Guttenavn!

marne_katt

Glad i forumet
Ah, vi blir altså ikke kloke på hva lillegutt skal hete. Vi har en knapp på Oskar, men ikke enige om d skal skrives med c eller k. Også skal d passe med Tobias og Chanine.

Tips anyone?

Sliter med det samme. Har et par som jeg liker. Men er redd de kan bli navn som går igjen i klassen når han starter på skolen.

Har det likt.. Ikke i nærheten av å finne guttenavn..

De som var på listen her var:
Cornelius
Christian
Linus
Christoph Alexander
Sander
Olliver
Men, så blir det en jente og da er det en helt annen liste:p

Jeg syns Oskar er fint:)
Vi har valgt ett navn som vi er 99,4% sikre på at han er den eneste i klassen som heter:P

Ja vi vil jo også prøve å få til et navn som ikke så mange andre rundt her vi bor har, men d er jammen meg lettere sagt enn gjort!

Vi har valgt ett navn som vi er 99,4% sikre på at han er den eneste i klassen som heter:P
Nå ble jeg nysgjerrig :) Snuser litt på et sjeldent navn selv, men vet ikke om jeg tør..

Nå ble jeg nysgjerrig :) Snuser litt på et sjeldent navn selv, men vet ikke om jeg tør..
Her blir det et navn som jeg er usikker på om har blitt brukt i det hele tatt i Norge. Men, det er til jente da:) Navnet er valgt fordi jeg synes det er veldig fint og så liker jeg veldig godt meningen med selve navnet:p
Om du vil gå for et sjeldent navn så er det jo ingen hindring:)

Her blir det et navn som jeg er usikker på om har blitt brukt i det hele tatt i Norge. Men, det er til jente da:) Navnet er valgt fordi jeg synes det er veldig fint og så liker jeg veldig godt meningen med selve navnet:p
Om du vil gå for et sjeldent navn så er det jo ingen hindring:)
Da jeg fikk min første i 2009, visste jeg ikke om noen andre som het Storm :) Fikk mange reaksjoner, men dreit i det. Nå er jeg iallefall superfornøyd med valget. I fjor fikk jeg Stella Evelina. Nå har jeg lyst til å bruke Styrk, eller Skyler, men vet ikke om jeg tør. Sambo vil ha Scott, men det liker jeg ikke så godt :) Hva vurderer du?

Det er så vanskelig å velge navn synes eg, vi venter en overraskelse så må ha klart både guttenavn og jentenavn (ønsker vertfall å ha det klart før fødsel) :-) men nesten helt blank, har nesten bestemt jentenavn, men guttenavn er vanskelig :/

Da jeg fikk min første i 2009, visste jeg ikke om noen andre som het Storm :) Fikk mange reaksjoner, men dreit i det. Nå er jeg iallefall superfornøyd med valget. I fjor fikk jeg Stella Evelina. Nå har jeg lyst til å bruke Styrk, eller Skyler, men vet ikke om jeg tør. Sambo vil ha Scott, men det liker jeg ikke så godt :) Hva vurderer du?
Her er navnet unndratt offentligheten frem til fødselen:p kun 3 personer som vet om det inkl megselv og bf. Storm og Stella Evelina var jo utrolig fine! Styrk tror jeg aldri jeg har hørt om før, Skyler synes jeg er veldig fint og så kjenner jeg et par Scott:) Kan jo være dere plutselig ser at ett av de stemmer når han er født? Min frykt er at frøet blir født og så passer ikke navnet:p

Vi har valgt ett navn som vi er 99,4% sikre på at han er den eneste i klassen som heter:p
Vi har også valgt en sjeldent navn, tilsammen 43 i Norge som heter det. Men kommer fra en liten bygd (bor ikke der nå), men selvfølgelig av 5000 innbyggere heter en annen liten jente det samme, hva er oddsen :p hahaha
Morsomt med sjeldene navn!

Her har vi forelsket oss i navnet Alvin❤️ bor på en liten plass(bygd), og vet ikke om noen andre her som heter dette, og det er foreløpig ikke noen av de andre guttene i hans kull som har fått dette navnet!

Vi vil ikke vite kjønn, så har måttet velge oss både et guttenavn og et jentenavn. Blir det gutt skal han kalles opp etter mannen min. Det er bare 3-4 stykker i Norge som heter det, selvom det er et gammelt norrønt navn, og av de 3-4 personene er den ene mannen min og den andre svigerfar ;-) Er et veldig spesielt navn da, så har fått trumfet igjennom at barnet bør ha et navn til som er litt mer "normalt".

Sniker fra desember16
Vi har både jentenavn og guttenavn klare.
Blir det ei jente skal hun hete Seline, blir det en gutt skal han hete Max :)

Andre guttenavn jeg liker er Ante, Malte og Ulrik men de likte ikke min mann :D

Jeg har laget en lang liste,en jeg blir ikke helt fortrolig med noen av de. Bortsett fra Oskar. Og kanskje Torjus, men d vil ikke sambo :p Ender vel med at vi må se hva som kler gutten når han kommer ut :)

Oskar er et veldig fint navn, men riskerer at fler på samme kull heter det. Liker også best Oskar med k.

Sliter med å finne et fint dobbeltnavn til lillegutt her også.. Siden førstemann har dobbeltnavn så må vi liksom ha det nå også..

Foreløbig er navn som Mathias, Lyder, Oskar, Emil, Lavrans, Alfred, Håkon og Theodor noen favoritter... Men ingen av disse passer med noen dobbeltnavn.

Her er navnet unndratt offentligheten frem til fødselen:p kun 3 personer som vet om det inkl megselv og bf. Storm og Stella Evelina var jo utrolig fine! Styrk tror jeg aldri jeg har hørt om før, Skyler synes jeg er veldig fint og så kjenner jeg et par Scott:) Kan jo være dere plutselig ser at ett av de stemmer når han er født? Min frykt er at frøet blir født og så passer ikke navnet:p
Vi har bestemt oss for Oliver og har blitt vant til navnet i hverdagen. Og det er jo ingen fasit på hvordan en Oliver ser ut.☺

Oskar er et veldig fint navn, men riskerer at fler på samme kull heter det. Liker også best Oskar med k.

Sliter med å finne et fint dobbeltnavn til lillegutt her også.. Siden førstemann har dobbeltnavn så må vi liksom ha det nå også..

Foreløbig er navn som Mathias, Lyder, Oskar, Emil, Lavrans, Alfred, Håkon og Theodor noen favoritter... Men ingen av disse passer med noen dobbeltnavn.

Veldig fine navn :) har hørt både Oskar, Emil og Håkon i dobbeltnavn før :)

Vi har bestemt oss for Oliver og har blitt vant til navnet i hverdagen. Og det er jo ingen fasit på hvordan en Oliver ser ut.☺
Oliver er et utrolig fint navn og hadde det på guttelisten her:) Nei, der er absolutt ingen fasit og navnet er nok stuck her og:p Er 99,9% sikker på at det ikle blir endret når hun blir født☺️

Back
Topp