Juni - skravletråden

Jeg skal ut og shoppe litt. (I dag igjen)
Jeg trenger noen strikkepinner + at jeg skal se etter en bok, eldste og mannen trenger sokker .
Spør frøkna om det er noe hun trenger.
Hun kommer bort til meg, gir meg en stor kos.
Store brun/grønne øyne ser på med med det lille fjeset omringet av lyst hår.
"mamma, jeg trenger ny kjole med Elsa og Anna" og ny stor kos...

Noen som sa smisking :p
Haha... den prøvde frøkena her seg på i går... men med en elsa lipsyl... "må jo ha det mamma.. det må du jo skjønne"

Ja:( hun har vært sånn siden hun var 4-5mnd. Bare de står ved siden av oss en meter unna og ser på henne, eller enda verre prater til henne. Klorer hun seg fast og gråter med en gang.
Slik var/er min niese også:) begynner å bli bedre nå, hun er 15 måneder:)

Jeg stortrivdes, og ble utrolig glad i barna. Slet litt med noen foreldrene som ikke holdt avtaler da. Kom ikke når dem sa til levering, og henting. Og jeg hadde jo rutiner som skulle overholdes. Åpen barnehage, planer med andre dagmammaer, mattid osv akkurat det var slitsomt.
Også er jo ikke lønna den beste, men for meg var det verdt det siden barna mine, og dagmamma barna satte pris på hverandre. Og jeg følte det ga meg noe og ble utrolig knyttet til barna selv også.

Viktig og skrive kontrakt med foreldrene. Da har de noe, og forholde seg til, og vet hva du forventer av dem. De fleste forstår, og følger kontrakten... Men noen er sløve, og tenker kun på seg selv...

Uff ja, ser den.
Hm, kanskje noe å vurdere etterhvert, hadde jo vært ganske spennende. :)
Men du tok med alle ut, sånn i åpenbarnehage og slikt? Hvordan gjorde du det med reise og hvor mange pleide du å passe på om gangen?

Er det innafor å legge seg på sofaen med babyverdenforumet og en kopp te og samtidig ha et tonn med husarbeid man egentlig burde gjort? Er så sliten!

Hadde jeg gjort uten tvil om jeg hadde vært veldig sliten! Håper du har fått slappet av :)

Back
Topp