Smokk

Blir nok smokk her også, vil heller ha smokk enn at han skal venne seg til å sutte på tommelen.

Tar ikke med noe - Sist hadde vi ikke med og etterhvert når jeg ble "brukt som smokk" så nektet han å ta smokk. Tok heller ikke flaske. Kun pupp. Begynte med drikkeflaske relativt tidlig for å få i han vann i tillegg til melken min.

Her gjør vi slik som med førstemann. Introduserer det OM det er behov :) og venter uansett til ammingen er i orden! førstemann fikk smokk når han var 2-3 mnd gammel og har bare brukt den når han skal sove. Synes det er veldig greit, så håper lillesøster blir slik å :)

Må innrømme at tommel er magisk. Da ordner de seg selv og sutter seg i søvn istedenfor å skrike hver gang smokken faller ut. Men det er verre å avvende med tommel.
Ja, akkurat det må være liiiitt praktisk. Men å bruke tommelen er etterhvert så uhygienisk også. Hvertfall hvis de fortsetter til de er noen år. Jobber som lærer og har sett flere førsteklassinger som sutter på tommelen :o

Ja, akkurat det må være liiiitt praktisk. Men å bruke tommelen er etterhvert så uhygienisk også. Hvertfall hvis de fortsetter til de er noen år. Jobber som lærer og har sett flere førsteklassinger som sutter på tommelen :o[/QUOTE

Ikke lett dette med tommel/fingre - har en jente jeg er tante til som brukte tommelen da hun var lita og når hun ble storesøster som 8 åringen begynte hun plutselig å gjøre dette igjen(!)

Når det gleder dette med hygiene så spiser små barn en del greier i løpet av året/ene så en tommel/finger her og der gjør nok ikke ting så mye værre.

De fleste unger synes også etterhvert at det er ekkelt med møkk/skitt og vil vaske seg. Gutten vår begynte med det da han var rundt 2.

Fikk folk forresten med seg dette med at man nå tror at de siste tiårene er man blitt så "over hygenisk" at flere nå utvikler pollenallergi?

Last edited: