Hva gjør dere med sko?

Vi kster de.
Vi kjøper heller ikke brukte sko.
De skal forme sin egen fot og ingen annens ;)

Sko som er pent brukte brukes som reservesko her, men jeg har en av hvert kjønn, så akkurat nå er det vel omtrent bare vintersko det gjelder. Kaster det som er slitt, men ellers så gav jeg bort en hel haug med sko til loppis. De forsvant fort (bla flere par med pent brukte Viking goretex vintersko), jeg tenker det er mange som ikke har råd til skikkelige sko og med de vinterene vi har hatt i det siste så er skoene heller ikke slitte.

Så lenge skoene ikke er slitte så lar de seg jo "forme på nytt", det er jo ikke slik at nye sko kommer i perfekt passform heller.

Gir til Fretex. Gutta får ecco sko til flere hundre kroner hver sesong, de klarer ikke slite de ut eller gå de inn på de få mnd de bruker, så da må det være bedre at noen får ordentlige sko enn at jeg skal kaste de!
Har de flere par sko hver sesong?
Skoene her blir ikke nødvendigvis slitt sånn utenpå, men sålen er merket av å ha blitt gått på flere ganger om dagen, hver eneste dag, i flere måneder. Enda de har to par å bytte på samtidig (en av de sandaler på sommeren) og støvler i tillegg.

Her går det i søpla. Har en som sliter veldig på skoene og må ha nye hver 3.mnd, og da er det allerede hull foran og gjerne revet av en borrelås :p

Er de veldig slitte så kastes de. Er de pent brukt med spesialsåler i så er de som nye med orginalsålene i. De selges.

Jeg kommer til å gi til Fretex eller lignende så lenge de ikke er utslitte. Greit at man ikke skal arve sko, men for noen står valget mellom brukte sko eller ingen sko.

Last edited:
Joggesko går rett i søpla. De blir jo så slitt! Men støvler/pensko kan jeg gi bort :)

Slitte, godt brukte sko kastes.
De som knapt har vært i bruk gis bort eller selges billig, og de midt i mellom blir med på jobb til lånesko.

Brukssko som ser greie ut gir vi bort til veldedighet. Bunadsko, pensko og andre som av forskjellige grunner ikke blir brukt mer enn en gang og to arves videre av familie og venner.

Slitte og godt brukte sko kastes. Pent/lite brukt gis bort/selges alt ettersom hvor lite og pent brukt de er:)
Har hatt mange arvasko oppigjennom årene selv, og har ingen problemer eller feilstillinger i beina. Ikke kjenner jeg noen andre som har det heller.

Gir bort eller kaster, og selger sko som er brukt få ganger. (Som pensko)

Jeg har et barn som trenger ekstra støtte på føttene pga myke ledd (hun tåer innover når hun går) og vet viktigheten med gode sko. Og har derfor aldri spart penger på sko.

Sko som er helt utslitt går i søpla. Alle andre blir sendt til familie i Afrika :)

Jeg har selv hatt arvet sko og sliter med både rygg og føtter nå, vet flere andre også som gjør det men for noen så har de ikke noe annet valg enn å arve ..

Vi har første barnet enda så de skor som ikke blitt så slitne at vi måtte kaste de har vi i en eske i kjelleren. Ev gir jeg bort de til noen kjenning som får barn når det ikke er aktuelt for flere for oss, men personlig så kjøper jeg heller nye skor til barna enn å bruke arvegods.
Men fint å gi bort til de som trenger det da? :)

Kaster. Arver ikke:). Men 2 åringen sliter ett par joggesko pr uke da:eek:. Han kjører "motorsykkel " i barnehagen så tuppen blir slitt bort:p

Slitte går i søpla, andre sendes til Romania.

Kaster selvfølgelig slitte sko, så kaster jeg eller prøver jeg å selge de som er greie. For det er utrolig mange som bruker brukte sko til barna sine og jeg legger med ikke bort i det, for om ikke de kjøper av meg, så kjøper de av andre.
Men mine barn bruker ikke arvede sko, hverken etter hverandre eller andre, uansett om det sko som er lite brukt eller ikke. Det skal ikke til mer enn 3% feilslitasje på skoene, før det kan gjøre skade hos neste, og det er ikke noe man kan se med det blotte øye.

Har tatt vare på et par sandaler og et par finsko som nesten ikke ble brukt.
Utslitte sko kastes.
Brukte sko som er hele og fine, har jeg i sånne kles-conteinere.

Slitte sko blir kasta, pent brukte blir sendt med når det går lastebil til Romania. At det er bedre å gå barbeint enn i arvesko gjeld i alle fall ikkje i minusgrader...

Stoff og joggesko blir fort slitt, så de kaster vi. Men dyre goretexsko tar jeg vare på eller gir bort altså.. Når du betaler 1000 kr for et par som kun blir brukt en sesong, og ser fine ut, da blir det for dumt å kaste..

Back
Topp