Sulthetsfølelse heeeeeele tiden

sunshinesept

Andre møte med forumet
Hva i all verden skal man spise? Når sulthetsfølelsen kommer så må jeg spise med en gang, eller så blir jeg skikkelig dårlig.. Og føler ofte at eg må spy. Men nå har jeg det sånn heeeeele dagen. Spiser jo hele tiden.. Er helt forferdelog å ha det slik.. Spesielt når man MÅ spise ofte men ikke har lyst på noe som helst...
Har dere tips til mat? Og noe som kan hjelpe? Uff... Godt det kommer en fin og god gave til slutt <3

Dette er meg også! Har kommet over den verste kvalmen da, men har spist så mye brødskive med ost eller hamburgerygg at jeg er dønn lei. Prøv å mikse det opp med frukt og yoghurt, siden det er lett å ha med seg. Også er jo havregryn og annen kornblanding veldig greit å variere med... :)

Det er ikke lett å ha det motsatt heller :/ jeg eier ikke sultfølelse i det hele tatt... Ikke gjort det siden januar i fjor...

Høres kjent ut, jeg er enten stappmett eller sulten og småkvalm. Spiser druer, bære, epler, vannmelon osv som mellommåltider. Det er lett å få ned, passelig sunt og lett å bare spise litt av.

Hvor lenge hadde du det slik? Godt at du er over det værste! ☺ Hvor langt er du på vei? Jeg spiser mye epler, appelsiner og druer.. Og knekkebrød.. Men er så lei :-/

Dette er meg også! Har kommet over den verste kvalmen da, men har spist så mye brødskive med ost eller hamburgerygg at jeg er dønn lei. Prøv å mikse det opp med frukt og yoghurt, siden det er lett å ha med seg. Også er jo havregryn og annen kornblanding veldig greit å variere med... :)
Hvor lenge hadde du det slik? Godt at du er over det værste! ☺ Hvor langt er du på vei? Jeg spiser mye epler, appelsiner og druer.. Og knekkebrød.. Men er så lei :-/

Høres kjent ut, jeg er enten stappmett eller sulten og småkvalm. Spiser druer, bære, epler, vannmelon osv som mellommåltider. Det er lett å få ned, passelig sunt og lett å bare spise litt av.
Uffda.. Ja det går mye i frukt her også. Men har liksom ikke lyst på noenting.. er så bale .. :-/

Hva i all verden skal man spise? Når sulthetsfølelsen kommer så må jeg spise med en gang, eller så blir jeg skikkelig dårlig.. Og føler ofte at eg må spy. Men nå har jeg det sånn heeeeele dagen. Spiser jo hele tiden.. Er helt forferdelog å ha det slik.. Spesielt når man MÅ spise ofte men ikke har lyst på noe som helst...
Har dere tips til mat? Og noe som kan hjelpe? Uff... Godt det kommer en fin og god gave til slutt <3

Sånn har jeg også vært. Det er kun de gangene jeg går for lenge uten mat (dvs over 2,5 timer) at jeg spyr. Rare greier.
Jeg har blitt så veldig oppblåst, og mistenkte brødet. Spiste brødskive 4-5 måltider til dagen. Brød og middag:-/

Bestemte meg for å prøve å forandre på det.

Laga bl.a en veldig god salat med kyllingkjøtt og avokado til lunsj her en dag.

Et lite tips er å kutte /vaske salaten, legge den i en lufttett boks i kjøleskapet. Da går det kjapt å hive sammen en salat når du er sulten. Jeg har merket at når jeg spiser salat, så blir jeg ikke så kvalm når jeg er sulten igjen etterpå. Aner ikke hvorfor.
Hiver du litt egg i salaten så metter den godt.

Ellers vil jeg anbefale yogurt naturell og axa frukt med honning over. Veldig godt som mellommåltid, eller når du MÅ ha noe raskt!
Handla også inn litt gode knekkebrød, og bestemte meg for å bytte ut brødet.
Det har hjulpet veldig på magen min!

Ellers prøver jeg selv å være litt i forkant. Prøver å være forberedt på at jeg må spise igjen om 2 timer, prøver å tenke litt på hva jeg skal spise.
For min del smaker jo maten greit, det er bare at når jeg står der hol-sulten og kvalm, så frister ingenting. Når jeg først begynner å spise så smaker det godt likevel:)

Vet ikke om dette var til hjelp, men litt av mine erfaringer hvertfall:)

På den verste sylten min var det kun karbohydrater som funket, gjerne grove kornprodukter.

Huffda.. Kan ikke forestille meg at det er noe kjekt nei.. :-/ hva som kan gjøre det da?
Jeg ble sånn etter slankeoperasjon. Så jeg skal helst spise etter klokken, men veldig vanskelig det også, når heller ingenting frister. Så jeg er temmelig matlei :/ er ikke bra, men så lenge jeg slipper å spise, så er jeg fornøyd

Jeg har og blitt veldig sulten (etter uke 8). Er nå i uke 15 og det blir gradvis bedre. Det var så ille at 1,5 time etter å ha spist en GOD frokost (og da snakker jeg om omelett med sopp og et par mektige skiver), følte jeg at magen var helt tom og måtte ha mat med en gang. Jeg sto opp midt på natta fordi jeg var sulten, og måtte spise da. Før pleide jeg å spise middag rundt kl 19-20 og så frokost når jeg sto opp. Nå har vi flyttet middag til kl 21-22 slik at jeg får sovne før jeg blir sulten igjen.

Det verste er at salat og slikt frista absolutt ikke. Jeg måtte ha skikkelig mektig mat. Har til og med begynt å spise brød framfor knekkebrød, poteter hver dag og bruke smør i alt jeg spiser. Jeg var veldig redd for å gå opp i vekt pga jeg har en tendens til det med mindre jeg passer på hva jeg spiser. Overraskende nok sto vekta mi nesten stille med sånn "diett". Er nå i uke 15 (nesten 16) og har gått 1,5 kilo opp (1 kilo fra uke 8), jeg kasta aldri opp og var ikke noe særlig plaget med kvalmen.

Det jeg kan anbefale, med forbeholdt om at jeg fikk dilla på det, er poteter bakte i mikroen og brokkoli med egg.

Er 15+5, og hadde det verst i ukene mellom 6- 12-13. Da ble det enklere å håndtere, men får enda litt akutt sult... Ja, frukt er deilig med den saftigheten. Rista brød gjør jo sitt og ofte har jeg varmet opp en brødskive med ost i ovnen bare for å variere.. FOr ja, jeg blir også syykt lei..

Jeg slapp heldigvis unna den verste kvalmen, men ble skikkelig uggen om jeg ikke spiste frokost med en gang jeg sto opp, d var vel ca uke 6-8... Egg og bacon og sjokomelk var redninga! En morgen spiste jeg først to skiver med ost og en time senere måtte jeg lage egg og bacon også!

Nå, i uke 14, er d litt motsatt, sulten om morgenen, men ikke utover dagen, og ikke lyst på noe annet enn frukt... Pakker i meg litt annet også da, ellers blir jeg forferdelig slapp... Regner med dette også går seg til etterhvert!☺️

Har også sultfølelse hele tiden. Til og med når jeg akkurat har spist. Blæh

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som blir kvalm når jeg er veldig sulten.Må spise med en gang jeg våkner om morgenen for ellers blir jeg kvalm og må spy.Jobber natt så ikke altid jeg får spist like ofte som når jeg har fri.Har funnet ut at appelsinjuice funker bra som raskt påfyll hvis jeg skal i dusjen før jeg spiser.Blir fort kvalm når jeg bøyer meg og .Håper det blir bedre etterhvert.

Jeg har det også slik, konstant sulten og om jeg ikke spiser annenhver time blir jeg kvalm. Og når jeg ikke spiser går jeg konstant rundt å tenker på mat ;) håper det roer seg nå i 2 trimester :)

Back
Topp