Hvor mange bleier?

Totoro^-^

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Vet det er anbefalt å ta med bleier til utlandet, og siden var lokale remabutikk kun tillater at man kjøper to pakker av gangen må vi innom et par ekstra ganger for å "hamstre" - men hvor mange bør man ta med?

Vet jo at dette kommer mest an på hvor mange ungen bruker i snitt, men det varierer litt fra dag til dag her. Vi skal være borte i ca 4 uker - ta med 400 bleier? (virker så absurd satt i tall sånn :P)

Hvor er det dere skal? Da vi reiste til Spania, tok vi ikke med for hele oppholdet. Var bare det at bleiene var dyre der, så da fant vi ut at vi heller bare kjøpte der, i stedet for å måtte ha med en ekstra trillekoffert med bleier :D hehe! Var helt fine bleier vi kjøpte der nede. Men våtserviettene derimot... dem var jo så parfymerte så ville aaaldri kjøpt dem ellers. Men fikk ikke tak i uparfymerte.

Hvor er det dere skal? Da vi reiste til Spania, tok vi ikke med for hele oppholdet. Var bare det at bleiene var dyre der, så da fant vi ut at vi heller bare kjøpte der, i stedet for å måtte ha med en ekstra trillekoffert med bleier :D hehe! Var helt fine bleier vi kjøpte der nede. Men våtserviettene derimot... dem var jo så parfymerte så ville aaaldri kjøpt dem ellers. Men fikk ikke tak i uparfymerte.
Skal til Frankrike. Fikk pappa til å sjekke prisene skatt han var der og fikk tilbake at en pakke med ca 30 bleier var på nesten 20€..

Nå har vi muligheten til å sende med noen pakker med foreldrene mine som reiser tidligere - så tror vi gjør det. Litt pga pris, litt fordi vi vet disse bleiene passer formen hans og vi ikke har hatt noen lekkasjer hittil :)

Hmm.. kan du ikke kjøpe der nede? Vil tro bleiene opptar veldig stor plass av bagasjen?
Jeg skal en uke vekk og regner vel 5 bleier pr dag. Dvs 35 stk, det er ikke en pakke engang :) Blir det krise, kjøper vi der nede.

Så kanskje du bør ha med 150 bleier :p :p

Hmm.. kan du ikke kjøpe der nede? Vil tro bleiene opptar veldig stor plass av bagasjen?
Jeg skal en uke vekk og regner vel 5 bleier pr dag. Dvs 35 stk, det er ikke en pakke engang :) Blir det krise, kjøper vi der nede.

Så kanskje du bør ha med 150 bleier :p :p
Som nevnt over, kan sikkert kjøpe der - men veldigange av dem ered parfyme, noe han får utslett av. Og de uten er gjerne ganske så dyre.

Oj, vi er på 3. bleien allerede i dag (første når han står opp, så fyller han gjerne en stor til innen første halvtimen) og en til før første dupp. Så må nok beregne noe mer selv.

Tenkte jeg skulle sjekke over nesten uken hvor mye vi faktisk bruker :)

Som nevnt over, kan sikkert kjøpe der - men veldigange av dem ered parfyme, noe han får utslett av. Og de uten er gjerne ganske så dyre.

Oj, vi er på 3. bleien allerede i dag (første når han står opp, så fyller han gjerne en stor til innen første halvtimen) og en til før første dupp. Så må nok beregne noe mer selv.

Tenkte jeg skulle sjekke over nesten uken hvor mye vi faktisk bruker :)
Parfyme ja, det er ikke noe særlig. Ja, her går det ikke så veldig mange bleier! Men hun spiser nok lite for alderen (legger dog på seg normalt etter sin egen kurve). Istad f.eks så var måltidet 120ml melk (drakk ikke alt).

Så det er forskjell på dem ja.
Lurt å se hvor mye dere bruker :) Kan skrive tall på bleiene :p 1,2,3 og fylle ut hele bleiepakka så ser du hvor langt du har kommet hvis du glemmer tellinga.

Skal du ha vogna i prampack? Om du skal det hadde jeg putta masse bleier oppi der :p
Vet av erfaring at bleier i utlandet er dyrt altså!

Skal du ha vogna i prampack? Om du skal det hadde jeg putta masse bleier oppi der :p
Vet av erfaring at bleier i utlandet er dyrt altså!
Vurderer å leie/kjøpe prampack ja. Ikke dumt å fylle litt der nei - tror egentlig at det skal gå greit å frakte, bare litt usikker på hvor mange

Parfyme ja, det er ikke noe særlig. Ja, her går det ikke så veldig mange bleier! Men hun spiser nok lite for alderen (legger dog på seg normalt etter sin egen kurve). Istad f.eks så var måltidet 120ml melk (drakk ikke alt).

Så det er forskjell på dem ja.
Lurt å se hvor mye dere bruker :) Kan skrive tall på bleiene :p 1,2,3 og fylle ut hele bleiepakka så ser du hvor langt du har kommet hvis du glemmer tellinga.
Her er han et matvrak :P spiser gjerne grøt, fruktmos og middag i tillegg til påfyll av pupp hver 2/3t og litt vann hvis det er varmt. Ikke rart det kommer mye ut da kanksje? :P

Lurt å notere. Skriver det inn på mobilen enn så lenge, ikke alltid vi bruker av samme pakken (har noen i stellevesken, noe up N go osv :) )

Her er han et matvrak :p spiser gjerne grøt, fruktmos og middag i tillegg til påfyll av pupp hver 2/3t og litt vann hvis det er varmt. Ikke rart det kommer mye ut da kanksje? :p

Lurt å notere. Skriver det inn på mobilen enn så lenge, ikke alltid vi bruker av samme pakken (har noen i stellevesken, noe up N go osv :) )
Nei, da kommer det jo mer ut :) !!

Bruker dere rema 4? Det er 50 i en pakke så det er jo ganske lett å regne i alle fall :P
Hvis du tar med 4 pakker = 200 bleier. Da har du 6,6 bleie om dagen i 30 dager. Er det noe sånt dere bruker om dagen?
Nr 5 har 44 bleier i pakka.

Syns det hørtes lurt ut å notere antall bleier i en ukes tid så vet du ganske nøyaktig.

Bruker dere rema 4? Det er 50 i en pakke så det er jo ganske lett å regne i alle fall :P
Hvis du tar med 4 pakker = 200 bleier. Da har du 6,6 bleie om dagen i 30 dager. Er det noe sånt dere bruker om dagen?
Nr 5 har 44 bleier i pakka.

Syns det hørtes lurt ut å notere antall bleier i en ukes tid så vet du ganske nøyaktig.
Ja, det er rema 4 :) veldig greit å regne ut når det er 50stk.

I dag har jeg notert 7 bleier, tipper det blir en til i natt. Mannen mener vi bør regne 10/dag ,da det fort kan bli mye med bading/tur og ekstra drikke. Blir spennende å se denne uken i alle fall

Ja, det er rema 4 :) veldig greit å regne ut når det er 50stk.

I dag har jeg notert 7 bleier, tipper det blir en til i natt. Mannen mener vi bør regne 10/dag ,da det fort kan bli mye med bading/tur og ekstra drikke. Blir spennende å se denne uken i alle fall

Ja du får si hva du kommer frem til, hihi :) Kjekt å kunne sende med foreldrene dine da :)

Ja du får si hva du kommer frem til, hihi :) Kjekt å kunne sende med foreldrene dine da :)
Veldig :) tenkte jeg skulle få dem til å sjekke litt ut priser, om det er noe annet vi bør ta med og :)

Ble 8 i går, r på 3. i dag ^^

Ble en 6/7 i dag og. Muligens at det er det jeg tar som utgangspunkt

Back
Topp