Joggebukse i bhg?

Hvorfor skulle barna ikke få gå i joggebukser i barnehagen?:confused: Jeg sender mitt barn i behaglige klær, det viktigeste er at de kan bevege seg lett når de leker. Selvsakt hele klær, ikke hullete ol:)

Ser jo ut ifra det dere skriver at jeg må ha snakket med en gjeng som ikke representerer majoritetens syn på klesvalg i barnehagen:D Jeg ble litt overrasket over holdningen, men det skal sies at det var en samtale med en del "finere" fruer hvor status og fasade betyr mye :p

Vil vel si det er tullete av foreldrene som aldri ville gjort det. Tenk så
Ukomfortable de barna er a? I stramme klær laget for å se fine ut... Nei, i bhg skal ungene leke, ha det gøy og ikke mist være opp og ned så joggebukser er perfekt bhgtøy etter min mening ;)
Å det kan man vøre uten joggebukse også
Ukomfortable fordi man ikke bruker joggebukse??

Jeg er av de som ikke liker joggebukse og min sønn gjorde heller ikke det før
Det har likevel aldri hindret han u å være aktiv og leke

Jeg er av de som ikke liker joggebukse og min sønn gjorde heller ikke det før
Det har likevel aldri hindret han u å være aktiv og leke
Det finnes absolutt mange gode alternativer til joggebukse, som også er myke og komfortable! Men syns joggebukse er praktisk fordi de tåler litt. Mine jenter går kun i tights, og de blir det fort hull i!

Det finnes absolutt mange gode alternativer til joggebukse, som også er myke og komfortable! Men syns joggebukse er praktisk fordi de tåler litt. Mine jenter går kun i tights, og de blir det fort hull i!
Det er nettopp det, det finnes mye annet men i sånnr diskusjoner høres det ut som det kun finnes trange jeans eller joggebukser.

Å det kan man vøre uten joggebukse også
Ukomfortable fordi man ikke bruker joggebukse??

Når jeg tenker joggebukse tenker jeg vide og behagelige bukser... Så ja jeg har sett mange barn både på skolen og i bhg med veldig upraktiske og ukomfortable klær som absolutt kunn er laget for å se fine ut.

Ser jo ut ifra det dere skriver at jeg må ha snakket med en gjeng som ikke representerer majoritetens syn på klesvalg i barnehagen:D Jeg ble litt overrasket over holdningen, men det skal sies at det var en samtale med en del "finere" fruer hvor status og fasade betyr mye :p
Vet om mange jeg som ikke vil barna sjal gå i joggebukse, ser ikke noe galt i det.
Vi er alle forskjellige :)

Ehh? Nei, altså, jeg sender jenta mi i barnehagen med slim jeans, en singlet med utringning, striglet hår og nysminket ansikt. Gud forby om hun skal se slaskete ut.

Vet du hva... JA, jeg sender lett ungen i barnehage med joggebukse. Praktiske klær! Får være måte på hvor overfladiske vi skal være.

Joggebukse=arbeidstøy for små barn :)
Joggebukse, fleecebukse, turbukse og super/ullundertøy er de aller mest brukte og mest likte plaggene både av oss her hjemme og i bhg der jeg jobber. Pluss kjole og strømpebukse på jentene da. Det betyr lite hvordan det ser ut, så lenge det passer barnet og er rent. Det er mye viktigere at det er behagelig å bevege seg i.

Det hender titt og ofte hu drar i bhg med joggebukse! Ellers bruker hu mye tights! Barna er så aktive så jeg tar på barnet mitt det jeg selv syns hadde vært behagelig å bruke om jeg hadde vært så aktiv.

Joggebukse helt greit

Jeg hadde nettopp en samtale med fire andre foreldre som har barn på samme avdeling som sønnen min. Vi kom inn på temaet "klær", og den ene forelderen sa at hun aldri i verden ville sendt barna sine med joggebukse i barnehagen. De tre andre var fullstendig enig.

Selv sender jeg som regel sønnen på 3 år i joggebukse eller andre behagelige stoffbukser framfor denimbukser. Stive skjorter unngås stort sett også. Selv styrer jeg unna joggebukser på jobben, men så er jo ikke jeg på langt nær så aktiv som treåringen.

Hva mener/gjør dere? Er det ok å sende barnehagebarna i joggebukse eller synes dere det er "slaskete"? :)

Håper det er greit med joggebukse :) Her går gutten min i relativt pent tøy (er hjemme), men når han skal i bhg blir det joggebukser! Har kjøpt inn mange til han skal startr ;)

Komfort går foran utseende for vår del! Joggebukse er mye bedre å bevege seg i :-)

Jeg kjøper bevisst barneklær som er myke og gir god bevegelighet.

Har noen barn på skolen hvor jeg jobber som bestandig har hull på knærne også, ungene løper rundt i stilongs eller annet mykt og bevegelig, men jeg kjenner dem jo og vet at foreldrene hadde måttet kjøpe nye klær hver uke hvis de hadde kastet alt med hull, og de lapper stadig vekk også, for ungene er kjempeaktive! Fulle av skrubbsår og hull, men bestandig i lek og aktivitet, aldri syke, og alltid i godt humør.

Jeg tenker det er et sunnhetstegn med sporty klær og hullete knær. ja til friske barn som er ute og klatrer i trær eller løper på fotballbanen.

For noe tull, syns jeg! Eldste har gått i joggebukser i 5 år, og minste ennå. Komfort foran stil. Bevegeligheten er mye bedre i joggebukse enn denim
På vinteren er det stort sett bare strømpebukse eller longs.

Syns joggebukse i barnehagen er helt topp, jeg; myke og behagelige klær som tåler litt røff lek uten at det går hull på dem med en gang :)

Back
Topp