheng med at jeg ikke vet hva som venter). Nesten som jeg har lyst å si at jeg gleder meg:) Tenker fortsatt likt, selv om jeg har begynt å lese litt mer rundt dette om fødselen;)

Ikke stort som har skjedd den siste uken denne gang heller, lillegutt har d helt fint inni magen. Ligger med hodet ned, og d er nok ikke lenge til han fester seg. Nå er d bare 4 uker til termin, og 1 uke igjen på jobb...spennende!!
 
Nesten som jeg skulle skrevet det selv ^_^ er ikke lenge igjen nå, vi er bare en dag fra hverandre
 
Nesten som jeg skulle skrevet det selv ^_^ er ikke lenge igjen nå, vi er bare en dag fra hverandre

Hehe, vittig da:)
Ja, tenk...nå er d jammen meg ikke lenge igjen til vi har våre små sammen med oss på "utsiden"<3 Jeg gleder meg masse, men tror ikke jeg helt har forstått at d kommer en liten person inn i livet som skal være her for alltid;)
 
Spennende. Gikk kontrollen 1.juli bra?

Det er lov å si man gleder seg, det gjør jeg. :)
 
Spennende. Gikk kontrollen 1.juli bra?

Det er lov å si man gleder seg, det gjør jeg. :)

Så hyggelig at du spør:)
Ja, alt var som d skulle med meg (var siste kontroll for meg i forbindelse med PregMet studien, så denne gangen var d bare jeg som ble sjekket). 10 dager til neste jm-time:)
Godt å høre at d er flere, virker som de fleste gruer seg mer eller mindre:p
 
Så hyggelig at du spør:)
Ja, alt var som d skulle med meg (var siste kontroll for meg i forbindelse med PregMet studien, så denne gangen var d bare jeg som ble sjekket). 10 dager til neste jm-time:)
Godt å høre at d er flere, virker som de fleste gruer seg mer eller mindre:p

10 dager til neste ja.. Men da er du jo kommet godt på vei du da!?
 
10 dager til neste ja.. Men da er du jo kommet godt på vei du da!?

Ja, nå er d jm-kontroll hver 14 dag, så får vi se hvor mange d blir...termin om 26 dager, men jeg har en skikkelig magefølelse på at dette er en luring som kommer først ett stykke ut i august:p
 
Termin - 30 juli
På vei - 37+0
Igjen til termin - 24 dager
Trimester - 3
Neste kontroll - 13 juli
Ultralyd - Oul når jeg var 18+2, studie-ul 12+0, 19+1, 28+0 og 33+1.
Kjønn - Gutt
Utålmodig - Gleder meg til han kommer, men fortsatt ikke utålmodig eller lei, ganske overrasket over d:p
Nye innkjøp - Ikke kjøpt noe til lille siste uken, men har handlet litt til fødebagen i dag.
Utstyr så langt - Nå er d meste på plass:)
Utstyr som gjenstår - Babycall har vi fortsatt ikke fikset, men haster ikke veldig heller da.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Ikke gått noe den siste uken:eek:
Mage - Blir bare større og større:p
Vektendring - +12,4 kg
Melk i brystene - Nei, men har hatt klar/hvit væske noen ganger nå, dersom d blir litt press på brystene.
Aktivitet i magen - Hver eneste dag<3 Spent på om han blir like aktiv på utsiden.
Tungt - Føler fortsatt ikke at d er spesielt tungt, litt mer strev å bøye seg, kjenner maten komme opp igjen omtrent:p Men slettes ikke noe å klage over!
Kynnere - Ja, men merker de ikke like ofte som tidligere nå...må kjenne på magen om den er hard eller ikke:p Føler d er mindre av dem i d siste også.
Hodet festet - Nei, men tror ikke d er langt unna, jm kunne såvidt rikke litt på hodet forrige kontroll, spent på neste om en uke:)
Barnerom - Ferdig!
Matkick - Ingen endringer i matveien...fortsatt verken noe jeg MÅ ha, eller noe jeg slettes ikke takler. Spiser som normalt:)
Plager - Fortsatt utrolig lite plager...litt mer halsbrann nå mot slutten, men ikke noe som er ille. Samt dette med litt sliten/trykk i korsryggen under/etter turgåing.
Humør - Godt humør, føler nesten jeg er mindre hormontroll som gravid enn ellers:eek:
Sykehusbagen - Nå har jeg så smått begynt å handle inn, skal pakke så fort permisjonen starter om 2 dager;)
Høygravid - JA
Tanker om fødselen - Tar d som d kommer, gruer meg ikke (har kanskje sammenheng med at jeg ikke vet hva som venter). Nesten som jeg har lyst å si at jeg gleder meg:) Tenker fortsatt likt!

Alt fint med meg på siste sjekk i PregMet studien (lille ble ikke sjekket noe på den siste kontrollen). Spent på om han har festet seg på neste jm-kontroll. Kjente for første gang stikk nedentil i dag, tro om d begynner så smått å gjøres klart mot fødsel. Blir spennende uker i vente, men han kan gjerne vente noen uker siden d ennå er litt vasking og klargjøring igjen:p
 
Termin - 30 juli
På vei - 38+0
Igjen til termin - 17 dager
Trimester - 3
Neste kontroll - 28 juli
Ultralyd - Oul når jeg var 18+2, studie-ul 12+0, 19+1, 28+0 og 33+1.
Kjønn - Gutt
Utålmodig - Nei, dette går fortsatt overraskende greit altså:)
Nye innkjøp - Kjøpt litt mer klær til lille på salg, i litt større størrelser
Utstyr så langt - Nå er d meste på plass!
Utstyr som gjenstår - Babycall har vi fortsatt ikke fikset, tror vi kjøper den i løpet av uken:)
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Ikke gått noe den siste uken heller:eek:
Mage - Blir bare større og større:p
Vektendring - +13,3 kg
Melk i brystene - Nei, men har hatt klar/hvit væske noen ganger nå, dersom d blir litt press på brystene.
Aktivitet i magen - Hver eneste dag<3 Nå er d morsomt å se hvordan magen endrer form når han flytter på seg!
Tungt - Føler fortsatt ikke at d er spesielt tungt, litt mer strev å bøye seg, kjenner maten komme opp igjen omtrent:p Men slettes ikke noe å klage over!
Kynnere - Ja, men merker de ikke like ofte som tidligere nå...må kjenne på magen om den er hard eller ikke:p Føler d er mindre av dem i d siste også, spent på hva jeg blir å synes om rier og d som værre er:p
Hodet festet - JM sa i dag at hodet var "så godt som" festet, kunne fortsatt rikke bitte litt på d.
Barnerom - Ferdig!
Matkick - Ingen endringer i matveien...fortsatt verken noe jeg MÅ ha, eller noe jeg slettes ikke takler. Spiser som normalt:)
Plager - Fortsatt utrolig lite plager...litt mer halsbrann nå mot slutten, men ikke noe som er ille. Samt dette med litt sliten/trykk i korsryggen under/etter turgåing.
Humør - Godt humør, føler nesten jeg er mindre hormontroll som gravid enn ellers:eek:
Sykehusbagen - Haha, skulle jo pakkes så fort permisjonen startet, veeel...den er fortsatt ikke pakket, men har begynt å legge frem ting som skal ned i d minste.
Høygravid - JA
Tanker om fødselen - Tar d som d kommer, gruer meg ikke (har kanskje sammenheng med at jeg ikke vet hva som venter). Nesten som jeg har lyst å si at jeg gleder meg:) Tenker fortsatt likt!

Alt fint på jm-kontroll i dag, neste kontroll blir om 2 uker (2 dager før termin). Har fått gjort klart litt her hjemme mtp lille, koselig å vaske klær, strikke ferdig, innrede, montere etc. Nå er vi snart klare til at han kan komme<3
 
Termin - 30 juli
På vei - 39+0
Igjen til termin - 10 dager
Trimester - 3
Neste kontroll - 28 juli
Ultralyd - Oul når jeg var 18+2, studie-ul 12+0, 19+1, 28+0 og 33+1.
Kjønn - Gutt
Utålmodig - Ikke utålmodig (ennå), ei heller lei...går så fint så:)
Nye innkjøp - Babycall og litt ting til barnerommet
Utstyr så langt - Nå er alt på plass
Utstyr som gjenstår - Ikke som jeg kommer på
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Gått 1 times tur en gang siste uken
Mage - Ja, den er der, blir ikke noe mindre akkurat
Vektendring - +13,8 kg
Melk i brystene - Nei, men har hatt klar/hvit væske dersom d blir litt press på brystene.
Aktivitet i magen - Hver eneste dag<3 Nå er d morsomt å se hvordan magen endrer form når han flytter på seg!
Tungt - Nei, har funnet mine måte å bøye meg på uten å føle at alt i magen kommer opp
Kynnere - Ja, men merker de ikke like ofte som tidligere nå...må kjenne på magen om den er hard eller ikke:p Føler d er mindre av dem i d siste også, spent på hva jeg blir å synes om rier og d som værre er:p
Hodet festet - JM sa sist at hodet var "så godt som" festet, kunne fortsatt rikke bitte litt på d.
Barnerom - Ferdig
Matkick - Ingen endringer i matveien...fortsatt verken noe jeg MÅ ha, eller noe jeg slettes ikke takler. Spiser som normalt:)
Plager - Fortsatt utrolig lite plager...litt mer halsbrann nå mot slutten, men ikke noe som er ille. D at jeg blir sliten i ryggen etter turgåing tror jeg har gått over, kjente hvertfall ikke noe nå sist.
Humør - Godt humør, føler nesten jeg er mindre hormontroll som gravid enn ellers:eek:
Sykehusbagen - Nå er den så og si ferdig, bare litt småting som gjerne kan pakkes ned i tillegg
Høygravid - Ja
Tanker om fødselen - Tar d som d kommer, gruer meg ikke (har kanskje sammenheng med at jeg ikke vet hva som venter). Nesten som jeg har lyst å si at jeg gleder meg:) Tenker fortsatt likt!

Nå er det ikke mye igjen som skal gjøres her hjemme, nå går vi bare spent og gleder oss til han kommer:)
 
Termin - 30 juli
På vei - 40+0
Igjen til termin - 3 dager
Trimester - 3
Neste kontroll - 28 juli
Ultralyd - Oul når jeg var 18+2, studie-ul 12+0, 19+1, 28+0 og 33+1.
Kjønn - Gutt
Utålmodig - Fortsatt ikke utålmodig, er nok fordi formen er bra:)
Nye innkjøp - Litt klær i større størrelser
Utstyr så langt - Nå er alt på plass
Utstyr som gjenstår - Ikke som jeg kommer på
Svangerskapsrelaterte aktiviteter - Gått 1 times tur en gang siste uken
Mage - Ja, den er der, blir ikke noe mindre akkurat
Vektendring - +15,3 kg
Melk i brystene - Nei, men har hatt klar/hvit væske dersom d blir litt press på brystene.
Aktivitet i magen - Hver eneste dag<3 Ganske heftig buldring, spesielt på kvelden:p
Tungt - Nei, har funnet mine måte å bøye meg på uten å føle at alt i magen kommer opp
Kynnere - Ja, tror d...men må kjenne på magen om den er hard eller ikke:p
Hodet festet - JM sa sist at hodet var "så godt som" festet, kunne fortsatt rikke bitte litt på d.
Barnerom - Ferdig
Matkick - Ingen endringer i matveien...spiser som normalt:)
Plager - Fortsatt utrolig lite plager...litt mer halsbrann nå mot slutten, men ikke noe som er ille, tror til og med d er blitt mindre siste uken. D at jeg blir sliten i ryggen etter turgåing har gått over, selv 1 times tur 39+6 gikk bare fint.
Humør - Godt humør, føler nesten jeg er mindre hormontroll som gravid enn ellers:eek:
Sykehusbagen - Ferdig!
Høygravid - Ja
Tanker om fødselen - Tar d som d kommer, gruer meg ikke (har kanskje sammenheng med at jeg ikke vet hva som venter).

Hjelpes meg, tenk at nå er d bare 3 dager igjen til termin:eek: Nå føles d som at tiden har gått forholdsvis fort, bare gleder oss masse til han kommer<3 Alt er klart! Vognen er ferdig utstyrt med dyne og lammeskinn, sengen har fått på laken, vugga i stuen har fått laken og helseteppe:) Er spent på hvordan fødsel vi får, men gleder meg samtidig. Blir satt i gang hvis d ikke skjer noe innen 10 aug, så om han blir værende til siste slutt vil han i d minste være på tur om 14 dager uansett:D
 
40+4

Termindagen kom og gikk, 1 dag på overtid og like gravid:p Heldigvis at jeg ikke har vært lei etc, eneste jeg kjenner litt på nå er at d er kjedelig...bare sitte hjemme og vente på at noe skal skje. Hadde jeg fått lov å jobbe ville dagene garantert gått fortere, men men...så nærme som vi er nå har vi aldri vært før;)
 
Lille baby E er født<3

På morgenen 03 aug (4 dager over termin) kom lillegutten vår til verden, tett opptil 3,5 kg og 51 cm lang...helt perfekt:)
Dro inn på sykehuset etter 2 døgn med masrier som var såpass sterke (spesielt døgn nr.2) at de måtte pustes igjennom, jeg hadde ikke sjans å ta dem sittende/liggende heller så dette resulterte i null søvn på 2 døgn. Dem kom alt mellom 3 og 25 min hele døgnet... Ringte til sykehuset på kvelden 2 aug og fortalte ståa, fikk beskjed at jeg kunne komme inn, om jeg ønsket, for å få noe å "sove på". Kom på sykehuset i 22.30-tiden og ble koblet til ctg, fikk også sjekket åpning...som viste seg å være på 4 cm. Beskjeden var da at søvn ville jeg nok ikke få til selv med medikament, her ble d baby i løpet av natta/neste dag. Så da fikk vi beholde fødestuen vi hadde blitt sjekket på og etter litt vandring inne på rommet valgte jeg å sette meg i badekaret. Satt der i 1,5-2 timer, når jeg så ble sjekket hadde d blitt 7 cm. Ble stående på stedet hvil en stund, begynte med lystgass (noe som funket helt ypperlig), måtte snu litt på meg slik at lille fikk dreid seg riktig nedover. Fikk etterhvert konstatert 8 cm, prøvde etter beste evne å være oppe og gå i mellom riene, mens når dem sto på syntes jeg d var best å bare ligge på senga med lystgassen. Fikk økt gassforholdet på lystgassen på denne tiden da d ble vanskeligere og vanskeligere å holde seg i ro under riene. Når vi endelig kom til 10 cm var d vaktskifte på sykehuset, ett par ganger mens vi var mellom 10 cm og pressing kunne begynne følte jeg at "nå kommer han", siste gangen så "ille" at jeg fikk mannen til å si ifra at noen måtte komme inn:p Tok selvsagt enda ganske godt med tid før d faktisk ble pressing, men den følelsen av at han var på tur ut var veldig reell der og da. Jm ordnet alt klart av utstyr og jeg fikk endelig begynne å presse, først på ryggen (jeg sluttet her med lystgassen for den føltes bare i veien), så på kne i senga. D gikk fremover, men jm syntes d kunne være enda litt mer effektivt, så hun sendte meg på toalettet for å presse der (hun sa at man fikk en annen måte å presse på da), som sagt så gjort. D funka fjell, tilbake i senga var d "bare" å få pressa han hele veien ut. Pressriene varte i 1 time og 15 min, men han var snill med mamman og hadde gode pauser mellom riene, så vi slapp å "holde igjen" på noe tidspunkt. D endte med 4-5 sting av grad 2.
Totalt 11 timer etter vi ankom sykehuset var d mest dyrebare kommet til verden<3
 
Lillegutt er 2 uker i dag<3

Tenk at han er 2 uker allerede, merker at han vokser som bare d. Vi hadde helsesøster innom på hjemmebesøk når han var 8 dager gammel, da hadde han lagt godt på seg og veide 3700g. Ingen fare for at han får for lite mat hvertfall:p Virker som han trives med tilværelsen...sover godt både i vugga si i stua og i sprinkelsenga på soverommet. Tørr rett og slett ikke å ha han sovende i sengen sammen med oss, heldigvis går d fint for han å sove alene:) Lite skriking er d også, kan være litt slitsomt for mor på kvelden og om natten når han skal ha mat...bruker litt mye tid på å bli rolig igjen etter mating, raping og evt skifting av bleie (kan fort gå to timer fra han våkner til han sovner igjen). Vet jo ikke hva som er normalt, men tror han egentlig er ganske snill med oss:p D må jeg være flinkere å minne meg selv på når d er som "værst"!
Når d gjelder min egen form, går d stadig bedre, men sliter ennå med å stå og gå over lengre perioder. Har nok fått ganske hard medfart "der nede" under fødselen, vet jo ikke hva som er normalen når d gjelder d heller, men virker som d er mange som er i mye bedre form enn d jeg er etter 2 uker:/ Helt ærlig synes jeg den tiden nå etter fødselen er verre enn selve fødselen med tanke på vondter/ubehag, d varer jo over så lang tid!! Har virkelig lyst til å ta med mini i vogna og gå en lang og god tur, men pr nå bli d særdeles korte turer før jeg må snu og gå hjem igjen...så d resulterer i at jeg for d meste sitter hjemme. Heldigvis er mannen (og har vært hele tiden) SUPERFLINK til å hjelpe til...handler, lager middag, skifter bleier, trøster, koser og raper<3 Heldigvis, for hans del, kan jeg hjelpe til mer og mer nå, slik at han får gjort litt mer "sine ting" også:)
Men alt i alt har vi d veldig fint og gleder oss daglig over for en vakker liten skatt vi har fått<3
 
Back
Topp