Gruegleder meg til i morgen

mkrago

Elsker forumet
I morgen "braker" det løs. Jeg blir mest sannsynlig igangsatt med ballongkateter så regner ikke med at fødselen skal starte veldig kjapt. Men jeg både gleder og gruer meg. Med storebror ble jeg forsøkt igangsatt med ballongkateter, men det eksploderte over hele legen og jeg fikk time til igangsettelse neste morgen, men innen det var guttungen født. Jeg vet at det er en risiko for at jeg er for moden til at ballongkateter fungerer og at jeg må vente til fredag morgen og få piller, eller at jeg er helt umoden og at ting tar evigheter. Håper inderlig de gjør noe hvis jeg er for moden til ballong.

Tips til hva jeg bør pakke i fødebagen siden jeg blir igangsatt og ting kan ta tid?
 
Jeg håper dette går rask og smertefritt for deg mkrago! Ta med deg gode klær, noe godt å tygge på, noe du kan drive med om du skulle ha behov. Husk lader så du får ladet telefonen din :)
 
Ha med noe du liker å holde på med selv, jeg satser på telefonen som underholdning:p

håper nesten på litt lenger fødsel denne gangen. Sist satte jm drypp, ventet litt, sjekket åpning, sa takk for seg og ble tilkalt fort igjen da jeg plutselig måtte presse:p men var en positiv opplevelse som jeg husker godt selv om det ble kort.

Skal også pakke en fargebok tenkte jeg, i tilfelle ting går såå rolig for seg. Og propper til mobilen så jeg kan høre på det jeg får lyst til.
Så har jeg pakket mye kjeks og iste.

Det er ikke mulighet for at de gir drypp eller tar vannet om du er moden/har åpning? Skal de da vente til fredag? Ikke helt inni de metodene:p
 
Ha med noe du liker å holde på med selv, jeg satser på telefonen som underholdning:p

håper nesten på litt lenger fødsel denne gangen. Sist satte jm drypp, ventet litt, sjekket åpning, sa takk for seg og ble tilkalt fort igjen da jeg plutselig måtte presse:p men var en positiv opplevelse som jeg husker godt selv om det ble kort.

Skal også pakke en fargebok tenkte jeg, i tilfelle ting går såå rolig for seg. Og propper til mobilen så jeg kan høre på det jeg får lyst til.
Så har jeg pakket mye kjeks og iste.

Det er ikke mulighet for at de gir drypp eller tar vannet om du er moden/har åpning? Skal de da vente til fredag? Ikke helt inni de metodene:p

Det er det jeg ikke aner. Med storebror fikk jeg beskjed om å komme tilbake neste morgen da de fant ut at jeg hadde 3 cm og for stor åpning for ballongkateter. Håper inderlig at de går rett over på neste punkt hvis ikke ballongkateter kan brukes.
 
Masse lykke til! Håper du slipper at det drar så ut:) men nå skjer det i alle fall noe!:)
 
Lykke til.
Håper du får bli skikkelig igangsatt og ikke må tilbake imorgen om ting ikke går som planlagt med ballongkateteret. Kjipt å innstille seg så blir det ikke noe av det.

Jeg tenker å ha med nettbrett så kan jeg evt se noe eller høre på musikk. Husker sist så vi på Americas funniest home videos når ting dro ut hehe
 
Jeg ble satt igang med ballongkateter sist. Det funka tvert.
Masse lykke til!!!
Snart ferdig!
 
Lykke til i dag!

Her ble ikke ballong nevnt engang som mulighet til å sette i gang. Siden jeg var litt moden, ble det drypp, og når det ikke hjalp, så tok de vannet.

Håper det går raskt med deg :)
 
Man innser at det har blitt en god del kontroller på poliklinikken når hun i resepsjonen kjenner deg igjen og husker navnet ditt før du har rukket å åpne munnen :hilarious:
 
Man innser at det har blitt en god del kontroller på poliklinikken når hun i resepsjonen kjenner deg igjen og husker navnet ditt før du har rukket å åpne munnen :hilarious:


Haha,så absolutt:D har gått der alle tre svangerskapene,-12,-14 og nå 16.Noen av dem har jeg hatt alle tre svangerskapene da går det på fornavn og ikke etternavn:p
 
Kommer inn på kontroll og legen er skikkelig negativ. Dette kommer til å ta laaaaang tid og dere bør være forberedt på at det kommer til å ta flere dager osv osv osv. Blir undersøkt, obs 3cm. Får så vidt ballongkateteret til å sitte. Er hjemme, har spist middag og venter på at ting skal ta seg opp. Hvis ingenting skjer i dag er det piller i morgen ettermiddag. I det vi går ut døra sier hun, man kan maks få 2 døgn med piller men det kommer du nok ikke til å trenge.
 
Nå er du i alle fall i gang da:) de vil vel helst at det skal gå så av seg selv som mulig selv om det er satt i gang:) sender fødestøv til deg!
 
Jeg har relativt regelmessige rier med ca 4,5 min mellomrom som varer i 30-40 sek, holdt på i ca 1 time. Ballongkateteret sitter fortsatt så virker ikke som om riene har hatt noe effekt så langt.
 
Back
Topp