Hva gjør dere med sko?

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Fysioen sier at man ikke skal arve sko, bortsett fra sko som er veldig lite brukt og som man bruker sjelden.
Hva gjør man så med de brukte skoene? Tenkte litt på å vaske og donere til f.eks Dråpen i havet. For det er vel bedre med brukte sko enn ingen sko? Så sant de er hele og ikke helt utgåtte. Hva gjør dere?

Kaster de som er godt brukt og slitt og de som ser pene ut og er lite brukt, gir jeg bort :)

Sko kaster jeg!
Kjøper heller billige type sko enn å donere vekk brukte sko som er til vanlig bruk! De som får dem (om de gis til for eksempel dråpen i havet) vil ofte måtte bruke de lenge og mye så synd om de får sko som er ødeleggende for kroppen.

Har arvet bort noen støvler og finsko, men ellers tror jeg vi har det liggende i kjelleren alt sammen... Kan vel hende noen av de minste skoene blir brukt om igjen til neste, vi får se.

Jeg vasker de og gir de til Fretex, selv om de er slitte. Ikke sikkert de blir brukt videre, men tenker at de kan ta den avgjørelsen :-)

Jeg vasker de og gir de til Fretex, selv om de er slitte. Ikke sikkert de blir brukt videre, men tenker at de kan ta den avgjørelsen :-)
Enig med deg der. Synes liksom det er for ille å kaste sko som ser fine ut bare fordi de er brukt. Flyktninger feks har jo ikke alltid sko og mange går i slitte crocs-aktige sandaler. Kan vel ikke bli verre å få et par brukte joggesko. Vi har sånn en enorm overflod her i landet.

Kaster de!
Bedre for foten og ryggen å gå barbent enn i utgåtte sko.

Blir helt satt ut av så mange som selger godt brukte sko på fb-salgsider. De ser slitte og utgåtte ut, ikke nok med at de verken er fine lengre men alt for slitte for andre å gå med, og så skal de ha penger for de i tillegg :o

Utslitte sko kastes. Sko som er lite brukt har jeg tatt vare på. Greit å ha reservesko til bhg for lillebror. Mini arvet noen lite brukte vintersko og de var gull de par gangene han ble kliss våt i de jeg hadde kjøpt.

Gir til Fretex. Gutta får ecco sko til flere hundre kroner hver sesong, de klarer ikke slite de ut eller gå de inn på de få mnd de bruker, så da må det være bedre at noen får ordentlige sko enn at jeg skal kaste de!

De slitte har jeg kastet. De pent brukte har jeg spart. Hadde tenkt å bruke den til nestemann.
Er det helt teit? Vil jo ikke skade barna...

Gir bort eller selger skoene billig. Mine arver ikke av hverandre, men det er mange andre som vil kjøpe pent brukte sko.

Slitte sko eller sko som har blitt brukt en del hiver jeg. Bunadsko ol blir gitt vekk.

Hittil er det bare et skopar som har blitt kassert, og det sparer vi på som minne ;-) Jeg har enda mine første sko. Senere kommer vi nok til å gi pent brukte sko til Fretex (bunadssko o.l. selges muligens) og sko som er slitte kaster vi. Selv om de ikke blir brukt i så mange måneder så blir det gått ganske mange skritt i dem :-)

Vi har arvet men vi bruker enda bare 21..

Enig med deg der. Synes liksom det er for ille å kaste sko som ser fine ut bare fordi de er brukt. Flyktninger feks har jo ikke alltid sko og mange går i slitte crocs-aktige sandaler. Kan vel ikke bli verre å få et par brukte joggesko. Vi har sånn en enorm overflod her i landet.
Ikke sant!
Jeg arvet brødrene mine sine sko i alle år før jeg satte ned foten (bokstavelig talt haha) som 15-åring og ville ha rosa sko med bling på:P
Jeg kan ikke skryte på meg noen senskader :P

Her har asylmottaket fått noen og endel har jeg på jobb (barnehage) som lånesko. Sko som er slitt går i søpla.

Back
Topp