Baby i utlandet

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Flere som skal til utlandet? Noen som har tips til skygge? Blir litt vanskelig å drasse med seg en svær parasoll :p
Tar med solkrem, solhatt, solbriller, vogn med god solskjerming, men UV-telt liksom? Noen som har noen tanker?

Vi var i Spania tidligere i vår, hadde med både vogn med ekstra solskjerm og uv-telt. Hun ble fort utålmodig og lei av å sitte i vognen når den stod i ro, så det var kjekt å kunne veksle med å ha henne under uv-teltet når vi var ved bassenget og på terrassen

Vi var i Spania tidligere i vår, hadde med både vogn med ekstra solskjerm og uv-telt. Hun ble fort utålmodig og lei av å sitte i vognen når den stod i ro, så det var kjekt å kunne veksle med å ha henne under uv-teltet når vi var ved bassenget og på terrassen
Ok :)

Men hvordan tror du det er med 8 mnd gammel baby? Min er 6 mnd og 3 uker og ganske "overalt". Vet ikke om hun krabber ved 8 mnd, men ser for meg at hun i hvertfall ikke holder seg i teltet. Hvis ikke hun vil sitte inni der da :) blir visst fort fullt ved bassengkanten så kan hende vi må være på stranda.

Snakket med hs tidligere denne uken, og nevnte som du sier - at det ikke er enkelt å holde disse luringene i ro :) Hun nevnte at hvis man skal være i basseng/ved stranda så var jo uv-drakt fint å ha, gjerne en solhatt som også dekker skuldrene. Smøre det som ikke dekkes
Og passe på at de hadde rikelig med drikke, da de fort blir dehydrert

Er for egen del forbedret på at det sikkert blir en del frem og tilbake, da min gjerne blir utålmodig og tvilsomt vil sitte i skyggen under en parasoll så veldig lenge av gangen :P

Snakket med hs tidligere denne uken, og nevnte som du sier - at det ikke er enkelt å holde disse luringene i ro :) Hun nevnte at hvis man skal være i basseng/ved stranda så var jo uv-drakt fint å ha, gjerne en solhatt som også dekker skuldrene. Smøre det som ikke dekkes
Og passe på at de hadde rikelig med drikke, da de fort blir dehydrert

Er for egen del forbedret på at det sikkert blir en del frem og tilbake, da min gjerne blir utålmodig og tvilsomt vil sitte i skyggen under en parasoll så veldig lenge av gangen :p
Ja, den UV-drakten jeg har har korte armer og ben (ble brukt til 11mnd gammelt barn, de tåler jo litt mer).
Burde jeg kjøpe en som går helt ned til håndleddene og anklene? Og så finnes det badesokker som har UV-beskyttelse jeg tenkte å kjøpe, hvis jeg får tak i små nok da ;)

Fikk forresten prøvd sportsvognen vi skal ha med (babyjogger city mini) og den har fantastisk kalesje, kom bare litt sol på beina , men skal kjøpe parasoll og ha med ekstra skjerm som festes på kalesjen.

Ja, den UV-drakten jeg har har korte armer og ben (ble brukt til 11mnd gammelt barn, de tåler jo litt mer).
Burde jeg kjøpe en som går helt ned til håndleddene og anklene? Og så finnes det badesokker som har UV-beskyttelse jeg tenkte å kjøpe, hvis jeg får tak i små nok da ;)
Har også med korte armer, vurderer en med lange - samtidig sa legen at så lenge det var kortvarig trengte man ikke å bli helt hysteriske (men synes det er vanskelig å vite hvor grensen går..)

Badesokker ser så varmt ut?

Har også med korte armer, vurderer en med lange - samtidig sa legen at så lenge det var kortvarig trengte man ikke å bli helt hysteriske (men synes det er vanskelig å vite hvor grensen går..)

Badesokker ser så varmt ut?
Tror ikke det blir noe annet enn vanlige sokker :) og har dem kun på når vi skal bade.

Ok :)

Men hvordan tror du det er med 8 mnd gammel baby? Min er 6 mnd og 3 uker og ganske "overalt". Vet ikke om hun krabber ved 8 mnd, men ser for meg at hun i hvertfall ikke holder seg i teltet. Hvis ikke hun vil sitte inni der da :) blir visst fort fullt ved bassengkanten så kan hende vi må være på stranda.

Blir nok vanskeligere da ja! Hun var jo bare 5mnd, så var ikke så veldig mobil da vi var på ferie. Har brukt uv teltet litt ute nå de siste dagene, men det blir kun korte økter før hun blir lei av lekene og ser noe mer spennende utenfor teltet som hun åler seg mot

Blir nok vanskeligere da ja! Hun var jo bare 5mnd, så var ikke så veldig mobil da vi var på ferie. Har brukt uv teltet litt ute nå de siste dagene, men det blir kun korte økter før hun blir lei av lekene og ser noe mer spennende utenfor teltet som hun åler seg mot
Ja, her er hun også slik at hun flytter mye åå seg.

Uv-drakt, solhatt og parasoll til å ha pauser fra sola i :) eller telt :)

Solbriller er også viktig :) viktig å beskytte øya også. Men jeg sliter med å få min til å ha dem PÅ og ikke røske dem av :D

Men bruker dere solbriller med strikk, da? :) Jeg kommer til å kjøpe det, men venter til like før vi drar så jeg kan velge noen som passer akkurat (vet de kan justeres, men likevel).

Er så mye jeg må kjøpe, er visst ikke barebare å ha med baby til utlandet altså!!! :o

Må få tak i UV-drakt, kanskje 2 stk i tilfelle uhell (føler ikke at den kortermede uvdrakten jeg har arvet passer seg til sydligere strøk, er mer Norgevær den passer til tror jeg :p )

Flere solhatter

Parasoll til vognen

UV-badesko/sokker

Solkrem (bestilt)

Babybadering (sånn de sitter i så de ikke faller ut :) )

Trillebag

solbriller

grøtoppbevaringsdings m/skje

Nye leker for å forenkle flyturen

Barnas hus har en del salg på noe av det. Kjøpte uv-drakt og sanna badesko til 50% :)

Var ikke salg på nett i hvertfall :( Så heller ingen langermede uvdrakter. Hmmm

Var ikke salg på nett i hvertfall :( Så heller ingen langermede uvdrakter. Hmmm
Hmm, nei de hadde bare med korte at jeg nå. Var i butikk jeg så 50%, men kjedelig å dra hvis de ikke har..

Back
Topp